קבלן שיפוץ בניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

קבלן שיפוץ בניין הוא בעל המקצוע שמנהל את כל עבודות השיפוץ שמתבצעות בבניין. הקבלן אחראי על העסקת אנשי מקצוע בתחומים שונים והוא זה שלוקח אחריות על התוצאה הסופית. על קבלן שיפוץ בניין וכיצד נבחר אותו נרחיב במאמר הבא.

מהו קבלן שיפוץ בניין?

קבלן שיפוץ בניין הוא בעל מקצוע שנשכר על מנת לשפץ את המבנה. תפקידו של הקבלן הוא למעשה לנהל בפועל את כל עבודות השיפוץ שמתבצעות בבניין. הקבלן יעסיק אנשי מקצוע מתחומים שונים כמו חשמלאים, אינסטלטורים, רצפים, צבעים וכדומה שיבצעו את החלק שלהם בעבודת השיפוץ. למרות שהם מבצעים את העבודה בפועל, הקבלן הוא זה שאחראי על התוצאה הסופית שתתקבל. לכן, מלבד בחירת קבלן מקצועי חשוב מאוד שהקבלן יעבוד גם עם אנשי צוות טובים ומקצועיים.

קבלני שיפוץ בניין רשומים

ישנם מקרים רבים של קבלני שיפוץ בניין לא מקצועיים שעלולים לבצע עבודות לא איכותיות ולעתים אף מסוכנות. לכן, אחת ההמלצות היאחשוב להבין מראש האם השיפוץ מצריך גם שיקום וחיזוק של השלד לפני שאתם בוחרים בקבלן שיפוץ בניין לבחור בקבלן שיפוץ בניין רשום. קבלן רשום הוא למעשה קבלן מקצועי שרכש את הידע והמקצועיות שלו ביושר והוא רשום בפנקס הקבלנים. פנקס זה מנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון והוא מהווה אסמכתא על כך שמדובר בקבלן שמוכר על ידי הרשויות. קבלני שיפוץ בניין רשומים הם קבלנים שנמצאים תחת פיקוח של רשם הקבלנים ולכן במידה שמתעוררת מולם בעיה, הרשם יוכל לבצע הליכים משמעתיים כמו הסרת הרישום או השעיה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שרישום קבלנים הוא תהליך מסורבל שגורם לקבלנים רבים לוותר על כך. לכן, יכולים להיות קבלנים מקצועיים רבים ולא רשומים. שימו לב כי מבחינת החוק אין בעיה לבחור בקבלנים לא רשומים אך במצב כזה חשוב לקבל המלצות על הקבלן או להכיר אותו ואת העבודות הקודמות שלו בשביל להיות בטוחים שהתוצאה תהיה טובה ואיכותית.

שיפוץ בניינים ישנים

בישראל קיימים בניינים רבים ישנים. מדובר בבניינים שנבנו לפני עשרות שנים וחלקם הוגדרו כמבנים מסוכנים, כלומר, מבנים שנמצאים בסכנת קריסה. בניינים אלה צריכים לקבל שיפוץ יסודי בו יחזקו את שלד הבניין, ישקמו את עמודי הבטון של הבניין, יטפלו בכל הליקויים הקיימים בבניין כמו ברזלים חשופים, סדקים בבטון, עמודים מתפוררים ועוד. מלבד לשיקום הבניין ולטיפול בו, במהלך השיפוץ מומלץ גם לבצע שיפוץ קוסמטי כך שחזות הבניין גם תהיה יפה יותר וחדשה יותר. חשוב להבין מראש האם השיפוץ מצריך גם שיקום וחיזוק של השלד לפני שאתם בוחרים בקבלן שיפוץ בניין. במצב כזה, במיוחד אם המבנה שלכם הוגדר כמבנה מסוכן, חשוב לבחור בקבלן מקצועי שישקם את הבניין שלנו ויבצע את העבודות כהלכה על מנת להוריד את איום הקריסה.

כיצד נבחר קבלן שיפוץ בניין?

כפי שהבנו, אחד הפרמטרים החשובים ביותר בשיפוץ בניין הוא בחירת הקבלן. בחירת הקבלן יכולה להשפיע על כל מהלך העבודה ועל התוצאה הסופית של השיפוץ. על מנת לבחור קבלני שיפוץ בניין יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים.

  1. ניסיון

אחד הפרמטרים החשובים לבחירת קבלן שיפוץ בניין הוא הניסיון שלו בתחום. ככל שלקבלן יש יותר ניסיון, כך ניתן להיות בטוחים שהעבודה תתבצע כהלכה. חשוב לבדוק האם הניסיון של הקבלן הוא בתחום שאתם מחפשים. למעשה, יש קבלני שיפוץ בניין המתמחים בתחומי התמחות שונים כמו קבלני שלד, קבלנים המתמחים באינסטלציה, חשמל, צבע וטיח, הריסה, ריצוף ועוד. לכן, חשוב לבחור בקבלן שיש לו ניסיון בתחום השיפוץ הרלוונטי לכם. לדוגמא, אם עיקר השיפוץ שאתם מתכננים קשור לצנרת מומלץ לבחור בקבלן שיפוץ בניין שיש לו ניסיון והתמחות בעבודות אינסטלציה.

  1. זמינות

פרמטר חשוב נוסף בבחירת קבלן הוא הזמינות שלו. הזמינות של הקבלן תשפיע על מהלך העבודה ועל משך הזמן שהיא תיקח. לפני התחלת העבודה יש לערוך פגישות עם הקבלן, בטלפון או פגישות פרונטליות, ולשם כך צריך לבחור בקבלן זמין. לכן, במידה שהקבלן לא עונה לשיחות שלכם באופן רציף והוא לא זמין אליכם, מומלץ לבחור בקבלן שיפוץ בניין אחר.

  1. ביטוח

עוד פרמטר שיש לקחת בחשבון בבחירת קבלני שיפוץ בניין הוא ביטוח. חשוב מאוד לוודא מראש האם לקבלן יש ביטוח, גם לעובדים וגם לצד ג'. חשוב שלקבלן יהיו את כל הביטוחים הנדרשים שיכסו את קבלני משנה וגם את הרכוש שלכם. הביטוח חשוב עבור כל פציעה, תאונה או נזק שעלולים להיגרם במהלך השיפוץ.

  1. המלצות

אחד הפרמטרים שיכולים לעזור לכם לבחור קבלני שיפוץ בניין הוא המלצות. במידה שאתם מכירים אנשים ששיפצו את הבניין, קחו המלצות מהם. במידה שלא חפשו המלצות באינטרנט. שימו לב שהאתרים שאתם בודקים הם אתרים שלא מקדמים את בעלי המקצוע בתמורה לתשלום. מומלץ לקבל מספר המלצות ולא להסתפק באחת. כמו כן, תוכלו לבקש מהקבלן עצמו המלצות ואף לשוחח עם לקוחות קודמים שלו על מנת לקבל מושג על הקבלן.

  1. בדיקות עבודות קודמות

מלבד לקבלת המלצות מלקוחות קודמים של הקבלן או אפילו מלקוחות נוכחים, חשוב מאוד לבדוק עבודות קודמות שביצע. אל תתביישו לבקש לראות תיק עבודות של הקבלן ולבחון האם התוצאה תואמת לציפיות שלכם או לא. חשוב שתבדקו את איכות העבודה שהתבצעה על ידי הקבלן לעומק.

  1. מחיר

הפרמטר האחרון שיש לקחת בחשבון בבחירת קבלן שיפוץ בניין הוא המחיר. קודם כל חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד המחיר הזול ביותר הוא הבחירה הנכונה ביותר. בדרך כלל הצעת המחיר הזולה ביותר, במיוחד אם היא זולה באופן משמעותי, היא חשודה ולא מומלצת. לכן, חשוב להבין שמחיר זול לא בהכרח מעיד על עסקה משתלמת. ברוב המקרים עדיף לשלם מעט יותר ולהנות מעבודה איכותית, בטיחותית ומקצועית שתישמר לזמן רב. לכן, הגדירו תקציב ובצעו השוואת מחירים בה תבדקו מה כל אחד מקבלני שיפוץ בניין מציע לכם בתמורה למחיר. כך תוכלו לבחור את הקבלן שנראה לכם מתאים ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הדרך להיות קבלן שיפוצים מצליח

כל קבלן שיפוצים מצליח התחיל את דרכו למאטה, בין אם כקבלן שיפוצים עצמאי ובין אם כשכיר. לשני המסלולים יתרונות רבים אך מעל הכול – הניסיון

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!