אשפרה – שיפור תכונות הבטון

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אשפרה היא תהליך של חיזוק החומר. היא מתייחסת לתחומים רבים, אך בהקשר לבניה היא נוגעת לעבודת הבטון. הבטון הוא אחד החומרים השימושיים בכל תהליך בניה, פרטית, עסקית ומסחרים. הוא מהווה חלק מרכזי וחשוב במבנה ולכן שיפור התכונות שלו עוזר למבנה כולו להיות יציב יותר לאורך שנים.

תהליך אשפרה בבטון מתבצע על ידי הוספת לחות ומניעת התייבשות מהירה. כאשר הבטון מתייבש במהירות הוא עלול לפתח סדקים. הדרך הטובה ביותר לחזק את הבטון היא לשמור על תנאי לחות אופטימליים בימים שלאחר היציקה. תנאי הלחות צריכים לעמוד לפחות על 98%. בכתבה זו נבחן כיצד ניתן לדאוג לתנאים האופטימליים שיצרו מבנה חזק.

גורמים אשר משפיעים על העוצמה של הבטון

ישנם מספר גורמים אשר יחדיו משפרים את התכונות החיוביות של הבטון. גורם אחד הוא החומר עצמו. בטון יכול להגיע ממקורות שונים והתמהיל בין החומרים שמרכיבים אותו צריך להיות אופטימלי לאופן העבודה. יש לציין כי היום נעשה שימוש בחומר ביישומים שונים והמטרה היא להשתמש בחומר שמתאים באופן ספציפי למקום בו הוא ישמש.

גורם נוסף ומשמעותי הוא תהליך ההתייבשות. ציינו כי התייבשות מהירה עלולה לפגוע בבטון. התייבשות איטית היא האידאלית והיא יכולה לקחת גם שבועות. ככל שהבטון יהיה חשוף ללחות כך הוא יתחזק יותר. יש לדאוג לסביבה לחה אופטימלית.

שאלות שיש להפנות לגורם המבצע

לאחר שברור לך כי יש משמעות לאופן הטיפול בבטון והשלכות על חוזק הבית, יהיה עליך לשאול את בעל המקצוע אשר יבצע את היציקה כיצד הוא ידאג לבטון בעבודתו. השאלות הבאות הן שאלות לגיטימיות שניתן להפנות הלאה ושיעזרו לך לבחור בבעל המקצוע:

ממה מורכב הבטון

עליך לוודא כי החברה אשר מספקת את הבטון דואגת להביא את החומר בתרכובת הנכונה עבור השימוש. יש להגדיר מראש את הצורך ולהזמין חומר בהתאם. במידה וישנו מפקח על הבניה יהיה עליו להזמין את החומר הנכון ובאפשרותך לוודא תמיד מהי התרכובת.

מי ירטיב את הבטון

לאחר שלב היציקה מומלץ להמשיך להרטיב את הבטון או להשקות אותו במשך לפחות שישה ימים. ההשקיה יכולה להתבצע פעם ביום אם אין שמש או בתקופה של גשם והיא יכולה להתבצע שלוש פעמים ביום ויותר אם היציקה נעשית בימים יבשים וחמים. יש לברר מראש מי עומד להרטיב את הבטון ולוודא כמה פעמים ביום הפעולה נעשית.

האם יתבצע כיסוי על הבטון

יש לבחון האם יש צורך לכסות את הבטון ולשמור על הלחות שלו. אם כן, יש לבדוק מי מבצע את העבודה והאם נעשית גם השקיה של הבטון בנוסף לכיסוי שלו. במידה ומתבצע כיסוי יש לבדוק מאיזה חומר הוא.

השיטה הנכונה לבצע אשפרה

השיטה הישנה של השקיית הבטון היא שיטה מצוינת לחיזוק שלו. אפשר לראות במקומות בהם הבטון יצוק אל תוך המים (כמו סכרים או גשרים) כי פעולת האשפרה רק ממשיכה להתקיים, גם לאחר שלוש וחמש שנים. כמובן, בבניה פרטית אין צורך בהשקיה לזמן ארוך כל כך, אך יש צורך לשמור על לחות. ניתן לעשות זאת על ידי השקיה, בחירה נכונה של החומרים היוצרים את הבטון ובמידת הצורך כיסוי.

מבחינתך, הפעולה החשובה ביותר היא לבחור קבלן בטון מוסמך שמכיר היטב את מזג האוויר הישראלי ובאופן ספציפי, באתר הבניה. יש לוודא מראש כי הבטון מקבל את תשומת הלב הנדרשת ואם נדרשות ממך פעולות, עליך לדעת עליהן מראש. למציאת הספק הטוב ביותר, זה הזמן להסתכל ברשימת הספקים שהכנו לך כאן באתר של המרכז לבניה פרטית.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!