הכירו את תחנות המעבר בבניית בית מאפס

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הגיע הרגע המיוחל ואתם מתכוונים לבנות את בית חלומותיכם? מה אתם חייבים לדעת על שלבי בניית הבית, מתי וכיצד יש לבצע כל שלב וכיצד עושים זאת בימינו באופן הנכון ביותר? הכנו עבורך מדריך מקוצר וברור שיעשה לך סדר בדברים.

 

אישורים מול רשות מקרקעי ישראל והרשות המקומית

כל תחילת בנייה ראשיתה בעבודה מול רשות מקרקעי ישראל ברכישה של השטח המיועד. מדובר על שלב התחלתי שחייבים להיות בו מדויקים ביותר, לבצע את הרישומים מול הרשות המקומית באופן מדויק ותוך הבטחה כי הבטח נמכר באופן חוקי וישר, ללא כל מעבר על חוק מחוקי התכנון והבניה. לאחר מכן יש להוציא היתר בנייה וכדאי לקחת בחשבון שהיתר זה יכול לקחת גם כמה שנים טובות, בטח כאשר מדובר על בניית בית מאפס.

 

תכנון הבית

עוד טרם הבקשה להיתר בנייה יש לבצע תכנון אדריכלי של הבית ולהגיש את התוכניות המפורטות לרשות המקומית. התכנון חייב קודם כל לעמוד בכללי התכנון והבניה, ומאידך הוא גם צריך להתחשב בכל צרכי הבית באשר הם. יש לקחת בחשבון את כיווני האוויר, את מיקום הדלתות, את גודל הממ"ד ומיקומו, את כמות החדרים בבית וגודלם, את כיוון החלונות וכניסת התאורה הטבעית לבית, את השימוש בתריסים חשמליים ואת בחירת סוג הגג, כמה קומות יהיו בבית והאם תהיה קומת מרתף, האם תהיה או לא בריכת שחייה ועוד.

 

בחירת עורך דין שילווה את הפרויקט

בכל אחד משלבי ההליך רצוי להיות מלווים על ידי עורך דין לענייני נדלן וכדאי לדעת שתפקידו בכוח משמעותי ביותר. עורך הדין מייצג את האינטרסים שלכם לאורך כל שלבי ההליך, הוא ידע להבחין במצבים שיכולים להיות מנוגדים לאינטרסים שלכם, הוא ידע לומר היכן ישנה סבירות להסתבכות משפטית וכיצד יש להימנע ממנה ויעבור על כל המסמכים בעת העבודה מול גורמי המקצוע השונים, כמו גם מול הרשות המקומית ומנהל מקרקעי ישראל.

 

בחירת קבלן בנייה

אחד השלבים הקריטיים בבניית בית היא בחירת הקבלן המבצע. כמובן שישנם כמה קבלנים במהלך ההליך – אחד לבניית השלד, אחד שיבצע את הפיגומים, אך הקבלן העיקרי יהיה זה שיבצע את הבנייה של הבית לאורך ההליך כולו, לעיתים משלב השלד ועד הגימור. קבלן זה צריך להיות בעל ניסיון וידע, אך גם יציבות כלכלית שתמנע ממנו לקרוס באמצע הבניה. רצוי לבחור קבלן מוכר עם צוות עובדים נרחב שפועל בכמה אתרים במקביל ויש לו הניסיון והיכולת לעמוד בבניה ארוכת טווח.

 

עיצוב פנים ועיצוב גינה

השלב האחרון ואולי המהנה מכולם הוא עיצוב הפנים והגינה. זהו השלב שבו בוחרים איזה עץ פרחוני יעמוד היכן, איפה יתקינו את הפרגולה ואילו צמחים יטפסו עליה, כיצד דלת הכניסה תראה, כיצד האור ישחק תפקיד בתאורה במטבח ובסלון, היכן תעמוד הספה ומה יהיה סגנון העיצוב הכללי של הבית.

זהו השלב היצירתי והמהנה, בו מתלווים לאנשי המקצוע לבחירת פלטת צבעים ובדים, לבחירת פרטים קטנים כגדולים ועד ליצירת התמונה הביתית המושלמת. בשלב זה בוחרים פרטים קטנים כמו איך יראה שלט הכניסה לבית כמו גם פרטים גדולים, למשל איך יעוצב קירוי החניה. בכל מקרה שהוא, מומלץ גם כאן לבחור בבעלי מקצוע עם סגנון עיצוב שמתאים לקו העיצובי שרוצים להנהיג בבית.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!