עלות בניה למטר

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אחת השאלות שעולות לא פעם בפרויקטים של בניה (ובעיקר לפני היציאה לדרך) היא מה העלות למטר. כלומר, כמה יעלה כל מטר של בית. שאלה זו חשובה מאד בכל הנוגע לתכנון התקציב ומשפיעה על ההחלטה מה יהיה גודל הבית. התשובה לשאלה היא כללית מאד וכדי להבין מדוע חשוב לפרוט את הגורמים שמשפיעים על העלות של הבניה.

מה משפיע על עלות הבניה?

ישנם מספר מרכיבים אשר יכולים להשפיע על עלויות הבניה וגם כאשר נרצה למדוד אותה על פי מטר נצטרך להתחשב בכולם.

מרכיב ראשון – השטח

עוד לפני שנוכל לענות על שאלת עלות בניה למטר נצטרך לבחון מהי העלות של השטח. בכל יישוב ומקום בארץ העלויות של השטח יכולות להיות שונות. בנוסף לשטח עצמו, ישנן עלויות פיתוח של היישוב ושל השטח עצמו. עוד לפני שאפשר יהיה להתחיל את עבודת השלד יש צורך ליישר את השטח עצמו וככל שהוא מורכב יותר, משופע ומאתגר מבחינת החומר, כך העלות תהיה גבוהה יותר.

דירה לא מרוהטת עם נוף לים

מרכיב שני – גודל הבית

ככל שהבית גדול יותר הוא באופן טבעי יהיה יקר יותר. בית גדול דורש יותר קלונסאות, יותר חומר בניה ויותר שעות עבודה. כאן אפשר לחשב את העלות של הבניה לפי מטר ולהגיד שבית גדול יותר יהיה מן הסתם יקר יותר וזאת כיוון שיש יותר שטח. עם זאת, יש להתייחס למורכבות של הבית וכדאי לדעת כי ישנם בתים שהם יקרים יותר בשל אופי התכנון ולאו דווקא בשל הגודל.

מרכיב שלישי – סוג החדרים

באופן כללי, חדרי שינה זולים יותר מחדרי הרחצה והמטבח. ככל שישנם יותר חדרי רחצה וככל שהמטבח יותר גדול, כך העלות למטר בניה גבוהה יותר. אפשר לתכנן נכון את הבית במסגרת התקציב ולבחור בגודל חדרים ובמספר החדרים הרטובים שיתאימו לעלות הרצויה.

מרכיב רביעי – עבודות גמר

עבודות הגמר מתייחסות לכל מה שאפשר לראות בבית. מהצבע על הקירות ועד לבחירה של מרצפות, התקנת מנורות ועוד. ככל שישנה יותר עבודה לבצע כך העלות תהיה גבוהה יותר (למשל, אם ברצונך שבעלי המקצוע יתקינו את המנורות עבורך). כמו כן, העלויות של החומרים יכולות להשתנות והטווח רחב מאד. אפשר למצוא מרצפות בעלות של עשרות שקלים למ"ר ובעלות של מאות שקלים למ"ר. המפרט הנבחר על ידך ישפיע על העלויות של הבניה.
בנוסף, יש את האפשרות לקחת שירותי קבלן מפתח

כלי מריחת בטון

מרכיב חמישי – עבודות פיתוח וגינון

בסיום עבודת הבניה מגיע הזמן לפתח את הסביבה של הבית. יש צורך ביצירת שביל, חניה וגם להתייחס לגינה. יכול להיות שכל שנחוץ לך הוא הבאת אדמה גננית ומשם והלאה לבצע את העבודה בהמשך ויכול להיות שיש לך צורך ביצירת שבילים, נטיעת עצים ושתילת דשא. המורכבות של עבודות הפיתוח והגינון ישפיעו על העלות למטר.
ראו גם: בניה קלה מחיר

חישוב עלות בניה למטר

לאחר שפירטנו על כל המרכיבים שיכולים להשפיע על העלויות של הבניה, כדאי לחזור לשאול את השאלה הנוגעת לנושא עלות בניה למטר. בעבר, כמעט כל אדריכל וגורם מבצע היה משתמש במטר מרובע כדי להעריך כמה תעלה הבניה בסופו של דבר.

היום ברור כי העלויות נקבעות על פי שלל גורמים ולכן הדרך הטובה ביותר לצאת לפרויקט היא לבנות את התקציב בצורה חכמה. ראשית, עליך לדעת מהו התקציב העומד לרשותך לצורך הבניה. לאחר מכן ניתן לשתף את האדריכל ולאחר תכנון הבית ניתן לפרוט את התקציב לעומק ומומלץ לעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

רוצה לבנות את הבית במסגרת התקציב? את המרכז לבניה פרטית הקמנו כדי לעזור לך לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר. זה הזמן לבחור את אנשי המקצוע, להיעזר בהם ביצירת תקציב ולצאת לדרך בטוחה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
מטבח בית פרטי
בניה קלה מחיר

בניה קלה הפכה בשנים האחרונות לבחירה הראשונה עבור בונים באזורי בנה ביתך. התהליך נחשב לקצר יותר בהשוואה לבניה מסורתית ולרוב הוא גם יהיה זול יותר.

ריצוף בטון
בניה קלה

בניה קלה הוא מודל בניה שקיים כבר שנים רבות, ולמעשה כבר מאות שנים. יחד עם זאת, במאה השנים האחרונות עבר העולם בעיקר לבנייה כבדה המבוססת

יועץ קרקע
כמה עולה לבנות בית?

החלטת לבנות בית? מצאת מגרש שעונה על כל הדרישות שלך? עכשיו בוודאי עולה אצלך השאלה כמה תעלה לך הבניה. התשובה לשאלה כמה עולה לבנות בית

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!