החלפת אמבטיה למקלחון – הסיבות והיתרונות

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

יותר ויותר אנו שומעים על ההבדלים בין אמבטיה למקלחון, מדוע מומלץ להחליף ומהם היתרונות שיש למקלחון מול אמבטיה. בעבר, כמעט לכולם היו אמבטיות בחדרי הרחצה  – מאותו הסוג ובאותו הגודל, אך עם התפתחות עולם הכלים הסניטריים, החלו להגיע עיצובים וגדלים נוספים של אמבטיות, אשר היוו אלמנטים עיצוביים דומיננטיים בחדר הרחצה מצד אחד וחווית רחצה למשתמש מן הצד השני. מאז "עברו מים רבים בנהר" (או בצנרת הבית במקרה שלנו) והכלים הסניטריים החלו להשתנות לאיטם עד שנכנס אל חיינו המקלחון. בעבר, היה מוכר לרבים כ"דוש", או "טוש" והכוונה הייתה כמובן לידית המקלחון ממנה יצאו המים, אך מעבר לעניין הפרקטי, לא הייתה כל גישה או מחשבה עיצובית למקלחון, עד השנים האחרונות.

מקלחון . לחוויה מפנקת

להבדיל מבעבר הלא מאוד רחוק, המקלחונים מסמלים כיום – חווית רחצה מפנקת ואלמנט עיצובי. לא רק  ניקיון ומקלחת, אלא מגוון עצום אפשרויות עיצוביות ופונקוציונליות לרחצה. בבנייה החדשה אנו רואים יותר חדרי רחצה עם מקלחונים בעיצוב בסיסי, כאשר הרוכשים מבקשים לשדרג לעצמם את חדר הרחצה ומחליפים כמעט את כל המפרט הקיים בפריטים אחרים, מעוצבים בסגנונות שונים, אשר יעניקו לבני הבית את חווית הרחצה שהם רוצים.

 

מהן הסיבות להחלפת אמבטיה במקלחון?

ישנן כמה סיבות להחלפת האמבטיה במקלחון והנה כמה מהעיקריות שבהן:

  • "הגדלת" החלל- לאלו שרוצים לרווח את חדר הרחצה/ בעלי חדר רחצה קטן.
  • חיסכון במים – במקלחון זמני הרחצה/ שימוש במים קצרים יותר.
  • עיצוב – מקלחונים מגיעים בסגנונות עיצוב שונים והאפשרויות רבות.
  • משפחה עם ילדים בוגרים שאינם עושים אמבטיה.
  • אנשים מבוגרים – ככל שאנו מתבגרים, ישנו קושי להיכנס לאמבטיה, כמו גם פחות בטיחותי לאדם מבוגר להתקלח באמבטיה עקב חשש למעידה. הפתרון המושלם והבטיחותי יותר הוא שימוש במקלחון, תוך התאמתו למוגבלות האדם המתקלח.

אם מצאתם את עצמכם מהנהנים על אחת (או יותר) מהנקודות שהועלו כאן, אז ככל הנראה אתם מוכנים למהלך של החלפת האמבטיה במקלחון. אולם טרם תצאו לדרך, נציין כמה נקודות למחשבה אודות העניין, כדי שתהיה לכם את התמונה הברורה ביותר לגבי מידת הרלוונטיות של המקלחונים לביתכם.

 

החלפת אמבטיה למקלחון – מה חשוב לדעת?

כאשר אתם מתכננים להחליף את האמבטיה במקלחון, קחו בחשבון כי בשטח מדובר למעשה, על שיפוץ חדר האמבטיה (כמעט) כולו, שכן פירוק האמבטיה, הריצוף וחיפויי הקיר יצריך השלמה מתאימה על כלל החלל, כך שכדאי יהיה להתייחס לכלל האלמנטים העיצוביים כמו – חיפויי קיר, ארון כיור, ברזים וכיו"ב, מעבר להתקנת המקלחון בלבד.

רגע לפני שיוצאים לדרך כדאי לראות מקלחונים בסגנונות שונים ברחבי הרשת, לחשוב על מה שאתם (!) אוהבים ומהו העיצוב שתרצו לחדר הרחצה הפרטי שלכם.

סוגים של מקלחונים-

ישנו היצע אדיר של סוגים ודגמים בשוק, אך מה מתאים לחדר הרחצה הספציפי שלכם? אז ככה, רשאית כל התייחסו למיקום ותנאי השטח בחדר.

לעתים רבות, יהיו אלה המשתנים שיכריעו על סוג המקלחון שתרכשו- למשל, מקלחון פינתי או חזיתי. גודל המקלחון ייקבע בהתאם לגודל החלל עצמו ויש לקחת בחשבון גם את מסגרת התקציב כמובןץ ככל שהמקלחון יהיו בעיצוב מותאם וייחודי יותר (למשל בגודל שאינו סטנדרטי: 80/80 ו/או עם הדפסים עיצוביים על גבי זכוכית המקלחון ו/או שימוש בחיפויי קרמיקה איכותיים יותר), כך יעלה מחירו וייעשה הרפתקאה כספית גדולה יותר לבעל הדירה.

משתנה נוסף שיש להתייחס אליו בעת תהליך בחירת המקלחון, מלבד הגודל, הוא צורת הפתיחה של דלת המקלחון. יש דלת הזזה וכנף, ולכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. למשל, דלת הזזה תופסת פחות מקום בחלל חדר הרחצה, אך קשה יותר לגרוף את המים ממקלחון שיש בו דלת כזו בשל המסילות שהן מנת חלקם של מקלחונים אלה. לעומת זאת, דלת כנף קלה יותר לניקוי ועלותה פחותה מדלת הזזה.

לבסוף, התייחסו בבחירתכם גם לסוג הפתח / תעלת ניקוז במקלחון שאתם חושבים לרכוש. בעבר הפתחים היו סטנדרטיים ולכולם היה את אותו המכסה העגול, אך כיום עולם הניקוז הפך למורכב יותר וגדוש עיצובים. אז מה לבחור? עניין של עלויות ונראות.

 

לסיכומו של עניין-

השתכנעתם בנוגע למהלך ההחלפה של האמבטיה? מצוין, אך רגע לפני שאתם מזמינים את קבלן השיפוצים, עשו לעצמכם טובה ובצעו סקר שוק להשוואת מחירים בין אנשי המקצוע השונים וגם בין יצרני ומשווקי המקלחונים השונים ורבים שקיימים בישראל. אתרי פורטל שונים (כדוגמת "המרכז הישראלי לבניה פרטית" "easy", "מידרג" וכדומה) וביצוע מספר שיחות טלפון, אמורים לתת לכם את התמונה הברורה ביותר לגבי זהות הקבלן שיפוצים שיתקין לכם את המקלחון ולגבי זהות החברה שתמכור לכם את הפריט. סקר שוק זה, יעזור לכם לחסוך כסף ולשכור את נותן השירות, המקצועי ביותר.

תתחדשו 😊

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!