מתי צריך להחליף קו ביוב ומתי אפשר לחדש אותו

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אין ספק שבית פרטי הוא חלומם של ישראלים רבים אך לצד היתרונות הרבים, מוטלת גם אחריות לפתרון בעיות שונות כשאחת הנפוצות היא מערכת הביוב.

בעוד שעבור דיירים בבניין משותף יש מי שדואג לפתרון בעיות ואחזקת מערכת הביוב, התחזוקה וההחלטה כיצד לנהוג במקרה של תקלות ביוב בבית פרטי מוטלת כולה על בעל הקרקע.

אחת הסוגיות הנפוצות במדינת ישראל היא תקלות ביוב שמצריכים תיקון של המערכת, עניין שיכול לבוא לידי ביטוי בפתיחת סתימה פשוטה אך במקרים רבים גם מגיע עד כדי החלפה או שיקום של קו ביוב.

מדובר בהחלטה לא פשוטה מפני שאופן הביצוע שונה, הצורך שונה והמחיר שונים מאוד בשתי האפשרויות האלה.

בעוד שמחיר החלפת קו ביוב יכול לנוע בין 4,000 ₪ ועד יותר מ-10,000 ₪, שיקום צנרת יכול לעלות לכל היותר כמה אלפי שקלים בודדים.

מדובר בפערים משמעותיים שיכולים להגיע ליותר מ-50% וזה עוד לפני ההרס שנלווה להחלפת קו ביוב והעלות והאנרגיה שכרוכים בשיקום החצר לאחר החלפת קו.

אז מה עושים כשמערכת הביוב אינה מתפקדת? האם צריך להחליף אותה או שניתן להסתפק בשיקום זול ומהיר יותר? לפניכם כל התשובות והשיקולים שיעזרו לכם להחליט מה עדיף וכפי שנראה בהמשך, כל מקרה צריך להיבחן לגופו.

 

מתי צריך להחליף או לשקם קו ביוב?

יש מגוון מקרים שבהם צריך להחליף או לשקם מערכת ביוב כשהמשותף לכולם הוא תפקוד בעייתי של המערכת הקיימת.

צינורות ישנים ומתפוררים, קוטר צר מדי של צינורות, סתימות חוזרות ונשנות ואפילו שורשים שחדרו לביוב הם עניין שעשוי לחייב תיקון או החלפה של צנרת ביוב באופן מלא או חלקי.

 

החלפת קו ביוב

החלפת קו ביוב היא פעולה מקיפה שבמסגרתה חופרים באדמה, מוציאים את הצנרת הישנה ומחליפים אותה בצנרת ביוב חדשה.

במקביל להחלפת הצינורות מומלץ גם לחדש את שוחות הביוב וכך להרוויח מערכת חדשה לחלוטין.

בניגוד לתיאור הפשוט של הדברים, במציאות מדובר בעניין מורכב למדי מפני שצריך לחפור בעומק של יותר ממטר ולעתים קרובות אפילו להיעזר במחפרון.

הפעולות האלה מובילות לנזקים משמעותיים לחצר ולסביבה עד כדי כך שהשיקום של החצר והחזרת המצב טרם ההחלפה, עשוי להיות יקר יותר מהחלפת קווי הביוב עצמם.

היתרון לעומת זאת הוא טיפול יסודי בכל המערכת, אפשרות להגדיל את קוטר הצינורות וודאות מוחלטת (אם ההחלפה נעשתה באופן מקצועי) שאתם פתורים מבעיות במערכת הביוב למשך עשרות שנים.

 

שיקום צנרת ביוב

שיקום צנרת בלי הרס הוא תהליך מהפכני שיכול להתבצע בתוך יומיים, בלי לגרום לנזקים היקפיים שקשורים בשיקום החצר ומעל הכל הוא עולה פחות מחצי מחיר.

נשמע טוב? בהחלט אך הבעיה ששיקום לא תמיד יתאים לכם. כדי להבין מדוע, בואו ונסביר תחילה מהו שיקום צנרת במספר מילים.

במסגרת השיקום לא מחליפים את הצנרת אלא מצפים את הקיימת באמצעות חומר פולימרי חזק במיוחד שמקנה לצינורות אטימות וחוזק שיכולים להחזיק מעמד לעשרות שנים ובמקרים מסויימים חידוש צנרת ביוב יספק לכם את אותה התמורה כמו החלפת קו רק בחצי מחיר.

יחד עם זאת ישנם מקרים ששיקום צנרת ביוב אינו מתאים כשבין הנפוצים אפשר למנות את הבאים:

  1. צנרת צרה מדי בעוד שנדרש קוטר צינור גדול יותר.
  2. התפוררות קיצונית ושברים שכבר לא ניתן לתקן.
  3. בעיות מבניות בתכנון קו הביוב ובכלל זה שיפועים לא נכונים והרכבה לקויה.

אם אתם מזהים את הבעיה שלכם ברשימה, כנראה שתצטרכו להחליף את כל הצנרת אך כמעט בכל שאר המקרים תוכלו לחסוך את העלויות והסבל ובמקום להחליף את קו הביוב תוכלו פשוט לחדש אותו, לשלם פחות בלי להשקיע בשיקום השבילים והחצר ולקבל את אותה התמורה.

כדי לקבל את ההחלטה הנכונה מומלץ להיוועץ בקבלן ביוב שיבחן את המקרה שלכם לגופו ויציג לכם את האלטרנטיבה הרצויה בכל מקרה נתון.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!