מחיר חיזוק אריחים בבניין

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מחיר חיזוק אריחים בבנייןחיזוק אריחים בבניין הוא תהליך מורכב אשר מחייב את אנשי המקצוע הנכונים. במקביל לכך שאתם מבררים לגבי מחיר חיזוק אריחים בבניין, יהיה חשוב גם לברר לגבי המלצות על אנשי המקצוע הנכונים לעבודה הזאת. 

מכיוון שמדובר בעבודה בגובה בדרך כלל, שמצריכה אפילו שימוש בפיגומים או בבמות הרמה ומנופים, מחיר חיזוק אריחים בבניין מאוד משתנה בין חברה לחברה ובין קבלן לקבלן. באופן כללי ומבלי לנקוב בסוגי אריחים ספציפיים, מחיר חיזוק אריחים בבניין יכול לנוע בין 120 ₪ ל-180 ₪ למטר מורבע. זאת, בהנחה שאתם צריכים עבודה היקפית סביב הבניין או בקומות שלמות בו. אם אתם צריכים עבודה יותר נקודתית, המחיר למטר מרובע יהיה גבוה יותר. עבור עבודות נקודתיות של חיזוק אריחי בניין, צריך לפנות ישירות לאנשי המקצוע כדי לקבל הצעת מחיר.  

סוגי אריחי הבניין שקיימים ונפוצים כיום 

אריחים הם דרך נפוצה מאוד לכסות את פני השטח של מבנים, בין אם מדובר על חיפוי קירות או ריצוף. הם משמשים לקישוט, בידוד ואיטום, כאשר אריחים עשויים ממגוון חומרים כגון חמר, בטון, מתכת, אבן, שיש, קרמיקה וזכוכית. בהתאם לחומר ממנו הם עשויים ובהתאם לעיצוב האריח, ניתן להשתמש באריחים למטרות שונות.

כל סוג אריח יש את סט היתרונות והחסרונות שלו, בעוד כי לרוב נהוג לקטלג את סוגי האריחים ל-2 סוגים עיקריים: 1) אריחים סינטטיים שמיוצרים במפעל (כמו בטון או פלדה וסגסוגות מתכת). 2) אריחים טבעיים שמיוצרים בטבע (כמו שיש או עץ). 

יתרונות וחסרונות אריחים סינטטיים וטבעיים 

לאריחי בניין סינתטיים יתרונות רבים על פני אריחים טבעיים, אבל גם להיפך. באופן כללי, האריחים הסינטטיים עמידים, קלים לניקוי ותחזוקה, וניתן למחזר אותם בעת שיפוץ המבנה ובעת הסרתם. מצד שני, אריחים טבעיים הם יותר אטרקטיביים וידידותיים לסביבה, אך הם גם עשויים להיות יותר יקרים.

באופן כללי, לאריחים טבעיים יש יתרון שהם יפים יותר, אך יש להם גם את החיסרון שהם יקרים יותר וקשים להתקנה. בסופו של דבר, למרות שאריחים סינתטיים עשויים להיות אופציה טובה יותר במקרים מסוימים, אריחים טבעיים עדיין יכולים לספק TOUCH עיצובי אלגנטי לכל סוג חלל ומטרה.

הגורמים להשתחררות אריחי בניין

כאשר האריחים מותקנים, לרוב הם מוחזקים במקומם על ידי שכבת טיט דקה שנמרחה בין האריח למשטח, מה שנקרא “רובה”. אם אין מספיק רובה, מים יכולים להיכנס מאחורי האריח ולגרום לו להתרופף. כמו כן, הסיבות לאריחים רופפים יכולות לכלול דבק או רובה לא מתאימים, טיט באיכות ירודה, איטום לא מספיק טוב, משקל יתר על האריחים ועוד.

בין אם מדובר על נזק לאריחים או התיישנות טבעית ובלאי, חיזוק אריחים הוא פתרון מבני לחידוש ושיפוץ של אריחים רופפים, סדוקים או שבורים. כמו כן, סיבה נוספת להתרופפות אריחים היא התקנה לקויה מלכתחילה של האריחים. 

התקנת אריחים לא מקצועית תוביל להתרופפותם 

התקנה לא נכונה יכולה לקרות כאשר המתקין אינו מניח את האריחים במצב ישר ואינו משתמש במספיק דבק כדי להחזיק אותם במקומם. ישנם גם מקרים שבהם מתרחשת התקנה לא נכונה בגלל השימוש בסוג הדבק הלא נכון, כמו שימוש בסיליקון במקום חומרי איטום ורובה.

בסופו של דבר, ישנן סיבות רבות לכך שאריחים יכולים להשתחרר או להישבר כתוצאה מהתקנה לא מקצועית או אפילו לקויה. למשל, אם האריח לא מונח נכון, הוא יתחיל בסופו של דבר להשתחרר. עם זאת, הסיבה השכיחה ביותר להתרופפות היא, כאשר האריח מונח על משטח שאינו ישר ומפולס.

כיצד מבצעים חיזוק אריחי בניין?

כדי לבצע חיזוק אריחי בניין, ניתן לנקוט במספר שיטות שונות אשר מבוצעות בדרך כלל על ידי קבלן שיפוצים. קודם כל, ניתן ליישם שיטה של הדבקה באמצעות רובה. רובה הוא חומר אשר משמש להדבקה וחיזוק של אריחים מסוגים שונים, ריצוף אקרילי, ישנו גם רובה אפוקסי ועוד. בהתאם לסוג האריחים שלכם, יש לבחור את החומר המתאים.

מעבר ליישום של רובה לחיזוק אריחי בניין, ניתן להשתמש בשיטה נוספת אשר אמורה לחזק את האריחים בצורה הרבה יותר משמעותית. שיטה זו נקראת "עיגון", והיא למעשה כוללת חיבור של ברגים וחוטי פלדה חזקים בחלק האחורי של האריחים. בימינו רוב הבניינים נבנים עם עיגון לאריחים, אבל בבניינים ישנים ייתכן שיהיה צורך לבצע אותו עקב שיטות בנייה מיושנות. 

מה צריך לדעת על מחיר חיזוק אריחי בניין?

אם שואלים מהו מחיר חיזוק אריחים בבניין, חשוב להבין מה קובע את המחיר של העבודה הזאת. באופן כללי, מחיר שיפוץ, ליטוש, שיוף וחיזוק האריחים בבניין יהיה תלוי בסוג האריח שלכם ובמצב התחזוקתי שלו. 

אם מחיר חיזוק אריחים בבניין נע בין 120 ₪ ל-180 ₪ למ"ר, מחיר זה עשוי להשתנות כאשר מדובר על אריחי שיש, שלעיתים מצריכים עבודה יותר יסודית. שיש הוא בדרך כלל חומר מחורץ, וחומר זה נוטה לספוג המון לכלוך ועובש. מטבע הדברים, המחיר של עבודה זו יהיה גבוה יותר מחיזוק וחידוש אריחי קרמיקה חלקים. 

חיזוק אריחים בבנייןבטון הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוצים ביותר בעולם. יש לו מגוון רחב של יישומים וניתן לחזק אותו בפלדה, פיברגלס וחומרים אחרים כדי לענות על צרכים ספציפיים של בנייה. יחד עם בטון, ניתן גם לשלב את סוגי האריחים השונים, שלעיתים גם יצריכו חיזוק אריחים בבניין. מתי נצטרך חיזוק אריחים בבניין ומדוע? המשיכו לקרוא. 

חיזוק אריחים הוא תהליך שבו משטח האריחים מחוזק בשכבת בטון, קרמיקה, שין, אבן וחומרים נוספים. תהליך זה מסייע בהגנה על האריח מפני מים ובלאי אחר, בעוד כי חיזוק אריחים בבניין נדרש מתוך כמה וכמה סיבות. ראשית, התיישנות החומר. שנית, כתוצאה מהזנחה או רשלנות. שלישית, חיזוק אריחי בניין עשוי להידרש כתוצאה מוונדליזם. 

סוגי אריחים שקיימים בבניינים 

כאשר הנושא הוא חיזוק אריחים בבניין, חשוב להכיר את האריחים הכי נפוצים בבניינים. בעוד כי הסוג הנפוץ ביותר של אריחי האבן הוא שיש, אריחי שיש נמצאים בדרך כלל על חזיתות של בניינים, בלובי וקומת הכניסה של הבניין, בדירות עצמן ועוד. אריחי שיש עמידים בפני מים, אך עלולים להיפגע מחומרים חומציים כמו חומרי ניקוי כימיים למיניהם. 

סוג נוסף של אריחי אבן הוא צפחה, אך סוג זה הינו פחות נפוץ בישראל. זהו חומר טבעי המגיע בצבעים ובדוגמאות שונות, כאשר אריחי צפחה עמידים ויכולים לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים כגון רוחות חזקות, סופות ועוד. עם זאת, לא ניתן להשתמש באריחים אלו באזורים רטובים כגון חדרי אמבטיה או מטבחים, מכיוון שהם יתקלקלו במהירות כאשר הם נחשפים למים לאורך זמן.

מה כולל חיזוק אריחי בניין?

מעבר לאריחים של שיש וצפחה, אריחי בטון וקרמיקה פופולריים גם הם, בגלל שהם זולים וקלים להתקנה ותחזוקה שוטפת. ובין אם מדובר על אריחים מסוג כזה או אחר, חיזוק אריחי אבן היא טכניקה המשמשת להפיכתם לעמידים יותר בפני הכוחות הפועלים עליהם. 

הטכניקה של חיזוק אריחים בבניין כוללת מספר שלבים שונים, ובדרך כלל אחד מהשלבים יהיה שיוף קל עד שיוף עמוק של האריחים. אם ככה, בואו נבין מדוע צריך לבצע שיוף אריחים במהלך החידוש והחיזוק שלהם? המשיכו לקרוא. 

שיוף אריחים לבניין כחלק מהשיפוץ שלהם

בחלק מהמקרים משטח האריח עובר שיוף כדי להסיר לכלוך, שריטות וכתמים שהצטברו עליו. זה נעשה על מנת לגרום לאריח להיראות חדש ומבריק, אבל זה גם מסייע במניעת היכנסות של לחות ולכלוך בין האריחים, מה שעלול לגרום לנזק לאריח ולצמיחת עובש. במילים אחרות, לרוב משייפים אריחים בתהליך החידוש והחיזוק שלהם, כדי לוודא שהמשטח חלק והחיבורים אטומים היטב. 

תהליך זה נעשה כדי לוודא שהאריחים לא יהיו חלקים וגם כדי למנוע חלחול של מים דרך החיבורים, אבל יחד עם זאת, שיוך האריח גם מאפשר הדבקה טובה יותר. למעשה, במהלך חיזוק אריחים בבניין יש צורך בפעמים רבות למרוח שכבת דבק מיוחד לאריחים. כאשר משייפים את האריחים ואת הרווחים ביניהם, הדבק יכול להיתפס הרבה יותר טוב והוא חודר למרווחים שבין כל אריח ואריח. בהיבט הזה, שיוף המרווחים בין האריחים יהיה קריטי וישליך ישירות על הצלחת הפעולה של חיזוק אריחי בניין.

חיזוק אריחים בבניין מצריך קבלן או מהנדס בניין?

ראשית, החומרים והטכניקות המשמשים לחיזוק אריחי קרמיקה, אבן, בטון ושיש אינם נלמדים בדרך כלל במסגרת קורסי הנדסת בניין. שנית, אין צורך שמהנדס בניין יהיה בעל ניסיון בתחום זה, מכיוון שמהנדסים עוסקים בדרך כלל בפרויקטים הנדסיים מבנים כגון תכנון מבנים, גשרים, תשתיות ומבנים אחרים. לפיכך, חיזוק אריחי קרמיקה ושיש דורש קבלן. זאת, מכיוון שהמיומנויות הנדרשות למשימה זו אינן נלמדות בדרך כלל בבית הספר של הנדסה אזרחית או הנדסת בניין. 

במילים אחרות, מהנדסי בניין אחראים על תכנון, פיתוח ופיקוח על בניית מבנים. הם אינם מעורבים בדרך כלל בהתקנה של חומרי בניין, לרבות התקנת אריחים בבניינים או חיזוק, שיוף ושיפוץ של אלו. קבלנים, לעומת זאת, מתמחים בהתקנת חומרי בניין כמו אריחי קרמיקה ושיש.

חיזוק אריחי שיש וקרמיקה בבניין זה עניין בטיחותי

חשוב מאוד לזכור, כאשר בניין מתיישן ולא מבצעים חיזוק אריחים, זה יכול להוביל לתאונות ופציעות, חלילה. כמו כן, החלקים השבורים יכולים ליפול ולגרום נזק למכוניות ולציוד של אנשים המתגוררים בבניין. בהיבט הזה, חיזוק אריחי שיש וקרמיקה בבניין זה עניין בטיחותי, שמצריך את בחירת אנשי המקצוע הנכונים ביותר לסוג האריחים שלכם ולסוג הבניין שלכם ומצבו. 

בין אם אתם עומדים להזמין קבלן שיפוצים או מהנדס בניין, זכרו תמיד לוודא שמדובר באנשי מקצוע רשומים. למשל, קבלנים, כדי לספק שירות כחוק, חייבים להיות רשומים ברשם הקבלנים של ישראל, שזהו למעשה איגוד הקבלנים הישראלי. 

טיפ אחרון שחשוב לקחת בחשבון, תמיד תקפידו על בדיקת דירוגים מקוונים וביקורות הניתנות על אנשי המקצוע השונים בענף הבנייה. אם כנגד קבלן מסוים עומדות תלונות רבות, רוב הסיכויים שתוכלו לברר את זה במדיות החברתיות, בחיפוש פשוט בגוגל וכולי. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!