תכנון מעקות לבית ולמרפסת

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

המעקה הוא חלק בלתי נפרד מהבית. הוא שימושי בתוכו, בין הקומות ומחוצה לו במרפסות. בתהליך בניה או שיפוץ של הבית יש להביא בחשבון את התקנת המעקה באופן שיהיה בטוח ותואם לתקנות. תקן 1142 קובע את הסטנדרטים של הבניה כשהם מתבססים על המלצות ארגון "בטרם" לבטיחות. בית שלא עומד בתקן לא יקבל בסוף התהליך טופס 4 ויצטרך לבצע תיקונים.

הגובה התקני לבניית מעקה

בתכנון מעקות יש להביא בחשבון את התקן. נקודת ההנחה היא שהתקן נועד להגן עלינו והוא נקבע לאחר חשיבה מעמיקה שמביאה בחשבון סכנות שונות שיכולות לקרות בבית ומחוצה לו. בכל הנוגע למעקה למרפסת, עליו להיות בגובה של לפחות 105 ס"מ. גובה זה נמדד מהמשטח הקרוב לו, מה שיכול להיות גובה הרצפה או גובה שפה, אם קיימת.

ישנם סוגים שונים של מעקות, אך אם נניח מעקה הבנוי משלבים, המרחק בין אחד לשני צריך להיות קטן מ-10 ס"מ. השלבים יהיו לאורך ולא לרוחב כדי למנוע אפשרות לטפס על המעקה. כמו כן, צריכה להיות אפשרות לראות דרך המעקה כדי למנוע סקרנות של ילדים להציץ החוצה ולפגוע בעצמם. במידה וישנו מדרך, ספסל ישיבה או כל פרט אחר שיכול לשמש לטיפוס, יש להגביה את המעקה לגובה של 130 ס"מ.

מעקות למדרגות

אם יש לך מדרגות בתוך הבית או מחוצה לו אל עבר הגג, עליך לדאוג למעקה לכל אורכו. ההליכה במדרגות יכולה להיות פשוטה וקלילה עבור אנשים צעירים ובריאים, אך יכולה להיות מאתגרת ומסוכנת לילדים, מבוגרים ואנשים שמתקשים מכל סיבה שהיא לעלות ולרדת במדרגות. לכן יש לדאוג למעקה בגובה 90 ס"מ לפחות לכל אורך המדרגות ולמאחז יד בולט.

בסוף גרם המדרגות יש להגביה את המעקה כדי למנוע נפילה או ניסיון טיפוס של ילדים קטנים והוא צריך להיות בגובה 130 ס"מ. מצדו האחד של המדרגות, הצד הפתוח, יש לשים מעקה יציב. מומלץ להוסיף מאחז יד מן הצד השני כדי לאפשר הישענות מקסימלית ושימוש בטוח במדרגות, עבור כל אחד, בכל גיל.

עיצוב מעקות לבית

התקן קובע את הגובה והמרווחים של המעקה, אך הוא אינו קובע את האלמנטים האסתטיים שלו. ניתן לשלב בקלות בין בטיחות לבין יופי בכל בית. היום ניתן להשתמש בשלל חומרים ובהם: עץ, מתכת וגם זכוכית. המראה של כל אחד מהם יכול להיות מרשים וכל שנדרש הוא תכנון נכון של המעקה ויישום מקצועי של העבודה.

העיצוב יכול להיקבע על ידך, מעצב או אדריכל וכן על ידי בעל המקצוע. ישנם בעלי מקצוע שבונים מעקות ומתמחים רק בהוצאה לפועל של התוכניות וישנם כאלו שיודעים מהו הפוטנציאל של החומר ויוכלו להוציא ממנו יצירות של ממש. עליך לחשוב מיהו בעל המקצוע הנכון יותר עבורך ואיך נוח לך לתכנן את המעקה.

לבחור בעל מקצוע מתאים לעבודה

בחירת בעל מקצוע להצבת המעקה יכולה להיות פשוטה יחסית לבחירות רבות בתהליך הבניה. תחילה עליך להחליט איזה חומר מבין החומרים השונים מתאים לסגנון שלך. בהתאם, ניתן לפנות למומחה בתחום, לבקש לראות תיק עבודות ולהתרשם מהיכולות שלו. לאחר מכן ניתן לדון על האפשרויות המתאימות לבית שלך ולקבל הצעת מחיר ספציפית המתאימה למידות השטח.

את המרכז לבניה פרטית הקמנו מתוך מטרה לעזור לך לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר. ריכזנו ברשימה מסודרת את הספקים באתר ועתה כל שנותר לך לעשות הוא לבחור את סוג המעקה שברצונך ליישם בבית, למצוא באתר את בעל המקצוע הנכון, ליצור קשר ולגלות כיצד יכול להיראות הבית שלך בסיום הבניה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הרחבת מרפסות
הרחבת מרפסות – והבית שלכם גדל

יש בישראל דירות רבות עם מרפסת שמש שהדיירים שלהן נהנים מהיתרונות הרבים שהיא מציעה. יש גם המון דירות שאין בהם בכלל מרפסות. לכולם, קיימת הזכות

הרחבת מרפסת קיימת
הרחבת מרפסת קיימת

בעבר, רוב המבנים נבנו ללא מרפסות או עם מרפסות קטנות במיוחד. מהסיבה הזו, כיום אנשים רבים בוחרים להוסיף מרפסות ולהרחיב מרפסות על מנת לשדרג את

הרחבת מרפסת שמש
הרחבת מרפסת שמש

מרפסת שמש היא מרפסת שמאפשרת לכם להכניס את השמש אליכם הביתה. מדובר במרפסות חיצוניות אליהן ניתן לצאת מהדירה. מרפסות אלה מאפשרות לכם לשדרג משמעותית את

הרחבת מרפסות השוואת מחירים
הרחבת מרפסות השוואת מחירים

במבנים רבים, דיירי הבניין בוחרים להרחיב את המרפסות שלהם. על ידי הרחבת המרפסות ניתן לשדרג את איכות החיים, להגדיל את שטח הבית ואף להעלות את

הרחבת מרפסות בניה קלה
הרחבת מרפסות בניה קלה

כיום אנשים רבים בוחרים להרחיב את המרפסות בבתים שלהם על מנת לשדרג את איכות החיים שלהם ולהעלות את ערך הנכס. קיימות שתי שיטות בנייה המאפשרות

הרחבת מרפסות בבניין משותף
הרחבת מרפסות בבניין משותף

יש לכם מרפסת קטנה ואתם מעוניינים להרחיב אותה? הרחבת מרפסות בבניין משותף היא תהליך שכולל מספר שלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על הדברים שחשוב לדעת

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!