תמ״א 38 / פינוי-בינוי בבית פרטי – זה אפשרי?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

צילום:freepik

מבחינה גיאוגרפית, מדינת ישראל יושבת על קו הבקע הסורי אפריקאי ומומחים רבים נוטים להעריך כי ביום מן הימים תתחולל כאן רעידת אדמה גדולה שתפגע בנו קשות. רעידת האדמה ההרסנית האחרונה שפקדה את מחוזותינו בשנת 1927, גבתה את חייהם של קרוב ל-290 איש וגרמה לנזק עצום באזורים נרחבים, כולל בירושלים ובטבריה.

על מנת לנסות ולהבטיח ככל הניתן מבנים רבים בישראל מפני פגיעתה של רעידת אדמה פוטנציאלית, יזמה הממשלה את פרויקט תמ״א 38 – תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים ולהגנתם בעת התרחשותה של רעידת אדמה. הצעד הראשון בביצוע פרויקט תמ״א 38, או לחילופין פרויקט פינוי בינוי, מתחיל בקבלת אישור מוועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית, שבעקבותיו ניתן להגיש בקשה לביצוע הפרויקט בבניין שלכם.

אישור תמ״א 38 יאפשר לכם ליהנות ממגוון הטבות, כמו:

  • הוספת קומות
  • הרחבת שטח הדירות
  • חיזוק שלד הבניין
  • בניית לובי
  • הוספת ממ״ד לכל אחת מהדירות
  • התקנת מעלית
  • הוספת חניה מקורה

אך נשאלת השאלה, האם ניתן לבצע ׳תמ״א 38׳ או ׳פינוי בינוי׳ גם כשמדובר בבית פרטי?

אם אתם שוקלים את האפשרות של תמ״א 38 כדי לשפץ את הבית הפרטי שלכם כך שיעמוד גם ברעידת אדמה, אתם רשאים לבחון את הנושא לעומק עם איש מקצוע, רצוי עו"ד המומחה בדיני תמ"א 38, שיעזור לכם לקדם את הנושא – אבל אם אתם חושבים שהליך פינוי בינוי יאפשר לכם להרוס את הבית הפרטי שלכם ולבנות במקומו בית חדש, אתם יכולים מראש לוותר על הרעיון, שכן לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא עם עו״ד פינוי בינוי הדבר אינו אפשרי על פי חוק. אי לכך, בואו נתמקד באפשרויות לביצוע תמ״א 38 בבית הפרטי שלכם.

בפעם הראשונה שבו בעלי בתים פרטיים בישראל קיבלו אישור לפרויקט תמ״א 38, זה קרה כאשר שני מבני דופלקס צמודי קרקע ברעננה, קיבלו מ-"ועדת המשנה לתכנון ובניה" בעירייה, אישור לביצוע הפרויקט, בטענה ששני הקוטג׳ים הללו הם למעשה מבנה אחד.

התייחסות זאת של הוועדה זיכתה את דיירי שני הבתים הפרטיים הללו בהטבות שמציע פרויקט תמ״א 38, וכתוצאה מכך הם לא רק חיזקו את המבנה אלא גם הרחיבו את שטחי הבנייה והוסיפו גם מעלית וחניה מקורה.

כיום, כדי לזכות בזכויות ובהטבות שמעניק פרויקט תמ״א 38 לבנייני הדירות, צריך הבית הפרטי לעמוד במספר תנאים, כגון:

  1. לבית הפרטי יש קיר משותף צמוד לבית הסמוך.
  2. שטח שני הבתים הללו אמור להיות סה״כ גדול מ-400 מ״ר – השטח המינימלי הנדרש לקבלת היתר לפרויקט תמ״א 39.
  3. הבית נבנה לפני שנה 1980, השנה שבה התקבלו תקני בנייה חדשים שהתחשבו גם בצורך לבנות מבנה חזק, שיעמוד בפני רעידות אדמה פוטנציאליות.
אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!