מכירת בית פרטי – הטיפים שחייבים להכיר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

עכשיו, כשאתם מוכנים למכור את הבית הפרטי שלכם ולהתקדם ליעד הנחשק הבא, זה הזמן להכין את הנכס למכירה. אחד הדברים החשובים שכדאי לזכור הוא שיש לכם רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני טוב וכי השקעה בהכנת הבית למכירה תוכח כבעלת ערך רב ברגע שהבית יגיע לשוק.

נתמקד בשלושה טיפים חשובים לשלב הכנת הבית למכירה:

1.     רגשית, נתקו את עצמכם מהבית

לאחר שהחלטתם להעמיד את הבית הפרטי שלכם למכירה, זה הזמן להתחיל לנתק את הקשר האישי שלכם לנכס, ולחשוב על המכירה כמו על מהלך עסקי. הלך הרוח שלכם חייב לעבור ממכירת ׳הבית שלכם׳, למכירת בית שנמצא בבעלותכם כשאתם עושים את כל הנדרש כדי שיבלוט ויתפוס את עיני הקונים הפוטנציאליים.

2.     בחרו בעורך דין מנוסה שילווה אתכם

כדי להימנע מטעויות, להקל על הליך המכירה ולהבטיח שאתם מגנים על הזכויות שלכם, היעזרו בשירותיו של עו"ד מקרקעין מקצוען שינווט אתכם בנבכי המשא ומתן עם הקונים, יציע לכם את פריסת התשלומים המתאימה לצרכים שלכם ויספק לכם את כל המידע הנדרש להכנת המסמכים הנדרשים לביצוע המכירה על פי חוק.

3.     עשו סדר במסמכים שלכם

חשוב לא רק להכין את הבית למכירה, אלא להיות מוכנים בעצמכם לדרישות שנוגעות לנכס, כולל הכנת המסמכים הרלבנטיים. הכינו ׳תיק מכירה׳ שיכלול את המסמכים הרלבנטיים לעסקת המכירה, כמו:

  • מסמכים להוכחת בעלות – כדי שאנשים ירצו לקנות את הבית שלכם, הוא חייב להיות נקי מחובות, עיקולים או שעבודים. עורך הדין יוכל לסייע לכם לבדוק את מצב הנכס ולטפל בו במקרה שיש צורך להסיר מכשולים שכאלה. בכול מקרה, ישנם מספר מסמכים שתידרשו להציג בפני הקונים הפוטנציאליים, כמו:
    • בדיקת הנכס בטאבו (לשכת רישום מקרקעין) והפקת נסח טאבו, שניתן להפיק גם באופן מקוון, באינטרנט. קבלת הנסח כרוכה בתשלום אגרה.
    • הוצאת אישור זכויות מרמ״י (רשות מקרקעי ישראל). כשמדובר בבית פרטי, אין אפשרות לקבלת האישור באינטרנט ותצטרכו לפנות לרמ״י, פיזית. קבלת האישור כרוכה בתשלום אגרה ובהצגת תעודת זהות.
    • קבלת אישור זכויות מהחברה המשכנת או ממשרד עורך הדין שלה, באמצעות הזדהות עם תעודת זהות.
  • מסמכים הקשורים למשכנתא, אם קיימת –עורך הדין יוכל לסייע לכם לקבל מהבנק את מצב יתרת המשכנתא שלכם ויכין עבורכם מכתב כוונות שבו הבנק מצהיר שהוא מתכוון לסלק את שיעבוד הבית כנגד תשלום יתרת המשכנתא. זה השלב שבו כדאי לבדוק אם פירעון המשכנתא לפני הזמן יגרור אחריו קנסות ומה שיעור הריבית שאתם משלמים עבור המשכנתא. מידע זה יאפשר לכם לשקול אם לפרוע את המשכנתא, או לגרור אותה לנכס חדש שאתם מתכננים לרכוש.
  • מסמכים הקשורים לחובות לרשות המקומית:
    • אישור תשלומי הארנונה
    • חוזה רכישת הבית
    • חוזה חכירה ואישור היוון (אם קיים), במקרה שזכויות הבית רשומות במנהל מקרקעי ישראל

לסיום, הקפדה על הדרישות הקשורות לשלבי הכנת הבית למכירה, יסייע להבטיח שמכירת הבית תיעשה על הצד הטוב ביותר, ללא שום עגמת נפש או תסכולים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!