תכנון בית פרטי 150 מטר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

כולנו רוצים שהבית שלנו יוכל להכיל את כל מה שאנחנו צריכים בתור משפחה. אנחנו רוצים שיהיה חלל מרכזי נוח, מטבח מרווח, חדרי עבודה וילדים וכמובן חדר הורים מפנק. האם אפשר לעשות זאת בבית המתוכנן להיות בגודל של 150 מטרים? בוודאי שכן. עם תכנון מוקפד הכול אפשרי, ועם העיצוב הנכון ניתן גם לתת את התחושה שהמרחב הוא גדול בהרבה. 

אתגרי הבית שגודלו 150 מטרים

אין ספק שבעולם אידיאלי אנשים היו בוחרים לחיות בבתים רחבי ידיים שהיו מאפשרים להם להגשים ללא כל מחשבה את רצונותיהם. בעולם של היום, כשעתודות הקרקע מעטות כל כך, הצורך לצמצם הנו הכרחי, אך בית בגודל 150 מטרים בהחלט יכול לספק את צרכיה של כל משפחה. האתגר הוא ביצירת חללים נוחים לשימוש שאינם גורעים האחד מהשני ומספקים מרחב נעים למחיה עבור כולם יחד וכל אחד בנפרד. עוד אתגר הוא בנייה בגבול המצומצם של המגרש, והבחירה בין בית במפלס אחד לבית בשני מפלסים או אפילו שתי קומות כדי להרוויח את המקום הנותר. 

כיצד מתכננים בית בגודל כזה? 

ההחלטה הראשונה כאשר מבצעים תכנון בית פרטי 150 מטר היא האם הבית יהיה בקומה אחת או שתיים…או יותר מזה אם מתאפשר. תכנון מדויק יכלול כמובן את נתוני התב"ע והבנה מעמיקה של תנאי השטח. כמובן שהיא תכלול גם הבנה של אורחות החיים בבית, הצרכים הספציפיים של בני המשפחה השונים וכמובן גם החלומות שלהם. כל הנושאים הללו יחד משפיעים באופן ניכר על ההחלטה כיצד לתכנן את הבית, לכן נדרשת עבודה מקדימה שבוחנת נושאים אלו לעומק. בסוף, המטרה הנה לתכנן בית שישרת את המשפחה ולא להיפך. 

אילו אפשרויות עיצוב יוצרות תחושת מרחב? 

אחת האפשרות בעת תכנון בית פרטי 150 מטר היא להרחיב את החלל באמצעות אלמנטים שונים שיוצרים אפקט של מרחב. השימוש הראשון הוא כמובן במראות, אותן רצוי להציב בחללים מרכזיים. כמו כן, שימוש בחלונות גדולים שפתוחים אל המרחב, מעברים פתוחים ורחבים בין החדרים ובניית פרגולות שישמשו חלל נוסף שממשיך את הבית אל החצר גם כן מסייעים לתחושת המרחב. 

איך יוצרים חלוקה נכונה בין חדרי הבית?

קודם כל כדאי לדעת כי רוחב חדר מינימלי הוא 2,60 מטרים, כאשר מעצבים רבים מעדיפים שהחדרים יהיו ברוחב של שלושה מטרים לפחות. כמובן כשחושבים על דיירי הבית השונים, יש לחשוב גם שנים קדימה ולאפשר לכל אחד מבני הבית את המרחב הפרטי והאישי שלו, גם אם הדבר יגרע מגודל החדר. מומלץ תמיד לייצר מרחב של סוויטת הורים מפנקת, אם יש צורך אז עם פינת עבודה בהתאמה, עם מקלחת אישית וחדר ארונות. במידת האפשר רצוי לבחור לסוויטת ההורים אפשרות ליצירת מרפסת או יציאה לגינה. יש לזכור שהתקנות מחייבות בניית ממ"ד, ויש לבחור מה יעשה בחדר הממ"ד, האם הוא יהיה חדר עבודה? חדר שינה לאחד הילדים או אולי חדר משחקים? 

בכל מקרה שהוא, כאשר מבצעים תכנון בתים פרטיים ובמיוחד אם ישנם אתגרים בחלוקת החלל לחדרים, מומלץ לעשות זאת עם בעלי מקצוע המתמחים בתכנון חללים עם הגבלות מסוימות, וכדאי גם לזכור – בית 150 מטרים יכול להפוך להיות פנינה עיצובית, נוחה ונעימה ופונקציונאלית למחיה. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!