התייעלות אנרגטית- איך עושים את זה נכון בארגון?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

התייעלות אנרגטית מהווה כיום דבר חשוב ביותר בכל ארגון ועל כן, ישנו תקן מיוחד אשר קרוי: תקן ISO 50001 מערכות לניהול אנרגיה. התקן המדובר, באופן דומה לתקנים ניהוליים אחרים, נבנה תחת עקרון של תהליך מעגלי של שיפור מתמיד. התקן מהווה מסגרת למיסוד תהליכי ניהול של צריכות אנרגיה, חשמל, דלק ועוד וזאת לצורך חיסכון וניהול משאבים תקין. במסגרת ניהול של צריכת אנרגיה, ישנה הגדרה של המדדים הרלוונטיים לצורך מדידת האפקטיביות של השימושים באנרגיה, מגנוני בקרה שונים וכן תהליכי תמך לצורך הבטחת השיפור. התייעלות אנרגטית היא למעשה היכולת לבצע את אותה הפעולה ובד בבד להשקיע פחות אנרגיה.

למה תקן ISO 50001 ייחודי?

מדובר על תקן טכני, אשר שם דגש על חיסכון וכן מתן פתרונות מקצועיים לצורך שיפור הביצועים וזאת לצד הקפדה על תהליכים ארגוניים ושימוש בחומרים ואמצעים טכנולוגיים מתאימים וכן תביא להקטנה משמעותית הן של צריכת האנרגיה בארגון והן של העלויות בארגון הקשורות לאנרגיה. התקן למעשה יוצר את המסגרת לכל קבלת החלטה נכונה בנושא האנרגיה בארגון.

את התקן ניתן להטמיע בארגונים בכל סדר גודל, בין אם מדובר על ארגונים קטנים ובין אם מדובר על ארגונים גדולים. כמו כן, רלוונטי להטמיע את התקן גם בקרב יצרנים או נותני שירותים, במגזר הפרטי או ציבורי. מעבר לחיסכון הכלכלי שהתקן המדובר יאפשר, הוא גם יסייע בהתאמה לסטנדרטים הבינלאומיים של כל ארגון בתחום השמירה על איכות הסביבה וכן בכל מה שקשור להתייעלות אנרגטית. הוא גם ישמש ככלי שיווקי ומיתוגי לארגון.

מהם דרישות החוק בקשר לתחום התייעלות אנרגטית?

חוק מקורות אנרגיה והתקנות שלו, מהווים את המסגרת החוקית לדרישות בנושאי אנרגיה. יחד עם זאת, ישנן דרישות נוספות אשר משפיעות על ניהול האנרגיה לרבות חוק אוויר נקי והתקנות שלו אשר מגדירות את כמויות פליטת המזהמים המותרת. כל אלה מושפעים בצורה ישירה מסוג האנרגיה הנצרכת וכן מהיעילות האנרגטית. החוק דורש: מינוי של ממונה אנרגיה, הגשת דוחות שנתיים על צריכת אנרגיה, ביצוע של סקר התייעלות אנרגטית ובדיקת ניצול של ציוד. אי עמידה בתקנות הללו, תוביל לקבל קנסות מנהליים בסכומים משמעותיים מאוד ולא פעם אף להגשת כתב אישום כנגד מפרים.

מהם היתרונות בתקן ISO 50001

תקן ISO 50001 מסייע לקחת את ניהול האנרגיה צעד נוסף קדימה ומתאים לארגונים אשר מעוניינים לנהל את תחום האנרגיה שלהם ברמה גבוהה ובאופן רציף וזאת באמצעות כלי ניהול מתקדמים. חשוב לדעת כי התייעלות אנרגטית כאמור, טובה מאוד לסביבה, אך מעבר לכך בכוחה לחסוך לארגונים שונים לא מעט כסף וזאת בשל ההפחתה על הוצאות האנרגיה וכן הימנעות מקנסות כבדים בגין אי עמידה בתנאי החוק. מעבר לכך, התייעלות אנרגטית היא דבר שיכול לספק לכל ארגון לא מעט הזדמנויות עסקיות. תקן הוא בעל יתרונות נוספים לעסק שכן הוא יכול לספק פרויקטים נקודתיים שיכולים להיות בעלי תשואות גבוהות ולהחזיר את עצמם תוך פרק זמן קצר, ליצור תפוקות גבוהות יותר בייצור וכן לייעל את העבודה, לשפר את איכות המשאבים והתוצרים הקיימים לרבות תאורה טובה יותר, תפוקות גבוהות יותר בייצור, יעילות עבודה ועוד. מעבר לכך, יתרון חשוב ביותר הוא שמירה על איכות הסביבה, הקטנה של פליטת מזהמים לאוויר, לקרקע ולמים וכן, עמידה ברגולציה הקיימת שהם כל החוקים והתקנות הנוגעים לנושא של שמירה על איכות הסביבה.

אין ספק כי מדובר על תקן חשוב שיש להטמיע אותו בצורה הטובה ביותר, על ידי ליווי מקצועי של יועץ שמכיר היטב את התקן ואת התחום.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
בנייה קלה מעץ

בנייה קלה מעץ הוא פתרון אקולוגי בר קיימא. ייתכן שכאשר יזכירו בפניכם את הביטוי "בנייה מעץ", הדברים הראשונים שתחשבו עליהם יהיו דקים למרפסות או פרגולות,

קצף פוליאוריטן

בתחום הבניה והשיפוצים יש כוכב עולה שהופך לפופולרי יותר ויותר בזכות הרבגוניות והיעילות שלו – קצף פוליאוריטן. אם עוד לא הכרתם, ואינכם יודעים כיצד קצף

wooden-figurine-house-female-hands-white
מיגונית לבית פרטי מחיר

הגיע הזמן לגונן על עצמנו ולהבין מה הפתרון המתאים לנו ביותר. לשאול מה יאפשר לנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר כשאנחנו מביאים בחשבון את הביטחון

ריהוט לבית

רענון וחידוש מראה הבית לא מוכרח להיות תהליך מורכב מדי, כיוון שניתן לשדרג את חללי הפנים בקלות באמצעות ריהוט לבית מעניין ואיכותי. לכן אם אתם

איך עובדת מערכת פנאומטית?

מהי מערכת פנאומטית? איך היא עובדת ומי צריך אותה? בהמשך המאמר תוכלו לקבל את כל המידע!   עניין של אשפה כולנו מייצרים המון אשפה ופסולת.

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!