השכרת עגורנים – המדריך המקצועי לבטיחות בעבודה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

ענף הבנייה עובר אמנם שינויים רבים בגלל הקורונה אבל עדיין יהיה תמיד ביקוש לבנייה בכל מקום, בין אם משרדים ובין אם פתרונות דיור. בדרך כלל, ההצטיידות לקראת תחילת העבודות מתוכננת מראש לפי תכניות הבנייה והצרכים. בהתאם לכך, חברות קבלניות מעדיפות לא לקנות עגורנים משלהן אלא לשכור אותם מחברות אמינות כמו חברת סקייליין, משום שזה בטוח יותר ונוח יותר לעבודה. בחברות כאלה הידע שלהן בתחזוקת עגורנים והתאמתם לצרכים שלהם עונים על כל הדרישות.

ביטוח ובטיחות

הבטיחות באתרי בנייה עלתה לכותרות כמה פעמים בשנים האחרונות ובצדק. התאונות שקרו יכולות היו להימנע בכמה מקרים כאשר מדובר בתחזוקה לקויה ובהעדפה של עגורנים שסבלו מבלאי ועייפות החומר ומליקויים שונים בתחזוקה ובשמירה על הבטיחות. לפי חוק, כל עגורן חייב ביטוח בגלל הסיכונים שהוא עלול לגרום ולכן כל פוליסה מבטחת מפני נזקים לצד ג' שעלולים להיגרם גם כתוצאה מרשלנות של תחזוקה ושמירה על בטיחות ותפעול שלא כחוק ולא בהתאם לנהלים. זו סיבה נוספת לשכור עגורנים רק ממי שיכול להבטיח איכות ולשמור על בטיחות העגורנים ומפעיליהם.

חשיבות הבטיחות של עגורנים

עגורנים מחולקים לכמה חלקים והם באים בדגמים שונים, חלקם מקובעים ולא נעים ממקומם וחלקם בעלי בסיס עם גלגלים ומנוע שיכול להסיע אותם ממקום למקום. בעגורנים מקובעים הבסיס מקובע או חפור בפיר והעבודה על כך חייבת להבטיח את יציבותו. העגורן באתר הבנייה עובד בכל שלב לפי הגבהים שאליהם הוא צריך להגיע ולכן הבסיס שלו חייב להיות יציב ומקובע היטב. כל מפקח בטיחות חייב לבדוק שהוא אוכף את תקנות הבטיחות על הפעלת העגורנים באתרי הבנייה ומוודא שכל חלקי החילוף וכל המתקנים והציוד שנועד לשמור על הפעלה בטוחה כמו ידיות מיוחדות עם מעצורים למניעת הפעלה אוטומטית או מסלקי מכשולים במסילות שעליהם הם נעים נמצאים במקומם ופועלים בצורה תקינה.

עגורני צריח והשמירה עליהם

עגורני צריח הם העגורנים הנפוצים והנדרשים ביותר באתרי בנייה והם מיועדים לעבודה בכל גובה ובכל גודל של אתר בנייה לפי הצרכים השונים. הם נושאים משקלים בעומסים שונים ולכן כל חלקיהם חייבים להיות מפלדה ומפקחי בטיחות שעובדים באתרים הבנייה ממונים לוודא שכל העגורנים אכן בנויים ומתוחזקים היטב כולל אבזרי הבטיחות שנמצאים בעגורן. היתרונות של חברות השכרת מנופים כמו סקייליין הוא שהן מפעילות מפקחי בטיחות שהם נדירים בדרך כלל באתרי הבנייה דווקא למרות הרגישות לכך.

מפקחי הבטיחות ותפקידם

עבודת המפקחים ששומרים על בטיחות העגורנים באתרי הבנייה כוללת ביקורים תכופים כדי לאכוף את תקנות הבטיחות. כל חריגה מהן עלולה לגבות חיי אדם ונזק ברכוש וגם אינה מבוטחת בפוליסה, כאמור. המפקחים מפקחים אוכפים את התקנות שמחייבות גם מתן מענה טכני לכל קושי ולכל בעיה שמתעוררת בשטח עצמו. הבדיקות היזומות נועדו למנוע תאונות כתוצאה מליקויים שונים שעלולים להיות למרות פיקוח מהנדסים. זה כולל גם תקלות טכניות וגם טעויות אנוש ובדיקת התפקוד התקין של העגורנים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!