מה ההבדל בין קבלן מפתח למפקח?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

צילום:freepik

כל תהליך שיפוץ בדירה יצריך ממכם אנשי מקצוע שונים. בעוד שבמקרים מסוימים תצטרכו שיפוצניק או משפץ בגבס, במקרים אחרים תצטרכו קבלן מפתח. לפעמים גם מפקח רשמי אשר יפקח על הנעשה והמתבצע. אם כך, מתי נצטרך קבלן מפתח ומתי נצטרך מפקח?

תהליכי שיפוצים הם כמעט תמיד מורכבים, גם אם מדובר בשיפוץ של חלל אחד בבית. אם מדובר בשיפוץ של דירת סטודיו או חדר ספציפי, אתם יכולים בשלווה גמורה לשכור לכם קבלן וזהו. במקרים מסוימים גם שיפוצניק יספיק לכם בכדי לשפץ דירת חדר – 2 חדר. אמה-מה, מה קורה כאשר יש צורך לשפץ בית פרטי ענק? ומה קורה מתי שיש צורך לשפץ באזורים בהם הגהות והבטיחות חשובות? האם נצטרך קבלן מפתח? אולי בכלל מפקח מוסמך? מעניין, בואו נדסקס על זה לרגע.

מה הם ההבדלים בין קבלני מפתח למקפחי בניה?

אם אתם עומדים לשפץ בית פרטי גדול, או אפילו דירת 5 חד', סמכו עלינו – אתם תודו לאלוהים על כך ששכרתם את שירותיו של קבלן עד מפתח לביצוע פרויקט באופן מלא. בסופו של דבר, קבלן מפתח יהיה אחראי על גישור, חיבור, איגוד וריכוז כל אנשי המקצוע השונים.

מעבר לכך, קבלן מפתח גם יהיה אחראי על נושא חומרי הגלם, שיטות העבודה, מקרי בלת"מ, איתור אנשי מקצוע במקרה של הברזות, הפרות חוזים ועוד. בואו נגיד ככה, קבלן מפתח אמור לדאוג שכל תהליכי ושיטות העבודה יבוצעו על הצד החלק והמוצלח ביותר, עם מינימום הפרעות ונזקים.

האם תהליכי הבנייה והשיפוץ מצריכים ממני מינוי מפקח בניה?

יחד עם קבלן מפתח, במקרים מסוימים תצטרכו גם מפקח בכדי לבצע שיפוצים. ליתר דיוק, במקרים מסוימים החוק אפילו יחייב אתכם למנות מפקח על תהליכי שיפוצים ובנייה. אם יש צורך בבנייה ובתהליכים מורכבים, או בניית מבנים בטיחותיים, תעשייתיים, מסחריים ועוד, בדרך כלל תמצאו גם מפקח בלוקיישן המדובר.

מפקח בניה הוא אותו איש מקצוע אשר ממונה על פיקוח על תהליכים בטיחותיים, תהליכי בנייה, בניה מורכבת, תקני בטיחות ועוד. נכון, במקרים רבים גם קבלן המפתח יהיה אחראי על חלק מהדברים שציינו כאן למעלה, אבל אין ספק שהתפקיד של מפקח בניה יהיה שונה מהתפקיד של הקבלן.

תפקידו של מפקח בניה ותפקידו של קבלן

בסופו של דבר, מפקחי בניה יהיו חיצוניים לתהליכים של שיטות עבודה, חומרי גלם וכדומה. במילים אחרות, מפקח בניה בדרך כלל לא יהיה אחראי על איתור חומרי הגלם הנכונים. על מה הוא כן יהיה אחראי? לבדוק כעי חומרי הגלם עומדים בתקני בטיחות שונים. זהו אחד ההבדלים בין קבלני מפתח למקפחי בניה.

בשורה התחתונה, יהיה חשוב תמיד לפעול על פי החוק ולמנות את אנשי המקצוע הרלוונטיים לתהליכי השיפוצים שלכם. אם אתם צריכים סיוע נוסף בנושאים אלו, אל תחשבו פעמיים וקבלו אותו. רק כך תצלחו נכון את תהליך השיפוץ, או הבנייה המיוחלים. בהצלחה!

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!