קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביבמחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור שכל קונסטרוקטור עובר תהליכים זהים של הסמכה ורישוי וכולם פועלים תחת אותם עקרונות הנדסיים. יחד עם זאת, ישנם בהחלט פערים בתחומי התמחות, רמה מקצועית וכמו בכל מקצוע אחר, גם באיכות השירות. בשורות הבאות נספר לכם איך תוכלו למצוא קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב, אך תחילה נספר לכם קונסטרוקטור מהו, מה תפקידו, מהי אחריותו, כיצד תוכלו לוודא שהקונסטרוקטור הוא אכן מוסמך ומורשה על פי חוק, האם מומלץ לבחור קונסטרוקטור דרך הקבלן המבצע ואם לא, אז איך בדיוק מגייסים את הקונסטרוקטור לטובת הפרויקט ועוד.

 

מהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין שעבר הכשרה, הסמכה ורישוי לעבודה עם קונסטרוקציות או בעברית, שלד. תפקידו של הקונסטרוקטור הוא להיות האחראי העליון בכל הקשור לשלד המבנה ולכל מרכיביו. בכל מבנה הנשען על קונסטרוקטור, על כן, צריך להיות מעורב קונסטרוקטור. תפקודו של הקונסטרוקטור משתנה בהתאם לסוג הפרויקט בו הוא מעורב. כך למשל, בבנייה חדשה, צריך הקונסטרוקטור לבחון את תכנית הבנייה ולוודא שהיא נותנת מענה מלא לכל העקרונות ההנדסיים הקשורים לשלד המבנה. במידה והוא מגיע להחלטה כי התכנית אינה עונה על עקרונות אלה, עליו לדרוש להוסיף לתכנית אלמנטים שיבטיחו את יציבותו וחוזקו של השלד כמו למשל עמודי תמך, עיבוי או הוספה של קירות תמך, הוספת חיזוקים ואף גריעת אלמנטים מבניים שאינם עולים בקנה אחד עם העקרונות ההנדסיים הנדרשים. בתום התהליך, צריך הקונסטרוקטור לאשר את התכנית בחתימתו ורק עם חתימה זו אפשר להמשיך הלאה להגשת בקשת היתר בנייה ותחילת שלב הביצוע. כמו כן, לאורך שלב בניית השלד, מעורב הקונסטרוקטור בצמתים מרכזיים כמו יציקת יסודות, יציקת בסיס המבנה, קירות ועמודי התמך והשלמת השלד כולו.

בפרויקט שיפוץ, לעומת זאת, יתמקד הקונסטרוקטור בבחינת השינויים המבניים שמבקש הלקוח לבצע ויבחן האם ניתן לאשר אותם אם לאו והאם ישנן אלטרנטיבות נכונות יותר מבחינה הנדסית. כך למשל, קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב הוא איש המקצוע שלו קוראים בכדי לקבל אישור לשבירת קיר או עמוד בבית וללא אישור שלו, לא ניתן לבצע את השבירה. אותו כנ"ל כאשר רוצים להוסיף מרפסת ועל הקונסטרוקטור לבחון האם ניתן ואיך ניתן להוסיף את המרפסת ומה צריכים להיות המאפיינים והמגבלות של מרפסת כזאת בהתאם לשלד המבנה הנתון.

בשורה התחתונה, קונסטרוקטור הוא איש המקצוע הבלעדי, שיכול לקבל החלטות הנוגעות לשלד המבנה או לקונסטרוקציה של מכלול כלשהו. מהנדס בניין יכול לאשר מגוון רחב של פעולות, אך הוא אינו הגורם המוסמך לקבל החלטות בנוגע לשלד. החלטות אלה חייבות להתקבל ולהיות גם מאושרות, אך ורק על ידי קונסטרוקטור. מכאן, שאם אתם מתחילים פרויקט בנייה חדשה או שאתם מבקשים לבצע שינויים מבניים או תוספות בנייה במבנה באופן שמערב את השלד שלו, יהיה עליכם לגייס לטובת הפרויקט קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב.

איך יודעים שהקונסטרוקטור הוא אכן קונסטרוקטור?

בכל שירות שאנו מבקשים להזמין מנותן שירות, בכל תחום בחיים, תמיד מקננת בנו השאלה איך נוכל לוודא שאותו אדם הטוען שהוא איש המקצוע אותו אנו מחפשים הוא אכן איש המקצוע הזה. בתחומים רבים, זה לא ממש קריטי מבחינתנו וכל עוד הוא יודע לבצע את העבודה הנדרשת, לא ממש מעניין אותנו אם הוא השלים השכלה רשמית וקיבל תעודה אם לאו. במקרה של חיפוש קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב מדובר בעניין קריטי של ממש. א' מכיוון ששלד המבנה הוא הגורם שיכריע את יציבותו, חוזקו המבני, הבטיחות שלו ואורך חייו ואתם בהחלט רוצים לוודא שאתם עובדים עם אדם שהוסמך והורשה לקבל החלטות בנוגע לשלד המבנה שלכם. ב' מכיוון שעל מנת שהמבנה שלכם יוכר ככזה על פי חוק, כל תהליך הבנייה שלו חייב להתבצע על פי חוק ואם יתברר שהקונסטרוקטור הוא אינו קונסטרוקטור, כל ההחלטות שהתקבלו על ידו תבוטלנה ותצטרכנה להיבחן מחדש על ידי קונסטרוקטור מורשה.

בכדי לוודא שאותו קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב איתו אתם רוצים לעבוד הוא אכן קונסטרוקטור תוכלו לבקש ממנו להציג רישיון המעיד על כך. כמו כן, תוכלו להיכנס למאגר הקונסטרוקטורים בישראל ולבדוק האם שמו ופרטיו של אותו אדם מופיעים במאגר. ככלל, זה לא נושא שאמור להטריד אתכם במיוחד וסביר להניח שאם אדם הציג עצמו כקונסטרוקטור הוא אכן כזה. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם קבלן יכול לנסות ולחסוך בעלויות ולעשות קיצורי דרך או לעגל פינות. אתם מבחינתכם לא יכולים להרשות שדבר כזה יקרה בפרויקט שלכם ולכן בכל הנוגע להסמכות והרישוי של אנשי המקצוע אותם אתם שוכרים, כדאי בהחלט לבדוק את תוקף הרישוי שלהם ובלאו הכי מדובר בבדיקה פשוטה ומהירה.

 

איך תמצאו קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב?

ישנם אינספור תחומים שבהם המלצות פרטיות מחברים, בני משפחה ומכרים, יכולות לכוון אותנו בדיוק לאיש המקצוע הרצוי והראוי לנו. בשורות אלה לא נטען שהדברים לא נכונים גם במקרה של חיפוש קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב. יחד עם זאת, גם לא נטען שהמלצה פרטית יכולה לגמרי להספיק. המלצה פרטית משקפת למעשה חוויה אחת פרטית שחווה אדם מסוים בעבודה שלו מול איש מקצוע מסוים על פרויקט מסוים. ייתכן מאוד שמדובר בחוויה משקפת שניתן ללמוד ממנה על אותו איש מקצוע בצורה מהימנה למדי וייתכן שמדובר במקרה חד פעמי בלבד. אף איש מקצוע לא "מזייף" בכל הפרויקטים בהם הוא לוקח חלק. לכל איש מקצוע ישנם תמיד פרויקטים בהם הוא מספק שירות מקצועי מעל ומעבר ולצד זאת, עדיין ייתכן שמדובר באיש מקצוע שלא הייתם רוצים את חתימתו על תכניות הבנייה שלכם.

אז המלצות פרטיות על קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב הן בהחלט משהו שיכול לעזור לכם ואתם בהחלט רוצים למצוא כאלה, אך כדאי גם לנסות ולהשיג חוות דעת מקצועיות או אפילו חוות דעת מקצועית אחת. חוות דעת מקצועית היא המלצה שניתנת לכם על ידי איש מקצוע, שעובד עם קונסטרוקטורים כדבר שבשגרה. כך למשל, אם אתם מכירים מהנדס בניין, אדריכל, קבלן או אפילו גורם כלשהו באגף הבנייה ברשות המקומית בה אתם מתגוררים, גורמים אלה יכולים לתת לכם חוות דעת מקצועית על בסיס היכרות ארוכת טווח ומעמיקה עם עבודתו של אותו אדם. חוות דעת מקצועית אחת כזאת, אם היא ניתנת כמובן על ידי אדם שאתם סומכים לגמרי על דעתו ועל עמדתו, יכולה לכוון אתכם טוב יותר לאותו קונסטרוקטור מומלץ בחיפה אותו אתם מחפשים. ובכל זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, זה לא אומר שהמלצות לא יכולות לסייע, רק כדאי למקד את מרב המאמץ בניסיון למצוא חוות דעת מקצועית.

 

איך מגייסים קונסטרוקטור לפרויקטאיך מגייסים קונסטרוקטור לפרויקט?

ככלל, כל פרויקט בתחום הבנייה מתחיל תמיד בשלב התכנון. בשלב הזה, איש המקצוע שמנצח על העבודה כולה הוא האדריכל. האדריכל הוא האדם איתו אתם יושבים ומפרטים בפניו את כל המאוויים שלכם לגבי תהליך הבנייה והתוצאה הסופית שאתם רואים בעיני רוחכם. בהתאם לכך, בונה האדריכל את תכנית הבנייה ולאחר מכן צריך גם לאשר אותה עם קונסטרוקטור כפי שהסברנו בתחילת דברנו. בהתאם לכך, במרבית הפרויקטים האדריכל הוא איש המקצוע שמביא את הקוסנטרוקטור לפרויקט ואיתו ממשיך בדרך כלל הלקוח עד סוף הפרויקט. במרבית הפרויקטים, תהליך זה גם עובד בצורה מצוינת. אדריכלים שונים בוחרים לעבוד עם קונסטרוקטים שאיתם הם פיתחו היכרות מעמיקה ושעליהם הם סומכים לחלוטין. המדובר הרי במוניטין המקצועי של האדריכל ובהתאם לכך יש לו אינטרס מובהק לבחור קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב עבור כל פרויקט בו הוא מעורב.

יחד עם זאת, אם מסיבה כלשהי אתם לא מתחברים לקונסטרוקטור שנבחר על ידי האדריכל, יש לכם בהחלט את הזכות והיכולת לגייס קונסטרוקטור משלכם לפרויקט. בבחירה במסלול הזה עליכם לקחת בחשבון את חוסר ההיכרות שלכם עם התחום ואת הקושי המובנה שאתם צפויים להיתקל בו בבחינת ובחירת הקונסטרוקטור המתאים. אם בסך השיקולים ששיקללתם אתם עדיין חושבים שזה המסלול הנכון עבורכם, אתם בהחלט יכולים לבחור בו על פני הקונסטרוקטור שגויס על ידי האדריכל. מצד שני, אם אין סיבה ממשית להתנגד לבחירת האדריכל, כדאי בדרך כלל להמשיך עם הבחירה שלו ולחסוך לעצמכם לא מעט עבודה ומאמץ ואולי גם זמן וכסף.

באיזה שלב יש לשכור את הקונסטרוקטור?

כפי שאמרנו בתחילת דברנו, השלב הראשון בו נדרשת חתימתו של קונסטרוקטור הוא שלב אישור תכנית הבנייה. יחד עם זאת, אדריכל מקצועי יבצע תמיד התייעצות מוקדמת עם קונסטרוקטור לפני שהוא מגבש את תכנית הבנייה הסופית, הן בפרויקטים של בנייה חדשה והן בפרויקטים של שיפוץ מבנה קיים. הסיבה לכך היא, שחבל לבנות תכנית שלמה שנשענת על יסודות הנדסיים שגויים שאותם לא יוכל לבסוף לאשר אף קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב. כך למשל, אם במסגרת פרויקט השיפוץ שלכם אתם מעוניינים לשבור מספר קירות בבית, אתם בהחלט רוצים להשיג תחילה את חוות דעתו של קונסטרוקטור לגבי היכולת לשבור את הקירות האלה, לפני שאתם בונים תכנית בנייה שלמה שמותנית בשבירתם. שכן, אם לא ניתן יהיה לבסוף לשבור את אותם קירות, הרי שכל תכנית הבנייה תהפוך לחסרת ערך.

אדריכלים מקצועיים יודעים בדיוק מתי עליהם לשתף קונסטרוקטור בתהליך העבודה שלהם ולרוב גם יעשו זאת מבלי בכלל שתהיו מודעים לכך, אלא במסגרת התייעצויות מקצועיות שהם מבצעים במסגרת שגרת העבודה שלהם. יחד עם זאת, אם אתם עצמכם חושבים שיש מקום לערב קונסטרוקטור בשלב כלשהו, אתם בהחלט יכולים לברר את העניין עם האדריכל ואם טרם בוצע התייעצות עמו, אתם יכולים בהחלט לבקש לזמן קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב בכדי לבצע התייעצות ראשונית לפני שממשיכים הלאה.

כמובן, שהקונסטרוקטור ממשיך ללוות את הפרויקט גם בשלבים מאוחרים יותר אחרי אישור תכנית הבנייה, לרוב לאורך צמתים מרכזיים בשלב בניית שלד המבנה – קידוחי כלונסאות, יציקת יסודות, יציקת בסיס המבנה, יציקת קירות מעטפת החוץ, יציקת מחיצות הפנים ויציקת התקרה והגג. בכל השלבים האלה נדרש אישור של קונסטרוקטור כי היציקות בוצעו על פי העקרונות ההנדסיים המחייבים ועל פי תכנית הבנייה וכן נדרש אישור סופי שלו לגבי השלד כולו. ללא אישור קונסטרוקטור בסוף שלב השלד, לא ניתן יהיה להמשיך ולהתקדם לשלב הגמר ולבטח לא ניתן יהיה לרשום את הנכס בטאבו ולקבל טופס אכלוס. על כן, כדאי תמיד לוודא שאת הפרויקט שלכם מלווה קונסטרוקטור מומלץ בתל-אביב, בעל הסמכה ורישוי תקינים וכי אותו קונסטרוקטור מספק את כלל האישורים הנדרשים, לרבות כאלה שלהם תזדקקו בשלבים מתקדמים יותר ובמיוחד בשלב הגשת הבקשה לקבלת טופס אישור אכלוס מהרשות המקומית.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
קונסטרוקטור מומלץ בחריש

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

קונסטרוקטור מומלץ בעומר

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

קונסטרוקטור מומלץ ביפו

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

קונסטרוקטור מומלץ בקריות

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

קונסטרוקטור מומלץ בשוהם

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

קונסטרוקטור מומלץ בגני תקווה

מחפשים קונסטרוקטור שילווה פרויקט בנייה חדשה או אולי אפילו פרויקט של שינויים מבניים ותוספות בנייה? בחירת קונסטרוקטור אינה אמורה להיות מסובכת מדי, שכן צריך לזכור

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!