אנרגיה סולארית – עד כמה היא תורמת לנו?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

הפלנטה שלנו קולטת 173 טריליון טרה-בייט! פי 10,0000 מכלל השימוש באנרגיה שמייצרת כל אוכלוסיית העולם. זהו נתון שמאפשר לכולנו להבין את כוחה של השמש כמקור האנרגיה העצום והחיוני ביותר לחיים בכדור הארץ ובאמצעותה ניתן להפיק את כמות האנרגיה הרבה ביותר. לא בכדי הפכה אנרגיה סולארית לצורך ממשי שעתיד לשפר את פני החיים על הכוכב שלנו.

מהי בעצם אנרגיה סולארית?

עד כה השתמש האדם במשאבי אנרגיה מן הטבע: נפט, פחם וגז טבעי. אלו הם מקורות אנרגיה מזהמים, חומציים, לא אקולוגיים וכרייתם משפיעה באופן שלילי במיוחד על הטבע והסביבה, על בעלי החיים וגם האשמה המרכזית בהתחממות הגלובלית. חיסרון נוסף של השיטה נובע מהעובדה שמשאבים אלו מתקיימים רק במדינות ספציפיות, מה שיוצר חלוקה לא מאוזנת במשאבים ומביא לחוסר יציבות כלכלי וגם פוליטי.

מסיבות אלו, הופכת האנרגיה הסולארית למקור האנרגיה המבוקש ביותר בעשורים האחרונים. זוהי אנרגיה שלא תלויה במיצוי המשאבים, איננה אוזלת או בעלת תאריך תפוגה, יציבה וקבועה לאורך זמן. ומעל לכל – היא לא פולטת שום מזהמים בתהליך ולכן נותרת ידידותית מאוד לסביבה.

כיצד זה פועל?

אנרגיה סולארית מתאימה בעיקר להסקה וחשמל. היא מתקבלת בטכניקות שממירות את אנרגיית השמש לכדי תהליכים מתאימים תוך מוליכים שמעצם שילובם יוצרים המרה טבעית לגמרי. זוהי הדרך לחבר מקומות שאינם מרושתים בחשמל, שמעוניינים בחיסכון חשמלי לטובת הפעלת מערכות מתקדמות (מערך רמזורים לדוגמה), חימום מים באמצעות פנלים סולאריים ללא צורך בדוד, המרת קרני השמש לאנרגיה עבור גנרטורים, בתי מגורים, מפעלים תעשייתיים ועוד.

האנרגיה שתומר לחשמל תוכל לספק תאורה מיידית או הפעלה של אמצעי חשמל אחרים. בנוסף, אפשר לאחסן אותה לטובת שימוש עתידי. כל תא סולארי המייצר זרם חשמל ישיר (DC) מסוגל לבצע המרה למקור זרם חלופי (AC). בנוסף, האנרגיה תוכל להיות פסיבית או פעילה על פי סוג הניצולת הרצויה. אנרגיה פאסיבית איננה זקוקה לציוד קצה, אלא לספיגת קרני השמש על ידי קולטנים, משאבות ומאווררים. אנרגיה פעילה זקוקה לציוד חימום על מנת לספק חום והסקה.

חיסכון עתק בחשמל ובמשאבי טבע

אנרגיה סולארית שמתקבלת מהשמש, משתמשת באור הטבעי שלה על מנת לייצר חשמל. כיום מדובר בטכניקה שאומצה ברוב מדינות העולם וממשיכה להפחית את התלות בדלקי מאובנים מזהמים ומזיקים. זוהי דרך נפלאה לחסוך בחשבון החשמל החודשי ולהימנע מפגיעה בטבע, מה שלא מתאפשר בשום סוג אנרגיה אחר.

מאגר אנרגיה אינסופי

אנרגיה  סולארית מוגדרת כאנרגיה מתחדשת – שאיננה נגמרת. זאת להבדיל מדלקי מאובנים שצפויים לאזול מן הטבע תוך עשרות שנים על פי ההערכות. לפי הנתונים, השמש תתקיים לפחות עוד 6.5 מיליארד שנים.

שימוש במקומות מרוחקים והימנעות ממפגעים

יתרון נוסף ומדהים באנרגיה הסולארית, הוא האפשרות להשתמש בה במקומות מרוחקים שקשה או לא משתלם לחבר לחשמל. הדבר גם חוסך במראה הבלתי אסתטי ומזיק של חוטי מתח גבוה, כאשר באזורים גשומים וסגריריים מיוצרים עוד ועוד פתרונות כדי לצרוך את האנרגיה המתקבלת ביעילות מקסימלית. גם ההתקנה של הלוחות הסולאריים על גבי גגות חוסכת רבות במקום ובכך איננה זקוקה למשאבים חדשים או להקצאת שטחים טבעיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!