איך ניתן להתמודד עם שוכרים המסרבים להתפנות?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בישראל קיימת תופעה חמורה, בה שוכרים מסרבים להתפנות מהדירה אותה שכרו, בסיום תקופת השכירות. במאמר זה אסביר מה כדאי לעשות כדי להתמודד עם תופעה זו, וכן ממה יש להימנע בהתמודדות עם תופעה זו.

 

מה כדאי לעשות כדי להתמודד עם שוכרים המסרבים להתפנות?

ישנם שני סוגי תביעות שהמשכיר יכול להגיש:

  1. תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז: תביעה בה הסעד היחיד שניתן לדרוש הוא פינוי השוכר מהדירה. בתביעה זו, עובר זמן קצר מאוד (לרוב, כחודשיים) מתחילת ההליך ועד לקבלת פסה"ד, וכך הנזק שגורם השוכר כתוצאה מסירובו להתפנות, הוא יחסית קטן.
  2. תביעה לפינוי דייר בסדר דין מקוצר: תביעה בה ניתן לדרוש סעדים נוספים, כמו פיצויים בעבור הנזקים שנגרמו עקב סירוב השוכר להתפנות מהדירה. עקב כך, ההליך בתביעה שכזו, הוא ארוך יותר מאשר בתביעה לפינוי מושכר.

 

רצוי שהמשכיר יצרף לתביעות אלו מסמכים שונים כמו הקלטות וצילומים, וכן קבלות על הוצאות שהוציא במטרה לפנות את השוכר מהדירה. ניתן להגיש את שתי התביעות הללו במקביל, או להגיש רק אחת מהן.

מידע נוסף בנושא פינוי מושכר

 

ממה יש להימנע בהתמודדות עם שוכרים המסרבים להתפנות?

סירובו של שוכר להתפנות מהדירה אותה שכר מהווה הפרה של חוזה השכירות, וכן פעמים רבות גורם נזק ממוני למשכיר. קיים רושם, שעקב כך – על המשכיר לעשות כל דבר שהוא כדי לגרום לשוכר להתפנות מהדירה.

ואולם, לא כך הדבר. ישנן פעולות שעל המשכיר להימנע מלעשות, גם אם קיים חשש שהדבר יעכב את התפנות השוכר.

פעולות אלה הן, למשל, שימוש באלימות, פיזית או מילולית, כלפי השוכר, או ניתוק החשמל/המים מהדירה. פעולות מסוג זה יכולות בסופו של דבר להביא לתוצאה ההפוכה –  השוכר יטען שהמשכיר התנהג באלימות כלפיו ומנע ממנו להשתמש בצרכים הבסיסיים בדירה, מה שעשוי לגרום לבית המשפט לדחות את תביעותיו של המשכיר, ולהאריך את שהות השוכר בדירה.

לסיכום, קיימים שני סוגי תביעות שהמשכיר יכול להגיש כדי לפנות מדירתו את השוכר המסרב לעשות כן: תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז, בה ניתן לדרוש רק את פינויו של השוכר מהדירה, ו/או תביעה לפינוי דייר בסדר דין מקוצר, בה ניתן לדרוש סעדים נוספים, כמו פיצויים.

ואולם, קיימות פעולות שהמשכיר צריך להימנע מלעשות, כמו שימוש באלימות מכל סוג שהוא כלפי השוכר, או ניתוק המים והחשמל מהדירה. פעולות שכאלה לא יגרמו לפינוי מהיר יותר של השוכר מהדירה, אלא יכולות לגרום דווקא לעיכוב הפינוי – שכן בית המשפט צפוי לדחות את תביעות המשכיר אם השוכר יטען ויוכיח שהוא פעל כלפיו באלימות ומנע ממנו להשתמש בצרכים הבסיסיים בדירה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!