מפקח תמ"א 38

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

נציג הדיירים בתהליך השיפוצים והבנייה מפקח בניה תמא 38

בעשורים האחרונים שמו גורמי התכנון והבנייה במדינת ישראל דגש על הניסיונות לשפר את הביטחון ובעיקר את הבטיחות של האזרחים. אחד האתגרים העיקריים שעומדים בפני מתכנני המדיניות הוא שיפור העמידות של מבנים ישנים בפני רעידות אדמה, ומניעת נזקים הן ברכוש והן בנפש, כתוצאה מרעידת אדמה – שעל פי כל התחזיות בוא תבוא. מפקח תמ"א 38 הוא נציג הדיירים בבניין המיועד לשיפוצים, והוא אמור לדאוג לאינטרסים שלהם מצד אחד ולאיכות התוצאות מצד שני. מהי תוכנית תמ"א 38? מדוע מדובר בתוכנית טובה, שעשויה לשאת רווחים עבור כל הצדדים? מה תפקידו של מפקח התמ"א בכל התהליך? בשורות הבאות נעסוק בנושא שהוא פחות מוכר, אבל החשיבות שלו היא מכרעת עבור הדיירים בבניין שבו מתבצעת תוכנית תמ"א 38.

מפקח תמ"א 38 – שמירה על האינטרסים של הדיירים בבניין המשופץ

תמ"א 38 הם ראשי התיבות של המונח "תכנית מתאר ארצית 38". תכנית המתאר האמורה נועדה לחזק מבנים קיימים ולשפר את הסיכויים שלהם לעמוד ברעידת אדמה משמעותית, אם וכאשר תקרה בישראל. התוכנית נועדה לאפשר לדיירים בבניינים ישנים, לחדש אותם ולחזק את היסודות שלהם. כל זאת, תוך הימנעות מההוצאות הגבוהות הכרוכות בביצוע החיזוק. על פי התוכנית, מי שאמור לבצע את החיזוק הם קבלנים פרטיים, כאשר התמריץ שלהם לבצע את העבודה הוא הטבה בדמות אפשרות להוספת דירות במבנה קיים, שהרווח מהמכירה שלהן יכסה את הוצאות הבניה וישאיר לקבלנים רווח נאה. מפקח בניה תמ"א 38 אמור לפקח על ביצוע התוכנית החל משלבי התכנון, עבור דרך הגשת התוכניות לרשות המקומית וכלה בפיקוח על עמידת הקבלן שזכה במכרז בתוכניות שנקבעו.

תמ"א 38 – תכנית שבה כל הצדדים מרוויחים

ההיגיון מאחורי תמ"א 38 הוא מצוין. מצד אחד, נמנעת מהדיירים בבניינים ישנים הוצאה גבוהה,הדמיות פנים שלרוב אין ביכולתם לממן. בנוסף – כל דייר מרוויח שיפורים בדירה שלו, כפי שמוסכם מראש בהסכם שבין הדיירים לחברה המבצעת. זאת, בנוסף לחיזוק המבנה והכנה שלו לעת צרה. מצד שני, הקבלן המשפץ מרוויח ממכירת הדירות שנוספו למבנה. ולבסוף – תוך כדי התהליך נוספות דירות לשוק הדירות בישראל, שיש בו מחסור בדירות מזה כמה שנים. מפקח תמ"א 38 אמור לפקח על העסקה על כל היבטיה, ולוודא שהאינטרסים של בעלי הדירות בבניין נשמרים. הפיקוח נוגע לכל שלבי התוכנית, החל משלב התכנון וקשירת ההסכמים עם הספקים וקבלני המשנה השונים וכלה בתהליך הביצוע וההתאמה שלו לתוכנית המקורית. המפקח הוא למעשה איש אמונם של הדיירים, ממונה על ידם ומלווה את תהליך הבנייה מתחילתו ועד סופו.

למידע נוסף על מפקח בנייה ביקרו באתר: https://top-inspector.co.il

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!