סליקת אשראי – איזו חברה לבחור?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מאת מומחי אתר www.expert.co.il

אמצעי התשלום המועדף על לקוחות רבים הוא שימוש בכרטיסי האשראי שונים. נתח השימוש בהם הוא למעלה מחמישים אחוז מכלל העסקאות שמתבצעות בעסקים השונים בישראל.

שיטת סליקת האשראי

כדי שבית עסק יכבד כרטיסי אשראי של הלקוחות, עליו לבצע כמה שלבים:

  1. עליו לפנות לכל אחת מחברות כרטיסי האשראי בישראל כדי לקבל מספר ספק:
  • ישראכרט אשר כוללת גם את מאסטרקרד ואת אמריקן אקספרס.
  • ויזה כאל.
  • לאומיקארד – MAX.
  • דיינרס.
  1. מול כל אחד מהגורמים הללו הוא מתנהל, מעביר טפסים חתומים ולאחר מכן מקבל מכל אחד מהם מספר ספק.
  2. גורם הסליקה המרכזי בישראל היא חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) כדי שהכספים יעברו את התהליך כמו תחנת ממסר, על בית העסק לקבוע שיתוף פעולה עם אחת מחברות הסליקה שהן תבצענה את התהליך בפועל בהתאם למספרי הספק שקיבל.
  3. במיוחד כשמדובר בעסק קטן, השיטה הנוחה ביותר היא לבצע הליך זה באמצעות אחת מחברות האשראי שמבצעת סליקה גם עם חברות האשראי האחרות, או חברה אחרת שמאגדת את כל חברות האשראי ומאפשרת לבית העסק לכבד את כל סוגי הכרטיסים שקיימים ללקוח.

 

עבודה מול חברות שאינן חברות כרטיסי אשראי

אופציה נוספת היא לעבוד עם גורם חיצוני שמבצע את כל הפעולות הללו עבור בית העסק. כמו לדוגמה חברת טרנזילה שמבצעת את כל המהלך הזה בעמלות ובריביות מופחתות, עובדת ישירות מול הלקוח ומבצעת עבורו את כל החיבור עם החברות השונות של כרטיסי האשראי.

בשיטה זו החברה סולקת כספים שהתקבלו בדרכים שונות, דרך הקופה הרושמת, באמצעות הסלולרי תשלום דרך אתר האינטרנט ועוד.

 

אופן קבלת הכספים מחברת הסליקה

בית העסק חותם על הסכם עם חברת הסליקה בנושא אופן קבלת התשלומים. בכל יום מגיעים לקוחות רוכשים פריטים והכסף מועבר לחברת כרטיסי האשראי בתשלום אחד או בכמה תשלומים.

על פי תזרים המזומנים של בית העסק הבחירה היא אם לקבל הזרמת כספים יום יומית, אחת לשבוע, אחת לשבועיים, אחת לחודש וכו'. בכל אופציה כזו החברה הסולקת גובה ריבית ולכן בית העסק מבצע את תחשיב הכדאיות הפיננסית שלו.

חשבון בנק עסקי וחשבון בנק פרטי

לכל אדם שמקים עסק, יש חשבון בנק פרטי שבו הוא מנהל את ענייניו האישיים, מקבל שכר, קצבת ביטוח לאומי, משלם את התשלומים השוטפים כמו משכנתא, חשמל וארנונה וגם קניות ברשתות השיווק באתרי אינטרנט שונים, רכישת מנוי לחדר כושר וכו'.

עם פתיחת העסק קיימת חשיבות רבה לבצע הפרדה מנהלית ולפתוח חשבון בנק נוסף עבור כל ההתנהלות העסקית, גם אם מדובר בעסק קטן.

 

 

 

הסיבות לפתיחת חשבון בנק עבור העסק:

  • יש לבצע הפרדה מוחלטת בין ההכנסות וההוצאות הפרטיות ושל ההכנסות וההוצאות של העסק.
  • ההתנהלות הפרטית ממשיכה להתנהל כפי שהייתה עד עתה פחות או יותר.
  • ההתנהלות העסקית מתנהלת מול רשויות המס כיוון שבעל העסק משלם תשלומים כמו מע"מ, מס הכנסה מקדמות, ביטוח לאומי ומס הכנסה ניכויים לעובדים.
  • לחשבון בנק חדש זה ייכנסו כל התשלומים מהלקוחות בהתאם לאפיון של בית העסק, מחברת הסליקה עבור עסקאות שבוצעו באמצעות כרטיסי אשראי, העברות בנקאיות, ביט pay pal תשלומים באמצעות המכשירים הסלולריים ועוד.
  • בעל העסק יחליט בכל חודש מהו השכר שהוא מושך וסכום זה יועבר מהחשבון העסקי לחשבון הפרטי.
  • כאשר יש חשבון עסקי, בעל העסק יכול בקלות להפיק דוחות מפולחים לגבי ההכנסות ונושאים אחרים, להיות בבקרה תמידית על מסגרת האשראי, לוודא שלקוחות משלמים בזמן וכו'.
  • אם יהיו חלילה בעיות בעסק עלולים להיות עיקולים ולכן יש להתנהל בנפרד ולא לפגוע בהתנהלות הפיננסית האישית והמשפחתית.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!