מה הוא קצף פוליאוריטן? והיכן הוא יעיל?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

חומרים פוליאוריטנים, הינם חומרים מיוחדים להדבקה ולאיטום, בהם נעשה שימוש רב בתעשיות ובמתארים שונים, כגון ענף הבניין, השיפוצים, ענף האיטם ושימוש צרכני רגיל. מה הוא קצף פוליאוריטן? מהם תכונותיו? היכן עושים בו שימוש? ומתי הוא יעיל? על שאלות אלו ואחרות- בשורות הבאות.


הייחודיות של הקצף פוליאוריטן

חומרים פוליאוריטניםידועים בתעשייה בשל כושר הידבקות יוצא הדופן שלהם למשטחים שונים ולפיכך גם מציגים שלל יתרונות בכל הקשור לאיטום ליישום על ובין חומרים שונים. לא לחינם חומרים  אלו זכו לכינוי "מסטיק" בשל יכולתם למלא ולהדבק היטב. בנוסף הם מאופיינים באלסטיות רבה וביכולת להתכווץ ולהימתח, בכפוף לשינויים שחלים במבנה או במשטח עליו הם מונחים.

ישנם כעקרון שני שימושים בולטים לפוליאוריטן. הראשון הוא חומר משחתי אותו מורחים ומיעוד בעיקר ליישום מעל משטחים גדולים. חומר זה נפוץ בעיקר באיטום גגות, מפני חדירת מים. החומר השני הוא קצף מבוסס פוליאוריטן חד רכיבי, אשר הקצף שלו מתמצק בעזרת הלחות שבאוויר והופך קשיח תוך שהוא מבצע אטימה.

מה הוא קצף פוליאוריטן?

קצף פוליאוריטן חד רכיבי, הוא קצף התופח במהירות, והוא מוזרק בין חריצים או מקומות בהן נדרשת אטימה. יכולות האיטום והבידוד שלו הפכו אותו לפופולארי מאוד הן בתחום התעשיה, הבניין וכן לשימושים פרטיים. לקצף זה יכולת הידבקות מעולה לכמעט כל סוגי המשטחים, בהם: לבנים ואבן, עץ, זכוכית ואלומיניום. מסיבות אלו, בעלי מקצוע רבים בתחום התקנת חלונות ודלתות, משתמשים בקצףפוליאוריטני, כדי לעגן חלונות ודלתות וכן גם משקופים לדלתות וכדי למלא את הפערים שנוצרים בעת התקנה ין המסגרת לקיר. בנוסף, החומר מעולה למילוי של חורים, חללים שנפערו, מרווחים, וסדקים בבלוקים של הקירות וכן לחיבור ואיטום סביב צנרות שונות של תשתית ומיזוג אוויר.

מה הוא קצף פוליאוריטן בכל הנוגע ליתרונות נוספים.

לא רק הדבקה ואיטום של חורים מעניק  הקצף הפוליאוריטני אלא גם יכולות של בידוד. בידוד ואיטום אלו הם גם נגד חדירת רטיבות מפגעי מזג האוויר שבחוץ וכן משמש כבידוד טרמי. זו גם הסיבה שנראה את הקצף הפוליאוריטנימככב בחדרי קירור, דודי שמש ועוד. בנוסף הוא מהווה בידוד אקוסטי משמעותי.

בשטח העובדה עצמו ניתן להקציף את החומר בצורה קלה וליישמו באמצעות פיה ייעודית ובו ברגע הוא מתחיל להתרחב, להתנפח ולהתקשות. אל אף היותו קשיח לצורכי אטימה הוא רך דיו כדי שניתן יהיה לפסל אותו ולחתוך חלקים ממנו, כך שנעצב ונקבל משטח ישר, באמצעות סכין יפנית פשוטה.

השימוש בקצף פוליאוריטן, פשוט וקל יחסית. אם אתם רק צריכים לסתום סדק שהתגלע בקיר גבס או בקיר החיצוני של הבית- ניתן לעשות זאת בעצמכם. יחד עם זאת, כאשר מדובר במשהו מורכב בהרבה וגדול בהרבה- כדאי לפנות לאנשי איטום מקצועיים, היודעים לטפל במקרים אלו ויתכן כי הם יעשו שימוש גם בחומרים נוספים. זכרו גם זאת: לעיתים, אנחנו נראה רק סדק קטן ונחשוב שבאטימה קטנה, פתרנו את הבעיה. למעשה, הסדק מסתיר בעיה עמוקה יותר או נוצר מבעית איטום רחבה יותר וכדאי לנו לברר סוגיה זו לעומק, טרם הנזק יהיה גדול יותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!