רוצים לשדרג את הבית? הפכו אותו לבית חכם

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

שדרוג הבית הוא כבר מזמן לא עניין של צבע וריהוט, בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים משדרגים את הבית והופכים אותו מבית רגיל ופשוט לבית טכנולוגי וחכם.

אם בעבר בתים חכמים היו נדירים וספורים, הרי שכיום אפשר למצוא בתים חכמים בכל עיר, בכל רחוב ואפילו בכל בניין.

 

בית חכם – הסבר למתחילים

טלפון חכם, שעון חכם וטלוויזיה חכמה הם מוצרים המתחברים לאינטרנט. גם הבית החכם מתחבר לאינטרנט ואם נדייק מערכות התפעול שלו מתחברות לאינטרנט והופכות את החיים בו לנוחים יותר, יעילים יותר ואף חסכוניים יותר.

כאשר הופכים את הבית לבית חכם מרכזים את כל ההפעלת המערכות באפליקציה בנייד, בטאבלט או במחשב בנייד המאפשרים גישה לבית מקרוב או מרחוק.

 

מערכות חכמות לתפעול הבית

  • מערכת בית חכם לשליטה על כניסה ויציאה כגון דלתות, חלונות ושערים
  • מערכת בית חכם לשליטה על קירור וחימום הבית
  • מערכת בית חכם לאבטחת הבית מבפנים ומבחוץ
  • מערכת בית חכם לשליטה על התאורה בבית
  • מערכת בית חכם להפעלת מוצרי חשמל
  • מערכת בית חכם להשקיית גינה
  • מערכת בית חכם לסאונד ושמע

 

כל בית צריך משהו אחר

התקנת מוצרי בית חכם והפיכת הבית לבית טכנולוגי וחדשני מתאפשרת רק לאחר שהובנו הצרכים של דיירי הבית ונעשה איפיון של מערכת בית חכם.

הדבר הטוב ביותר הוא לנסות ולהבין מהם ההרגלים הקבועים של דיירי הבית ואילו מוצרי בית חכם ניתן לשלב בהם על מנת שההתנהלות בבית תהיה זורמת יותר וטובה יותר.

מומלץ לשאול מספר שאלות כאשר עושים איפיון למערכת בית חכם:

  1. איך נראה יום טיפוסי בבית? ערכו רשימה של כל ימות השבוע וכתבו מה קורה בכל אחד מהם. לדוגמה, אם ההורים מתעוררים 06.30 בבוקר והילדים מתעוררים בשעה 7.00, בכל יום שלישי בשעה 12.00 בצהריים מגיעה המנקה, בכל ערב מתחילים מקלחות בשעה 19.00 וכך הלאה והלאה. מומלץ לכתוב כמה שיותר שאלות שיתארו בצורה המפורטת ביותר את ההתנהלות של כל בני הבית, כן גם של התינוקות.
  2. הבית ריק או מלא? – בשעות בהן הבית ריק (כשאתם בעבודה והילדים בבית הספר) אילו מערכות צריכות לפעול ובאיזו עוצמה?
  3. מה התקציב העומד בפניכם? תוכלו לרכוש מוצרי בית חכם של שיאומי בכמה מאות שלקים או להתקין מערכת בית חכם מורכבת ולשלם כמה עשרות אלפי שקלים.

עכשיו כשאתם יודעים פחות או יותר מה הצרכים שלכם מהבית החכם תוכלו לבחור בין מערכת פשוטה למערכת מתקדמת.

 

בית חכם  – יתרונות

מלבד היכולת לשלוט בבית מרחוק ולהפעיל את הדוד או לכבות את המנורה בסלון גם אם אתם לא בבית, להתקנת בית חכם יש יתרונות נוספים:

  1. הגדרת אוטמציות או סקריפטים – אוטמציות או סקריפטים הן פעולות שבעלי הבית מגדירים במערכות הבית החכם והן מתבצעו בצורה אוטומטית כך שנוח יותר להתנהל בבית. לדוגמה, תוכלו להגדיר שבמידה וחיישן הדלת יזהה פתיחה של הדלת בין השעות 22.00 בלילה עד 6.30 בבוקר, הוא יפעיל גם את המצלמות בבית.
  2. בית חכם כסמל לסטטוס ויוקרה – במקרים מסוימים לאחר התקנת מערכת בית חכם עולה ערכו של הבית.
  3. חיסכון בהוצאות – מערכת הבית החכם עוזרת לקבל מידע על צריכת החשמל המכשירים השונים המחוברים לבית החכם. כך לדוגמה, תוכלו לדעת כמה חשמל צרכה מכונת הכביסה במהלך החודש האחרון או כמה זמן עבדה המנורה החכמה בחדר הימשחקים. המידע הזה מאפשר לכם לקבל מידע מדויק יותר על הוצאות החשמל ובטווח הרחוק לא ישארו אורות שסתם דולקים בבית.

 

בית חכם – חסרונות

חשוב לדעת כי למרות היתרונות הרבים יש למערכות בית חכם גם כמה חסרונות שחשוב להכיר:

  1. למרות שהבית חכם, הוא תלוי בנו בכדי לפעול בצורה תקינה. למה הכוונה? גם אחרי שהתקנו אוטמציות וגם אחרי שהתחברו לבית החכם מרחוק, עדיין יש פעולות שאנחנו חייבים לבצע על מנת שלא יהיו תקלות ובעיות. למעשה, האחריות לשמור על תפעול תקין של הבית עדיין נופלת על הכתפיים שלנו. לדוגמה, מערכת בית חכם יכולה להפעיל את מכונת הכביסה, אבל היא לא יכולה להעביר את הבגדים למייבש והיא בטח לא יכולה לקפל אותם.
  2. בית חכם אינו חסין מפני וירוסים והאקרים – מערכות בית חכם עובדות על שילוב מנצח של חומרה ותוכנה. כאשר התוכנה מחוברת לאינטרנט היא חשופה להתקפות האקרים, השתלטות של גורמים מזיקים ואף וירוסים.
  3. טיפול בתקלות – כמו מחשב רגיל גם מערכות הבית החכם יכולות לסבול מבעיות חיבור או התנתקות מהרשת. גם הפסקות חשמל ובאגים במערכת התפעול משפיעים על הבית החכם ומפסיקות את פעילותו. חשוב לדעת מראש כיצד מטפלים בבבעיות כאלה.

 

5 מוצרי בית חכם מומלצים

איפה מתחילים? איזה מוצרים קיימים בשוק? מה עושה כל אחד מהם? מכיוון שיש המון מידע ברשתות החברתיות ואינטרנט ריכזו עבורכם הסבר קצר על 5 מוצרי בית חכם מומלצים:

  1. חיישן תנועה שמזהה תנועה בבית או בחצר (יש כאלה המשתמשים בו כמערכת אזעקה קטנה לבית). כאשר החיישן מזהה תנועה הוא שולח התראה לבעל הבית, באותה המידה הוא יכול להדליק את האורות בכל הבית או להשמיע מוזיקה חזקה.
  2. מתג חכם מאפשר לכם להדליק מוצרי חשמל גם אם אתם מחוץ לבית. השימוש הנפוץ ביותר למתג כזה הוא בהדלקת דוד או מזגן. מכירים את זה שאתם חוזרים הביתה ואין מים חמים, אז תשכחו מהבעיה הזו. בעזרת התקנת מתג חכם לדוד, תוכלו לפתוח אותו מכל מקוםו בו יש חיבור לאינטרנט (כן, גם מחו"ל) וליהנות ממקלחת חמה שתחזרו הביתה.
  3. חיישן טמפרטורה מנטר באופן תמידי את הטמפרטורה. רבים משתמשים בו בחדר הילדים ומכוונים אותו כך שאם הוא מזהה שהטמפרטורה בחדר ירדה מתחת ל-20 מעלות, הוא יפעיל את המיזוג עד שהטמפרטורה תעלה ל–24 מעלות ואתם בכלל לא תדעו מזה.
  4. חיישן דרכי כניסה המזהה פתיחה וסגירה של חלונות ודלתות. החיישן מורכב משני חלקים, כאשר חלק אחד מורכב על המשקוף המקובע לדלת או ללחלון ואילו החלק השני מחובר לחלק שנפתח ונסגר. שני החלקים מתרחקים, החיישן יתריע לבעלי הבית. ניתן להשתמש בחיישן גם כסוג של מערכת האזעקה המתחבר אל המצלמות החכמות בבית.
  5. מנעול חכם לדלת הבית שמחליף את המפתח המסורתי (זה שהיה תלוי על הצוואר שלנו כשהיינו ילדים). לא צריך לדאוג אם הילד שכח את המפתח, לא צריך לחכות לטכנאי ולבזבז יום עבודה יקר, אפשר לקבוע אוטומציה שתפתח את המנעול החכם בשעה מדויקת, באמצעות קוד או על ידי טביעת אצבע..

לסיכום, אם תתקינו בבית שלכם מספר מוצרי בית חכם תרגיש כיצד חל שינוי בהתנהלות של הבית. תוכלו להתחיל מהתקנה של מוצר אחד או שנים וככל שתתרגלו לתפעול של המערכות להוסיף עוד ועוד מוצרי בית חכם לעוד חדרים בבית.

אם ההתקנה העצמאית נשמעת לכם מסובכת וקשה, זיכרו שתמיד אפשר לפנות אל חברה מוסמכת להתקנת בתים חכמים. נכון, זה יעלה יותר כסף אבל יעניק לכם שקט נפשי שהכל עובד כמו שצריך.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!