בונים בית פרטי במודל בנה ביתך לשנת 2022

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אחרי שנים של תכנון והכנה, הגעתם לשלב של בניית הבית הפרטי שעליו אתם חולמים? לא הרבה אנשים בונים בית פרטי באופן עצמאי ויש לכך סיבות רבות ומגוונות, ובראשן האתגר העצום של ניהול וביצוע פרויקט בנייה בתחום שאין לאדם הממוצע מן הרחוב שום מושג עליו. בניית בית פרטי היא אכן אתגר יוצא דופן, אבל לא כזה שלא ניתן לעמוד בו. הכלל הוא פשוט: היעזרו באנשי המקצוע המתאימים ואל תיקחו על עצמכם את מה שאתם לא יכולים לקחת ולא יודעים לעשות. מהם הקווים המנחים המרכזיים שצריכים להנחות אתכם בתהליך של בניית בית פרטי במודל בנה ביתך? המומחים של המרכז לבניה פרטית פורשים אותם בפניכם ממש כאן בשורות הבאות.

מודל בנה ביתך לבניית בית

לא רבים בוחרים במודל של בנה ביתך, אבל אנשים רבים בונים בית פרטי בדיוק על פי מודל זה ולמרבה הצער, לא כולם מצליחים להגיע לתוצאות להן הם ציפו. למעשה, בתחום של בנה ביתך ישנם לא מעט מקרים של פרויקטים שנגררים למאבקים משפטיים, להוצאות כבדות של הלקוח ולחוסר שביעות רצון כללית מהפרויקט מצד הלקוחות. זה לחלוטין לא חייב להיות כך ואם אתם בונים בית פרטי משלכם, כדאי שתבינו מה הן הסיבות המרכזיות שעומדות מאחורי הכישלונות הללו וכיצד תוכלו אתם להתגבר עליהן בכדי להשלים את הבית שלכם בצורה מוצלחת וגם לא לפחד מהמילה מושלמת.

תכנון – שלב המפתח שלכם בתהליך

בכל פרויקט של בניית בית פרטי ובכל פרויקט בנייה בכלל, ישנם מספר שלבי מפתח שעליהם מבוסס הפרויקט. שלב התכנון הוא השלב הראשון שבהם ובשלב הזה אתם למעשה בונים בית על הנייר. זהו השלב בו אתם מחליטים על שטח הבית, על התצורה הכללית שלו, על מספר החדרים, על גודל כל חדר וחלוקת החלל הפנימי, על הצבעים, על המרקמים, על חומרי הגלם, על הריצוף, על החלונות, על הדלתות, על הכלים הסניטריים, על המטבח, על התאורה, על הגינה, על הגג ועל כל פרט אחר שבסופו של דבר צריך להתממש במציאות. לאחר שלב התכנון מגיע שלב הביצוע שבו עוסקים אנשי מקצוע מיומנים ביישום תכנית הבנייה שלכם ולכן כל כך חשוב שאת מרבית זמנכם ומרבית המאמץ שלכם בפרויקט, תקדישו לשלב התכנון.

אנשי המקצוע בשלב התכנון

בשלב התכנון נדרשת מעורבות של אנשי מקצוע כדוגמת אדריכל, מהנדס בניין, מהנדס קונסטרוקטור ומעצב פנים. אנשי מקצוע אלה אמורים לקחת את הרעיונות והדרישות שלכם ולהפוך אותם לתכנית מסודרת שעומדת בעקרונות המקצועיים של ענף הבנייה. אבל את מעורבותם, בדגש על האדריכל ומעצב הפנים, אתם רוצים לשמר כבר משלבי התכנון הראשוניים. אלו הם אנשי המקצוע שיוכלו לפרוש בפניכם את כל האפשרויות שעומדות בפניכם, לרבות אפשרויות רבות מספור שאתם כלל לא מכירים ולא הייתם יודעים על קיומן ללא ייעוץ מקצועי. אלו הם אנשי המקצוע שיודעים לספר לכם האם ההעדפות שלכם הן נכונות מבחינת העקרונות המקצועיים של עולם העיצוב והתכנון ויכולים להציע לכם אלטרנטיבות טובות יותר שיבטיחו כי תכנון ועיצוב הבית שלכם יישענו על יסודות העיצוב המקצועיים ולא על מצבי רוח חולפים.

בשורה התחתונה, אם אתם בונים בית פרטי במודל בנה ביתך, אתם רוצים לצאת אל המשימה עם הבנה יסודית על חשיבותו של שלב התכנון עבורכם ולמצות את השלב הזה עד תום. מרגע שישנה תכנית בנייה מגובשת ומאושרת, היכולת שלכם להשפיע על הפרויקט ועל התוצאה הסופית היא מוגבלת למדי ולכן חשוב לתת את מרב המאמץ בשלב התכנון ולעשות את זה בליווי אנשי המקצוע הנכונים.

בחירת קבלני ביצוע

כפי שאמרנו קודם לכן, בכל פרויקט בניה קלה או רגילה ישנם כמה וכמה שלבים, שמתחילים קודם כל בשלב התכנון ולאחר מכן עוברים לשלב עבודות העפר, שלב עבודות השלד, שלב עבודות הגמר ושלב האכלוס. על כל אחד מהשלבים האלה מנצח גורם מקצועי שונה כמו קבלן עפר, קבלן שלד או קבלן גמר ובהנחה שהכנתם את תכנית הבנייה המושלמת עבורכם, עוברת הצלחת הפרויקט לידיים של אנשי המקצוע הללו. כשמבינים את זה וכשמבינים שאין לנו באמת יכולת להשפיע על העבודה תוך כדי הביצוע שלה, מבינים שהדבר החשוב ביותר הבא עבור אנשים אשר בונים בית פרטי במודל בנה ביתך הוא בחירת קבלני הביצוע.

כלל הברזל לבונים בית

הראשון שעליו אתם רוצים להקפיד מאוד בהיבט זה הוא הכלל של עבודה עם קבלנים רשומים בלבד, קרי קבלנים המופיעים בפנקס הקבלנים של משרד השיכון. פנקס זה מחולק לקטגוריות שונות בענף הבנייה ולסיווגים על פי היקף פרויקט במונחי השקעה כספית. בבחירת קבלני הביצוע לפרויקט עליכם לבחור קבלנים רשומים בקטגוריה המתאימה (שלד, גמר, עפר וכן הלאה) ובהתאמה להיקף הפרויקט שלכם במונחי תקציב. זה לא משנה אם קיבלתם המלצה מחברים על קבלן כלשהו וזה לא משנה אם האדריכל שלכם ממליץ לכם על קבלן מסוים – כל המלצה או חוות דעת כזאת יכולות להישקל על ידכם אך ורק אם הקבלנים המומלצים האלה הם קבלנים רשומים. אם הם אינם קבלנים רשומים, אין לכם מה לחפש אצלם.

החשיבות של קבלן רשום

היא כפולה. פעם אחת, קבלן רשום הוא קבלן שעמד בכל הקריטריונים שהגדיר משרד השיכון בכדי להפוך לקבלן רשום ובכלל זה רקורד מקצועי, רקורד שירות נקי מתלונות, מעשי נוכלות ורמאות, רמה מקצועית גבוהה, יכולות מותאמות לשירותי הבנייה המוצעים ועוד. פעם שניה וזה כבר יותר חשוב, קבלן רשום מתייחס למעמדו כקבלן רשום כאל נכס שאסור לו להפסיד. בהתאם לכך, יפעל הקבלן הרשום על פי כל הכללים המחייבים אותו על מנת שלא לקחת את הסיכון שהמעמד יילקח ממנו. הוא יתנהל מולכם בהגינות מלאה, יעמוד בהתחייבויות שלו ויקפיד על הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים וזאת כחלק מהמחויבות שלו אליכם הלקוחות, אל מעמדו כקבלן רשום ואל הצורך שלו להמשיך ולהישאר קבלן רשום. בהתאם לכך, הקו המנחה השני עבור אנשים אשר בונים בית באופן פרטי הוא עבודה עם קבלנים רשומים בלבד.

ניהול פרויקט מקצועי ויעיל

לבסוף, אם אתם בונים בית פרטי באופן עצמאי, זה לא אומר שאתם צריכים לנהל את הפרויקט כולו באופן עצמאי. למעשה, אם אין לכם את הרקע הנדרש בענף הבנייה, זה אומר בדיוק את ההיפך – את ניהול הפרויקט אתם רוצים להאציל לידי ידיים מקצועיות האוחזות בניסיון הנדרש בתחום הבניין. ניהול כל ההתקשרויות והתהליכים מול הרשויות והרגולטור, בניית זרימת תהליך הפרויקט, תכנון וביצוע, הפקת אישורים והיתרים נדרשים מהרשות המקומית, גיוס אנשי מקצוע ותיאום מלא ביניהם, פיקוח על לוחות הזמנים ועל התקציב לפרויקט, הקפדה על כך שהעבודה תתנהל בצורה בטוחה, על פי חוק ועל פי הסטנדרטים המקצועיים והאינטרסים שלכם הלקוחות – כל אלה הם מרכיבי מפתח בניהול הפרויקט ולכם פשוט אין את היכולת לעשות את זה בעצמכם, פשוט מכיוון שמדובר בתחום שאינו מוכר לכם ואין לכם כל ניסיון בו.
ראו גם: מפקח בניה לבית פרטי

חברות בניה

כדוגמת המרכז לבניה פרטית, שמציעות לכם את השירות הכולל של ניהול פרויקט בצורה מקצועית, על פי מתודולוגיות מקצועיות מתחום ניהול הפרויקטים בשילוב עם הידע המקצועי הנדרש בתחום הבנייה. למרכז לבניה פרטית ניסיון רב בניהול פרויקטים של בניית בתים פרטיים במודל בנה ביתך ובמודלים אחרים, ואת כל הניסיון הזה מעמיד המרכז לרשותכם בניהול פרויקט בניית הבית הפרטי שלכם.

קבלן מפתח

לעבודה עם גורם מנהל מרכזי כמו קבלן מפתח ישנם כמה וכמה יתרונות, שהשניים הבולטים שבהם הם יעילות העבודה והחיסכון בעלויות הפרויקט.

תהליך בנייה של בית פרטי כולל מספר שלבים מרכזיים ובתוכם עוד עשרות ומאות שלבים מקצועיים בתוך כל שלב. את כל תהליכי הביצוע ניתן לבצע על פי מתודולוגיות שונות ושיטות שונות. על כך אפשר להוסיף שכל קבלן המעורב בפרויקט, מנהל עוד כמה פרויקטים במקביל והנה לכם מתכון בדוק לכאוס. גורם מקצועי שיודע לנהל פרויקטים של בניית בית פרטי, יודעים גם לתאם בין כלל הגורמים ולהבטיח שהעבודה תתנהל בצורה יעילה עם זרימה מלאה בין השלבים השונים ותוך הקפדה על אותם סטנדרטים בכל שלבי הפרויקט. להתנהלות יעילה זו ישנן גם השלכות כלכליות, שכן ללא עיכובים, ללא טעויות ועם גורם מקצועי שיודע לפקח על התהליך בצורה מוקפדת, קל מאוד לחסוך הוצאות מיותרות שפרויקטים רבים יכולות להגיע לרמות שאי אפשר להתעלם מהן.

מעבר לקווים המנחים הללו, חשוב מאוד להתנהל בצורה נכונה גם בהיבט של חתימה על הסכם עבודה נכון, תשלום מדורג לקבלן, הקפדה על בדיקת בדק בית ועוד. על כל אלה תוכלו לקבל מידע נוסף מהמומחים של המרכז לבניה פרטית, שעומדים לרשותכם בכל שאלה ועניין כאשר אתם בונים בית פרטי.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
מטבח בית פרטי
בניה קלה מחיר

בניה קלה הפכה בשנים האחרונות לבחירה הראשונה עבור בונים באזורי בנה ביתך. התהליך נחשב לקצר יותר בהשוואה לבניה מסורתית ולרוב הוא גם יהיה זול יותר.

מהנדס בניין
עלות בניה למטר

אחת השאלות שעולות לא פעם בפרויקטים של בניה (ובעיקר לפני היציאה לדרך) היא מה העלות למטר. כלומר, כמה יעלה כל מטר של בית. שאלה זו

ריצוף בטון
בניה קלה

בניה קלה הוא מודל בניה שקיים כבר שנים רבות, ולמעשה כבר מאות שנים. יחד עם זאת, במאה השנים האחרונות עבר העולם בעיקר לבנייה כבדה המבוססת

יועץ קרקע
כמה עולה לבנות בית?

החלטת לבנות בית? מצאת מגרש שעונה על כל הדרישות שלך? עכשיו בוודאי עולה אצלך השאלה כמה תעלה לך הבניה. התשובה לשאלה כמה עולה לבנות בית

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!