הסרת צו מבנה מסוכן

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הסרת צו מבנה מסוכןכאשר מוגש צו מבנה מסוכן הנוגע למבנה מגורים, מבנה עסקי או מסחרי, הסרת צו מבנה מסוכן אפשרית אך ורק באמצעותו של מהנדס אזרחי, מה שנקרא גם מהנדס בנייה או מהנדס בניין. ריכזנו עבורכם את המדריך המלא להסרת הצו, תוך מתן דגשים חשובים שצריך לדעת בנושא, המשיכו לקרוא.

כאשר מדובר על הסרת צו מבנה מסוכן, חשוב להבין כי בניין יכול להיות לא בטוח מסיבות רבות. הסיבות הנפוצות ביותר הן: סוג הבנייה, גיל המבנה, סוג האקלים, כמו גם שימוש מזניח או אפילו ונדליסטי של דיירי המבנה. עם זאת, הגורם העיקרי שהופך מבנים לא בטוחים הוא הגיל. בניינים ישנים נוטים יותר להיות לא תקינים מבחינה מבנית מאשר חדשים יותר, כי ייתכן שהם לא נבנו בסטנדרטים של היום. 

מה חשוב לדעת על מבנה מסוכן?

הסרת צו מבנה מסוכן יכולה להידרש במקרים רבים, למשל, במקרים בהם הבניין מאוד ישן ואינו עולה בקנה אחד על פי סטנדרטים עדכניים של בנייה בטוחה. לדוגמה, סטנדרטים של חיזוק המבנה כנגד רעידת אדמה, מניעת שריפות ועוד, כתוצאה מכך חייב לבצע הסרה ופינוי מבנה מסוכן.

כמו כן, מבנים ישנים יותר נוטים להיות בעלי מערכות שונות אשר מתוחזקות בצורה מזניחה, מה שאומר שהגורם האנושי לא פעם תורם להתיישנות של מבנים. בתוך כך, הדבר הראשון שכדאי לדעת על מבנים מסוכנים הוא מצב השלד של המבנה. 

שלד של בניין הוא המערכת המבנית העיקרית התומכת בבניין ובמשקלו. הדבר השני שכדאי לדעת על מבנים מסוכנים הוא, המצב של המבנה. המבנה של בניין הוא איך שהוא עומד ומתנגד לכוחות חיצוניים, כמו רוח ורעידות אדמה.

חומרי הגלם מהם עשוי הבניין

כאשר ישנו מקרה של בניין אשר מתיישן, במקרים רבים ההתיישנות של המבנה היא פועל יוצא של בלאי חומרי הגלם עקב הגיל שלהם. כמו כן, ייתכן שמלכתחילה הורכבו ויושמו בבניין חומרי גלם פחות איכותיים. 

באופן כללי, חומרי בניין סינטטיים הם אלה המרכיבים את השלד והמבנה של בניין. עם זאת, ישנם שני סוגים של חומרים: טבעי וסינטטי. חומרים טבעיים הם אלה המגיעים מהטבע, כגון עץ, אריחי שיש ואבן או עפרות מתכת. זאת, בעוד כי חומרים סינתטיים הם אלה שיוצרו על ידי בני אדם, כגון פלדה או בטון. 

קראו עוד: איך מסירים צו מבנה מסוכן?

התיישנות החומר מצריכה שיפוץ בשלב מסוים 

בין אם מדובר על חומרים סינטטיים או טבעיים, ההתיישנות של החומרים האלו היא בלתי נמנעת ומתישהו תצטרכו להתמודד עם שיפוץ המבנה. זה לא אומר שבהכרח תצטרכו הסרת צו מבנה מסוכן, אבל זה כן אומר שהתיישנות החומרים היא לא משהו שצריך להזניח. 

אם לא תטפלו בהתיישנות המבנה, אכן עשוי להיות מוגש נגדכם צו מבנה מסוכן על ידי העירייה והרשות המקומית לענייני בנייה. ובמקרה בו הוגש לכם צו מבנה מסוכן, חשוב מאוד לדעת שהאחריות החוקית והמשפטית היא אך ורק עליכם – דיירי המבנה או בעלי הנכס. 

על מי מוטלת אחריות הסרת צו מבנה מסוכן?

במסגרת הזמן אשר נקבעת על ידי העירייה ועל פי צו המבנה המסוכן, אתם תצטרכו לבצע את תיקוני הלקויות הנדרשים. במידה שלא, אתם תהיו חשופים לתביעות משפטיות על ידי העירייה והרשות המקומית. כמו כן, אתם מסתכנים בפגיעה בדיירי המבנה או בעוברי אורח. למשל, במקרים בהם אריחי שיש מתנתקים מחזית הבניין ונופלים על המדרכה ברחוב. זה עלול לעלות בחיי אדם, חלילה. 

כאמור, אחריות הסרת צו מבנה מסוכן מוטלת על הדיירים. ברגע שאתם מקבלים את צו המבנה המסוכן, יהיה עליכם לרכז אספת דיירים ולמנות מהנדס אזרחי, מה שנקרא גם מהנדס בניין או מהנדס בנייה. בואו נסקור גם את ההיבט הזה של הסרת צו מבנה מסוכן ע"י מהנדס בנייה, המשיכו לקרוא.  

מיהו מהנדס בניין ומה תפקידו?

מהנדס בניין הוא אדם שאחראי על תכנון, הקמה ותחזוקה של מבנים. הוא יכול להיות אדריכל או מהנדס מבנים, כאשר חלק מהקבלנים הולכים ולומדים הנדסה אזרחית גם הם. ככה או ככה, כדי לבצע הסרת צו מבנה מסוכן, יהיה עליכם לבצע ראשית בדיקה על ידי המהנדס. 

בתוך כך, תפקידו של מהנדס הבניין הוא לוודא שבטיחות הבניין ודייריו לא תיפגע. תהליכים אלו כוללים בדיקת מבנים, בדיקת ליקויים ותיקונם בהתאם. במקרים מסוימים, ייתכן שהמהנדס יצטרך להסיר צו מבנה מסוכן, והוא יצטרך להגיש דו"ח שיראה כי לאחר תיקון הליקויים – בטיחותי שאנשים יאוכלסו בבניין.

טיפים לבחירת מהנדס בניין

הסרת צו מבנה מסוכן היא תהליך מורכב. לכן, חשוב שתבחרו את איש המקצוע המתאים ביותר למשימה זו. מעבר לכך שמדובר בבדיקות רבות והנפקת טפסים, מסמכים ודוחות שונים, מדובר בתהליך שכולל המון בירוקרטיה מורכבת מול העירייה.

לכן, הטיפ הכי חשוב הוא: למצוא מהנדס אשר בקיא מאוד בתהליכים מורכבים אלו, מכיר את המערכת ומגיע עם ניסיון של שנים. בין אם תחליטו לבקש המלצות מחברים ובני משפחה שעשו עבודה דומה בעבר, או שמא תחפשו מהנדס באינטרנט, זה הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
צו מבנה מסוכן
צו מבנה מסוכן

אם אתם מתעניינים לגבי האופן שבו מבנה מסוכן מוגדר, חשוב לדעת כי מבנים מסוכנים מוגדרים כמסוכנים על ידי מהנדסי בניין. אנשי המקצוע האלו יהיו מחויבים

קבלן הריסת מבנים
קבלן הריסת מבנים

כיום יש לא מעט מבנים בישראל שמחכים להריסה וישנן לא מעט סיבות לכך. אם גם אתם נדרשים לשירותי הריסת מבנים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות

מחירון הריסת מבנים
מחירון הריסת מבנים

נדרשים להרוס מבנה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים כיום נעזרים בשירותי הריסת מבנים, נגע בכל

הריסת מבנה קיים
הריסת מבנה קיים

כיום יש לא מעט מבנים בישראל שמיועדים להריסה. אם גם אתם נדרשים להרוס מבנה קיים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר

הריסת מבנים ניידים
הריסת מבנים ניידים

נדרשים להרוס מבנים ניידים? כיום יש לא מעט חברות מקצועיות שיוכלו לעזור לכם לעשות זאת בצורה מקצועית. חשוב להדגיש ולומר כי כיום יש לא מעט

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!