כל מה שרציתם לדעת על בודק מזח

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מי השתיה שאנו שותים חייבים לעמוד בסטנדרטים של איכות גבוהה בכדי לאפשר לנו לשתות אותם ולעשות בהם שימוש הגייני אחר. למשרד הבריאות והתברואה יש כללים ותקנות ברורות לגבי איכות המים העוברים לנו בברזי השתיה הפרטית והציבורית, והם שונים בהרכב ובדגימה שלהם לעומת זרמי מים המיועדים לצרכים אחרים שאין בהם חובת בדיקת מזהמים שונים. חיידקים, טפילי מים וכימיקלים שונים יכולים לזהם את מקורות המים באופן המסכן את מי ששותה אותם. בכדי למנוע ממקורות מים מזוהמים לעבור דרך צינורות מי השתייה שלנו, יש דבר כזה שנקרא מז"ח – בראשי תיבות מונע זרימה חוזרת. התקן זה מיועד להפריד בין מי השתיה שלנו לבין מים שאינם ראויים לשתייה.

 

מי הוא בודק מז"ח ומדוע הוא חיוני

בודק מז"ח הוא איש מקצוע מוסמך עם אישור מיוחד של משרד הבריאות המקנה לו את הסמכות להתעסק בהתקנה, הרכבה, בדיקות וטיפולים הקשורים למתקני מונעי זרימה חוזרת. כדאי לבחור בודק מזח שביצע מספר רב של התקנות ובדיקות בקרב לקוחות פרטיים וכן במקומות ציבוריים או מסחריים, כך שהתחום לא רק שלא יהיה לו חדש או לא יהיה מנוסה בו, אלא גם שהוא ידע ויבחין בין המקרים השונים בהתאם לצרכיו של הלקוח. בודק מזח יבטיח לכם שלא תהיה זרימה חוזרת של מים שאינם ראויים לשתייה אל מקורות המים של הבית, בית העסק או המבנה.

 

אילו סכנות טמונות בחוסר בדיקת מז"ח

תפקידו של מתקן מונע זרימה חוזרת הינו למנוע מחיידקים ומזהמים לחדור למערכות המים של הבית עסק או הבניין הציבורי בעקבות לחצי מים שונים שעלולים לגרום למים מכיוון אחד לזרום לכיוון שני, ובכך לזהם את מקור המים הראויים לשימוש ולסכן את שלום המשתמשים. ישנן סכנות רבות שמסתובבות בצנרות המים – מצבורי חיידקים ונגיפים המועברים בזרימה הציבורית או הפרטית, חומרים כימיקלים המשתחררים במפעלים ובמוקדי תעשייה, דשנים באזורים חקלאיים, צנרות ישנות בהן הרכיבים מתפרקים ונסחפים במים ועוד.

 

איך מז"ח פועל

החשיבות של מונע הזרימה החוזרת באה בכך שברגע שזרימת המים עוברת דרכו, היא לא מסוגלת יותר לחזור לאחוריה. השסתומים יכולים להפתח רק דרך כיוון אחד, ואז ננעלים בכיוון ההפוך השני. אם המים מנסים לחזור או להפוך את הכיוון של הזרימה שלהם במקום בו יש אזור לחץ מופחת, פועלים שני שסתומים הנקראים התקני אל חוזר המחוברים בסדרה של טור. ישנם כמה הרכבים שעושים בהם שימוש בשוק. דרך אביזר ששמו שובר ואקום טעון קפיץ הפעולות למניעת הזרימה החוזרת נעשות על ידי החדרת אויר כאשר נוצר ואקום בצינור המים הראשי – השסתומים  נסגרים ומונעים את זה. הרכב נוסף הוא שסתום חד כיווני, כפול, שובר וואקום אטמוספרי ושובר וואקום הטעון קפיץ. את כל ההתקנים הללו ואחרים חייב להכיר בודק מזח מקצועי ומוסמך שיגיע אליכם ויטפל בכל סוג של בעיה.

 

מי חייב לבצע בדיקות מז"ח

על פי התקנות של משרד הבריאות, חובה על כל בעל עסק או מבנה ציבורי בו יש זרימה של מים המיועדים לשימוש אישי להתקין מז"ח בראש המערכת של המים, לטפל בו במידת הצורך ולבדוק את התקינות והכשירות שלו פעם אחד בשנה לפחות. בהגדרה של מי הוא בעל עסק, זה כל מקום המצריך רישוי מיוחד, מעבדות, משקים חקלאיים (גם לולים ורפתות) העושים שימוש בהחדרה של חומרים כמו חומרי הדברה או דילול שלהם, ועוד. אצל לקוחות פרטיים כמו בתים ודירות ישנה חובה להתקין מזח כאשר יש חשש לזיהום אספקת המים ממערכות דישון המיועדות לחצר או ממערכות כיבוי האש.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!