תהליך חיטוי וטיהור מאגרי המים

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מאגר מים הוא חלל טבעי או מעשה ידי אדם שמתמלא במים ומשמש לאגירתם. מאגרים נוצרים בעיקר על ידי סגירת נהר או נחל, ויוצרים מקום אגירה טבעי למים. מאגרי מים משמשים למטרות שונות, כגון אספקת מי שתייה לאוכלוסיה, השקיית יבולים, אספקת מים ראויים לשטח בשעת חירום ואספקת הידרואלקטריות. טיהור המאגר חשוב בגלל כל הזיהומים שעשויים להיות בו. ניתן להשיג חיטוי בשיטות שונות: הכלרה, אוזון וסינון.

מאגרי מים- הדבר הכי חשוב

מאגרי מים הם עמוד השדרה של כל קהילה. הם מספקים מים לאזרחים וגם משמשים מקור פרנסה לעירייה. על מנת להבטיח שהמים בטוחים לצריכה, יש צורך בחיטוי וטיהורם. ישנן דרכים רבות בהן ניתן לטהר מים כמו חיטוי סולארי, אוזון, טיפול באור אולטרה סגול והכלרה. השיטה הנפוצה ביותר בשימוש עיריות היא הכלרה מכיוון שהיא זולה וקלה לשימוש. עם זאת, לכלור יש גם חסרונות כמו הוספת טעם או ריח למים שאולי לא ירצו הצרכנים. עיריות חייבות לאזן את השימוש בכלור עם שיטות חיטוי אחרות מכיוון שיש כמה חיידקים שלא ניתן להרוג על ידי כלור בלבד. לדוגמה, ניתן להרוג את Cryptosporidium רק באמצעות הרתחה בעולם בו מים מועטים, היכולת לטהר ולחטא מאגרי מים הפכה חיונית להישרדות. ישנן דרכים רבות לנקות ולטהר מים, אך השיטות הנפוצות ביותר הן הרתחה, הכלרה, סינון וקרינה אולטרה סגולה.

בחיי היום יום שלנו, אנחנו לא חושבים הרבה על מים. אנחנו פותחים את הברז ושותים מים נקיים ובטוחים לשתייה. אבל בחלקים מסוימים של העולם זה לא המקרה. למיליוני אנשים אין גישה למי שתייה נקיים, מה שעלול להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, משלשולים ועד כולרה. ארגון הבריאות העולמי מעריך ש-80% מהמחלות קשורות למי שתייה לא בטוחים. כדי שלאנשים ברחבי העולם תהיה גישה למי שתייה בטוחים, יש צורך שאנשים במדינות מפותחות – שיש להם יותר כסף ומשאבים – יתרמו מזמנם וכספם לפתרון בעיה זו. טיהור וחיטוי הם שני תהליכים שניתן להשתמש בהם יחד או בנפרד על מאגרים על מנת שהם יהיו בטוחים תהליך חיטוי וטיהור מאגרי המים הוא משימה מסובכת, יקרה וגוזלת זמן רב. כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה החדשנית של ננו-פילטרים. זוהי טכנולוגיה חסכונית, דלת תחזוקה וקלה לשימוש, שניתן להשתמש בה לטיהור מים בצורה היעילה ביותר. חלק זה יחקור את תהליך החיטוי וטיהור מאגרי המים. חיטוי הוא תהליך שבו מטפלים במים כדי להרוג כל מיקרואורגניזמים מזיקים שעלולים להיות נוכחים. טיהור הוא תהליך שבו המים מטופלים כדי להסיר כל כימיקלים מזיקים, כגון מתכות כבדות, מלחים וזיהומים אחרים.

טיהור המים

מים הם אחד המשאבים החשובים ביותר לאנושות. הוא חיוני לכל החיים על פני כדור הארץ, וישנן דרכים רבות לטהר אותו. אחת השיטות הנפוצות ביותר לטיהור מים היא חיטוים. חיטוי הוא תהליך שהופך מים בטוחים לשתייה על ידי השמדת חיידקים, וירוסים וטפילים מזיקים. טיהור, לעומת זאת, מסיר את כל הזיהומים מהמים כדי שיהיה בטוח למטרות שתייה או בישול. ישנן דרכים רבות לחיטוי מאגרי מים כגון הרתחת מים בסיר על אש גלויה, הוספת אקונומיקה או שורית למאגר, או שימוש באור UV כדי להרוג מיקרואורגניזמים במאגר. תהליך חיטוי וטיהור מאגרי המים הוא הליך מסובך מאוד שיש לבצע על מנת להבטיח את בטיחות המים ואיכותם. התהליך מתחיל בסילוק חומרים אורגניים מפני השטח של המאגר ולאחר מכן הכלרה שתהרוג את כל החיידקים במים.

על מנת להסיר חומרים אורגניים מהמשטח, נעשה שימוש במכשיר מכני המורכב ממברשת מסתובבת ומגרד. הכלור מושג על ידי הוספת כלור או גז כלור למים בריכוז מוגדר.

למידע נוסף מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת: aqua-net.co.il

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!