מה זה קידוח בטון ומדוע הוא חשוב בבנייה פרטית?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

בניית בית פרטי הוא לא עניין של מה בכך וכדי להשלים את המשימה באופן מוצלח עליכם לדאוג לאינספור פעולות ולעבוד עם מגוון בעלי מקצוע שהמדריך הזה קצר מלהכיל.

אחד השירותים המעניינים והנפוצים דווקא בבנייה פרטית שאנשים רבים אינם מודעים אליו הוא קידוח בטון שמשמש למגוון משימות בבנייה או שיפוץ בית פרטי ולעתים מלווה בעלויות לא מבוטלות.

 

מה זה קידוח בטון?

לפני שנמשיך ונסביר על המקרים והאופן הנכון לקדוח בטון, בואו ונבין תחילה במה מדובר.

רבים סבורים שקידוח בטון הוא שימוש במקדחה שעושה חורים אך למעשה מדובר בתהליך הרבה יותר מורכב.

המטרה של קידוח בטון היא ליצור פתח עגול במבנה. זה יכול להיות פתח בתקרה, בקיר ואפילו ברצפה, כשמה שמייחד את הקידוח היא תעלה עגולה שמתקבלת בסיום עם שני פתחים משני כיווני הבטון ולא חור בצד אחד כמו בקידוחים הביתיים המוכרים לנו.

השימוש בקידוחי בטון נובע מכך שמדובר בחומר מאוד חזק שלא ניתן להכניע באמצעים פשוטים ועל כן מתוכננות המקדחות כך שיוכלו לעמוד בעומס ולקדוח גם את הבטון החזק והעבה ביותר שאתם יכולים להעלות בדעתכם.

מקדחת בטון סטנדרטית מורכבת ממנוע חשמלי חזק שמסובב כוס קידוח אשר באה במגע עם הבטון וחודרת אותו.

כוסות הקידוח יכולות לנוע בקטרים שונים שנעים בין 2 צול ויכולים להגיע גם ליותר מ-20 צול כשהכוס נבחרת לפי המטרה שרוצים להשיג.

כוסות קידוח בנויות כמו גליל כשהצד שבא במגע עם הבטון מצופה בשכבה של יהלום אשר הופך את המקדח לחזק ומאפשר לו לחדור אל תוך הבטון.

במהלך הקידוח מוזרמים מים שנועדו לקרר את המקדח מהחום הרב שנוצר בחיכוך שבין המקדח לבטון וכן כדי להפחית את האבק והלכלוך שנוצרים בזמן התהליך.

 

מקרים שבהם צריך קידוח בטון

המקרים שבהם נזדקק לקידוח בטון בבניית בית פרטי מאוד מגוונים ומתחילים בעבודות פשוטות למדי אך גם יכולים להגיע לכדי פעולות מורכבות במיוחד. בין המקרים הנפוצים אפשר למנות את הבאים:

  1. קידוח למזגן – בדרך כלל זה יהיה קידוח פשוט של 2 צול על מנת שניתן יהיה לחבר את שתי היחידות של המיזוג (הפנימית והחיצונית).
  2. קידוח למרזבים ופתחי ניקוז במרפסות והגגות.
  3. קידוח פתח לצינור הפליטה של מייבש כביסה או אפילו של קולט אדים.
  4. קידוחי בטון של 4 צול הנפוצים במיוחד כדי להעביר צינורות ביוב בין קומות ואפילו בין חלקים שונים של הבית.
  5. קידוחי בטון נפוצים גם בזמן התקנות בריכה בבית פרטי.
  6. התקנת קמין וקידוח פתח בתקרה לצורך העברת ארובה.

המשותף לכל המקרים האלה הוא הצורך בהזמנת חברה מקצועית שיודעת להתמודד עם המשימה ולקדוח את הבטון המיועד באופן מדויק ובטוח.

 

בחירת חברה מומלצת לקידוח

קידוח בטון מצריך שימוש בכלים מיוחדים ומחייב הזמנת בעל מקצוע שמיומן בעבודות דומות. בסופו של דבר לא ניתן להשוות קידוח פשוט למזגן לעומת קידוח ארובה בתוך תקרה שלעתים כוללת מעבר בין מספר קומות ומצריכה כמה קידוחים סימטריים.

באופן כללי אפשר לומר שצריך לתת יותר דגש לבחירת הקודח ככל שהעבודה מורכבת וגדולה יותר, ובכל אופן צריך לוודא שהוא מנוסה בסוג העבודה המתבקשת, שיש לו את המקדחים המתאימים ושהמחיר שהוא גובה עבור כל קידוח הוגן ביחס להצעות מחיר אחרות שאתם מקבלים.

כמו כן בעקבות אופי העבודה, יש כמה דגשים ייחודיים שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש.

  1. בדקו שבבית הפרטי יש נקודת חשמל תלת פאזי להפעלת המקדח. במידה שאין שקע כזה יידרש מהקודחים להביא גנרטור מתאים. בדקו שיש להם גנרטור כזה ואת המחיר שהם דורשים עבור השימוש בו.
  2. קידוחים נרחבים יוצרים הרבה מאוד פסולת שצריך לפנות ולעתים גם לרסק טרם הפינוי. מדובר בתהליך שיכול לייקר את המחיר ולכן חשוב להבין אם צריך אותו ואם הצעת המחיר מתייחסת לכך.
  3. קידוח בטון יכול להיות מאוד מסוכן כתוצאה משימוש בכלים שיכולים לגרום לפגיעה בנפש או במבנה עצמו. וודאו שאין תשתיות באזור המיועד לקידוח ובמידת הצורך היוועצו במהנדס.
  4. לאור הסיכונים, מומלץ לעבוד עם חברה שמקפידה על כל נהלי הבטיחות ושמחזיקה ביטוח.
  5. השוו מספר הצעות מחיר. אתם יכולים להיות מופתעים מהשוני בין קודחים שונים.
  6. נסחו חוזה וחתמו עליו יחד עם בעל המקצוע כדי למנוע אי הבנות.
אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!