קונסטרוקטור בחריש

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

קונסטרוקטור בחרישנכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו לנוע קדימה ללא אישור קונסטרוקטור. אבל מה זה בעצם קונסטרוקטור? מהו תפקידו ומהי סמכותו בתהליכי בנייה? מי אחראי על גיוס הקונסטרוקטור לפרויקט? האם יש לכם את החופש לבחור כל קונסטרוקטור שאתם מעוניינים בו? האם יש לבדוק את ההסמכה של הקונסטרוקטור לפני שמתחילים לעבוד איתו? איך תבחרו קונסטרוקטור בחרישוהאם יש פערים משמעותיים בין אנשי המקצוע השונים העוסקים בתחום זה? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זה קונסטרוקטור?

ובכן, קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין מוסמך, שעבר הכשרה ייעודית והסמכה חוקית בתחום השלד של מבנים. הקונסטרוקטור הוא פונקציה מקצועית הכרחית בכל פרויקט בנייה המערב שלד או קונסטרוקציה ומעורבותו בפרויקט היא אינה בחירה של קבלן, אדריכל, יזם או לקוח, אלא כורח חוקי שיש לעמוד בו. תפקידו של הקונסטרוקטור הוא לוודא כי בניית שלד או קונסטרוקציית המבנה, מתבצעת על פי העקרונות ההנדסיים המקצועיים ועומדת בכל האילוצים הנדרשים להבטחת בטיחותו, יציבותו וחוזקו המבני של המבנה. כך למשל, קונסטרוקטור הוא איש המקצוע היחיד שיכול להכריע האם ניתן לשבור קיר תמך במבנה, האם נדרש להוסיף עמוד תמך או האם נדרש להוסיף חיזוק לשלד המבנה.

כיצד מתבצעת העבודה עם קונסטרוקטור?

כשאתם מחפשים קונסטרוקטור בחריש, עליכם לדעת שהקונסטרוקטור הוא פונקציה מקצועית שתהיה מעורבת בצמתים המרכזיים והחשובים של הפרויקט. תחילת העבודה עם קונסטרוקטור מתרחשת לאחר השלמת תכנית הבנייה על ידי אדריכל ולעיתים גם תוך כדי גיבושה. בשלב הזה אמור הקונסטרוקטור לעבור על תכנית הבנייה ולוודא שהיא עומדת בעקרונות ההנדסיים הנדרשים. בשלב זה יכול הקונסטרוקטור לחייב הוספה של עמודי תמך או קירות תמך ולהכניס שינויים שונים, שמתחייבים על מנת להבטיח את חוזקו המבני של שלד המבנה. רק לאחר שהקונסטרוקטור שלם עם התוצאה הוא חותם על תכנית הבנייה, מה שמאפשר לקדם אותה מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר בנייה. ללא חתימת הקונסטרוקטור על התכנית, לא ניתן למעשה לצאת לדרך עם הפרויקט.

בהמשך, אמור הקונסטרוקטור לבחון כל שלב בהשלמת השלד ולאשר אותו על מנת שניתן יהיה להמשיך לשלב הבא. כך למשל, על הקונסטרוקטור לבחון את קידוח הכלונסאות לפני שיוצקים את הבטון של יסודות המבנה. לאחר מכן, עליו לבחון את יסודות המבנה ואת דו"חות הבדיקה שסופקו לגביהם ורק לאחר שהוא שלם עם התוצאה הוא חותם ומאשר אותם כדי שניתן יהיה להתקדם לבסיס המבנה. כך למעשה, מתקדם הפרויקט כשהקונסטרוקטור נדרש לאשר כל שלב ושלב בתהליך כדי שניתן יהיה להמשיך הלאה. לאחר השלמת שלד המבנה, אמור הקונסטרוקטור לעבור על כל חלקי השלד ולאשר את השלד הסופי כדי שניתן יהיה להמשיך לשלב הגמר.

אחרי שאמרנו את כל זה, קונסטרוקטור בחריש מעורב לא רק בפרויקטים של בנייה חדשה, אלא גם בפרויקטים של שיפוץ ושינויים מבניים. בכל פרויקט בו מבוצעות עבודות שצפויות להשפיע על שלד המבנה, באופן ישיר או עקיף, יש לערב קונסטרוקטור, שיבחן ויאשר את תכנית השיפוץ ולאחר מכן גם יאשר את שלבי הבנייה המרכזיים. בפרויקטים אלה נדרש בדרך כלל אישורו של קונסטרוקטור בחריש לשבירת קיר או עמוד תמך, להוספת משקל למבנה, לביצוע תוספות מבניות שיכולות להשפיע על חוזק השלד וכן הלאה.

חשוב לציין, ששירותיו של קונסטרוקטור בחריש אינם נדרשים אך ורק בקטגוריה של בניית בתים חדשים, אלא גם בעולם התשתיות הלאומיות ואפילו בנישה הקטנה של פרגולות וסוככים. כאשר אתם בונים פרגולה בבית אתם אולי לא זקוקים לאישור קונסטרוקטור לשם כך, אבל כאשר מדובר על בניית סוכך גדול במבנה ציבור המיועד לשרת את הציבור, חלה חובה חוקית לקבל אישור קונסטרוקטור על כל מהלך הקשור בהוספה, שינוי או בנייה של קונסטרוקציה כלשהי. בתחום התשתיות הלאומית, מעורב קונסטרוקטור באישור גשרים, מחלפים, עמודים ותשתיות נוספות בהן יש חשיבות רבה לוודא את עמידתן בעקרונות ההנדסיים המקצועיים.

 

מי אחראי לגייס קונסטרוקטור לפרויקטמי אחראי לגייס קונסטרוקטור לפרויקט?

ככלל, ישנן צורות שונות לנהל פרויקט בנייה. אפשרות אחת היא כמובן ניהול עצמאי של הלקוח, שיכול להיות אדם פרטי או יזם נדל"ן. בניהול עצמאי כזה, על הלקוח עצמו לגייס את אנשי המקצוע השונים ובכלל זה, למצוא קונסטרוקטור בחריש. במקרים אחרים, מנוהל הפרויקט על ידי גורם מקצועי המתמחה בתחום של ניהול פרויקטים ובמקרה זה, האחריות על גיוס כלל הפונקציות המקצועיות חלה עליו. ככלל, כל פרויקט בנייה או שיפוץ מתחיל במעורבות של אדריכל שאחראי על שלב התכנון המקדים. כבר בשלב הזה נדרש קונסטרוקטור בחריש על מנת לאשר את תכנית הבנייה שבנה האדריכל ואכן, אדריכלים רבים עובדים עם קונסטרוקטורים קבועים או שהם עצמם מביאים את הקונסטרוקטור לפרויקט, שלאחר מכן נשאר ומלווה את הפרויקט כולו.

יחד עם זאת ועל אף שאין שום סיבה להתנגד למודל עבודה זה, זה לחלוטין לא חייב להיות כך. אם אתם רוצים, יש לכם את הזכות לבחור כל איש מקצוע ואיש מקצוע בפרויקט שלכם ובכלל זה גם לאתר ולגייס בעצמכם קונסטרוקטור בחריש, שבו יש לכם אמון. חשוב להבין שקונסטרוקטור הוא פונקציה מקצועית סופר חשובה, שמקצועיותה יכולה להכריע את בטיחות המבנה ואת חוזקו המבני. אם אתם לא שלמים עם הקונסטרוקטור שנבחר עבורכם לפרויקט, אתם בהחלט יכולים לקחת את המושכות לידיים ולבחור את הקונסטרוקטור בעצמכם. יחד עם זאת, כדאי לשאול את עצמכם האם באמת יש לכם את הכלים לבחור קונסטרוקטור בחריש מתוך כלל הקונסטרוקטורים הפועלים באזור. אם אתם סומכים על האדריכל שלכם, אין שום סיבה שלא תסמכו על בחירתו בקונסטרוקטור. את האופציה של בחירה עצמאית משלכם כדאי לשמור למקרי קיצון בהם פשוט אין לכם אמון באיש שנבחר עבורכם.

 

איך לבחור קונסטרוקטור בחריש?

כפי שהסברנו קודם לכן, כלל לא בטוח שהתהליך של בחירת קונסטרוקטור בחריש הוא תהליך שאתם רוצים לנהל בעצמכם למען עצמכם, לבטח אם אין לכם את הרקע וההיכרות עם עולם הבנייה בכלל וההנדסה בפרט. מצד שני, חשוב שתדעו שהאופציה הזאת קיימת ואם יש לכם סיבות טובות לנקוט בה, אין שום סיבה שתעצרו את עצמכם. במקרה כזה, אתם רוצים להתחיל בהשגת חוות דעת מקצועיות מאנשי מקצוע שעובדים עם קונסטרוקטורים כדבר שבשגרה ואשר על דעתם אתם סומכים. המלצות פרטיות אינן רלוונטיות כל כך במקרה הזה ואתם רוצים למקד את המאמץ שלכם סביב השגת חוות דעת מקצועיות, אותן תוכלו לקבל מקבלני בניין, קבלני שיפוצים גדולים, אדריכלים, מהנדסי בניין ואפילו מאגף הבינוי ברשות המקומית שבתחומה אתם בונים את המבנה. מה שאתם רוצים לוודא הוא שיש לכם אמון מלא באדם שנותן לכם את חוות הדעת המקצועית ושאתם יכולים למצוא גיבוי ותמיכה לכל חוות דעת שאתם מקבלים, לפחות ממקור אחד נוסף. לעיתים זה פשוט מסתכם בבירור לגבי קונסטרוקטור בחריש שאת שמו קיבלתם מקבלן כלשהו ואתם רוצים לוודא שגם מהנדס בניין שאתם מכירים, חושב עליו דברים דומים.

בהמשך לכך, אתם רוצים לוודא שאתם בוחרים קונסטרוקטור בחריש שמתמחה בסוג הבנייה שאותה אתם מבצעים. כך למשל, קונסטרוקטור שמתמחה בגשרים ומחלפים יכול להיות מאוד מקצועי, אבל לא תמיד ידע להתמודד עם הניואנסים הקטנים של בניית בית פרטי. אם אתם בונים את הבית שלכם במודל של בנייה קלה, כדאי שלקונסטרוקטור אותו אתם בוחרים יהיה רקע כלשהו בתחום של בנייה קלה ולא יהיה זר לחלוטין לתחום. תיק פרויקטים קודמים ודוגמאות של פרויקטים בהם היה מעורב הקונסטרוקטור יכולים לסייע לכם לבחון את התמחותו ועבודותיו הקודמות כדי להכריע בסוגיה זו.

לבסוף, חשוב לוודא שאתם עובדים עם קונסטרוקטור בחריש שמחזיק בכל ההסמכה והרישוי הנדרשים. אין בכך כדי לומר שישנם אנשים המסתובבים בשוק ומתחזים לקונסטרוקטורים, אבל בתחום כל כך חשוב שעוסק ישירות בבטיחות המבנה שלכם, אתם בהחלט רוצים לוודא שאתם עובדים מול איש מקצוע מורשה, שלרישוי שלו תהיינה השלכות לאחר מכן גם במקרים ביטוחיים ומצבים רגולטוריים שונים. תוכלו פשוט להסתפק בהצגת רישיון של הקונסטרוקטור מטעם משרד השיכון וכן תוכלו לבחון את מאגר הקונסטרוקטורים של ישראל במשרד השיכון כדי לוודא שהקונסטרוקטור אותו אתם בוחנים, אכן מופיע שם.

האם מומלץ לעבוד עם קונסטרוקטור בחריש ששולב בפרויקט על ידי קבלן השלד?

ככלל, לא אמורה להיות במצב זה ואין הדבר דומה למקרה של גיוס מפקח בנייה. במקרה של גיוס מפקח בנייה, עליכם לוודא שאתם הם אלו שמגייסים את המפקח בעצמכם ושהוא עובד עבורכם ולא עבור אף אחד אחר שמעורב בפרויקט, לבטח לא הקבלן המבצע. הסיבה לכך היא ברורה: מפקח הבנייה אמור לפקח על העבודות המבוצעות בפרויקט ואתם לא רוצים שקשרים חבריים או עסקיים שיש לו עם הקבלן, ישפיעו על איכות הפיקוח שלו וייצוג האינטרסים שלכם בפרויקט. במקרה של קונסטרוקטור הדברים הם לא דיכוטומיים באותה מידה ולקונסטרוקטור ישנה אחריות מקצועית מובהקת שאף חברות או קשר עסקי לא יכולים לגבור עליה, או כך לפחות זה אמור להיות.

מהסיבה הזאת, אתם רוצים לגשת לעניין בצורה הבאה: במידה ושולב בפרויקט קונסטרוקטור בחריש שגויס על ידי האדריכל, לא אמורה להיות שום בעיה עם זה, במיוחד אם אתם סומכים עליו בעצמכם. במידה והקונסטרוקטור הובא לפרויקט על ידי קבלן הבניין, אתם בהחלט רוצים לבחון אותו בעין חדה יותר, אבל לא בגישה שלילית. אם מדובר בקונסטרוקטור מוסמך ומורשה ואין לכם שום סיבה ממשית לחשוד ברמה המקצועית שלו, אין שום סיבה שתרצו להחליפו באחר. מצד שני, אם יש לכם חשד שבינו ובין הקבלן מתנהל קשר מיוחד, שיכול להשפיע על איכות העבודה, אתם בהחלט רוצים להיות בצד הבטוח ולבחור לעצמכם קונסטרוקטור בחריש מטעמכם.

חשוב להבין – כאשר אנו מדברים על הנושא של השפעה על איכות העבודה של קונסטרוקטור, השפעה זו יכולה למשל לבוא לידי ביטוי במצבים בהם נעשה שימוש בבטון לא טרי לצורך יציקת היסודות. הבטון הלא טרי יכול לגרום ליציקה לקויה מאוד, שיכולה לאורך זמן להשפיע על יציבות המבנה. פגיעה קלה במקצועיות ובמהימנות של הקונסטרוקטור בגלל קשר חברי עם הקבלן וחוסר רצון שלו לגרום לקבלן נזק כלכלי בהרס היסודות שנוצקו ויציקת יסודות חדשים, הוא מצב שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם ולכן אם עולה אצלכם חשד שכך אכן יכול לקרות, כדאי לקבל החלטה אמיצה להחליף את הקונסטרוקטור שנבחר על ידי הקבלן ולמצוא בעצמכם קונסטרוקטור בחריש שיכול להתאים יותר למשימה, הן ברמה המקצועית והן ברמה החשובה לא פחות של אמון שלכם בו.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
קונסטרוקטור בעומר

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

קונסטרוקטור בתל-אביב

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

קונסטרוקטור ביפו

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

קונסטרוקטור בקריות

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

קונסטרוקטור בשוהם

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

קונסטרוקטור בגני תקווה

נכנסים לתהליך של בניית בית או בית עסק? רוצים לערוך שינויים מבניים במבנה קיים? מתכננים לבצע תוספת בנייה עם קונסטרוקציה? בכל המקרים הללו לא תוכלו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!