איטום גגות באופן מקצועי – למה לאטום גגות?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

כאשר גג לא אטום כראוי, מים יכולים לנזול דרכו. שכן, בעונת הגשמים הגשם עצמו יכול לחדור דרך הפרצות באיטום, לחדור לתוך הקירות, מערכות החשמל והרצפות. אי לכך, היכולת לבצע איטום ראוי היא היכולת לקבל הפרדה מספקת ובטיחותית בין החוץ לפנים. ישנן כל מיני שיטות איטום. לכל אחת מהן יש מאפיינים אחרים. אם רוצים לבצע איטום גגות, מומלץ לבחור את שיטת האיטום הרלוונטית לכל גג. ישנם גגות שלא ניתן או לא מומלץ / עדיף לעשות שימוש עבורם בשיטת איטום מסוימת, ועם זאת שיטה אחרת כן יכולה להתאים. כך שישנן אפשרויות שונות שאפשר להתאים לכל מקרה במסגרת איטום גגות באופן מקצועי.

זפת לדוגמה, נחשבת לשיטת איטום זולה במיוחד, אם משווים אותה לשיטות אחרות. ועם זאת לזפת יש חסרון הכרוך בלכלוך ורעלים המופצים לאוויר תוך כדי החימום הנחוץ לה בעת ההכנה. כמו הן, יש לתחזק אותה מדי פעם. מעבר לכך מומלץ גם לעבור עליה עם שכבה של סיד על מנת שצבעה השחור לא יקלוט את קרני השמש ולא ייצר עוד חום לבניין. כך שיש לה גם חסרונות, שאינם בהכרח מתקיימים עבור שיטות איטום אחרות. לצד העובדה כי הזפת יכולה להעניק שכבת איטום חזקה, כך שהמים בהחלט נשארים בחוץ.  זו הייתה רק דוגמה אחת לשיטת איטום מיני רבות – כאשר המטרה של כולן היא לשמור על הבית אטום ומוגן.

 

איטום גגות באופן מקצועי: מרוצף, רעפים ובטון מוחלק (שטוח)

כשאנחנו מדברים על איטום גגות, אנחנו יכולים לדבר על כל מיני סוגים שונים של גגות. יש לנו גג מרוצף, גג רעפים כמו גם גג בטון מוחלק. ובכן, איטום גג מרוצף עשוי להיות מאוד שונה במהותו מאשר איטום גג בטון מוחלק, דהיינו גג שטוח. כמו כן, ייתכן שיהיה שונה גם מאיטום גג עם רעפים. שכן גג בטון מוחלק, שטוח, יכול לאפשר הנחה של יריעות ביטומניות כמו גם איטום בזפת. 

 

גם בגגות רעפים – בידוד מתאים וטיפול מונע לקראת החורף יכולים להספיק.  בין אם מדובר בזפת, יריעות ביטומניות, התזת סילר וכיוצא בזה. אלא שבגגות מרוצפים זה קצת שונה. בגג מרוצף לא ניתן להניח יריעה ביטומנית, או לסייד, או לזפת על פני הריצוף. אז איך יוצרים איטום לגג מרוצף?

 

ובכן, על מנת לבדוק זאת אפשר לתהות באשר לגודל הגג האיטום המתבקשים. אם כבר קיימת נזילה נקודתית שפשוט לאתר אזי מאתרים ומבצעים איטום שהוא למעשה נקודתי, על פני הריצוף . אם ישנם מספר מוקדי נזילה ו/או שהגג פשוט מוצף – ייתכן שקיומו של גג מרוצף ייאלץ להרים את הריצוף והאיטום תחת הריצוף למען  המלאכה.

 

כך שהשוני בין גג מרוצף לבין גג בטון מוחלק ו/או של רעפים הוא שבגג מרוצף ייתכן שיהיה נבון לפרק את כל הריצוף הקיים, לפנות את כל המרצפות ולהניח במקומן חומר איטום. לאחר מכן, לרצף את כל הגג. תרחיש כזה עשוי להיות יקר ומורכב יותר, אך עשוי להחזיק לאורך זמן.

 

 

איטום גגות מקצועי בקיץ – שימוש באילו חומרים?

לאחר הרמת הריצוף (אם הטיפול בנזילה מצריך זאת), ניתן להניח את חומרי האיטום וליישם אותם בהתאם. חומרים אלה יכולים להיות חומרים אקריליים כמו אקרילפז, מסטרגג, פוליגג וכיוצא בזה. והם יכולים להיות חומרים פוליאוריטניים, כמו אקווה גרין. ישנה המלצה, של קבלני איטום מסוימים – לבצע את האיטום בעונות הקיץ, שכן אז יש יותר זמינות לקבלני איטום (ועל פי כן אפשר שהמחירים יהיו נמוכים יותר), ולא יהיו גשמים וכו', שיכולים להיכנס לתהליך האיטום.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!