המדריך לנטיעת (וכריתת) עצים בבית פרטי

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

מעבר לבית פרטי הוא חלומם של ישראלים רבים והגינה הפרטית היא חלק בלתי נפרד ממנו, אך כדי להוציא ממנה את המקסימום, צריך גם להשקיע.

אין ספק שגינה מטופחת יכולה לשדרג כל בית פרטי אך כדי שהיא תהיה כזאת, צריך לתכנן את הגינה בדגש על נטיעת עצים מתאימים ולעתים קרובות גם עקירה או כריתה של עצים קיימים.

זהו שלב הכרחי שחייבים להתייחס אליו בכובד ראש מהסיבה הפשוטה שאם לא תעשו כן, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם בעיות שנובעות מבחירת עצים לא מתאימים ונטיעתם במקומות לא הולמים. בנוסף, כריתה או עקירת עצים הוא תהליך מורכב ממה שרוב האנשים סבורים וכדי לעשות אותו עליכם להבין את משמעויות החוק והתהליך הנדרש כדי להוציא אותו אל הפועל.

עמיעד מאתר 'גיזום פלוס' מסביר בכתבה שלפניכם על השיקולים שכל אחד צריך לקחת בחשבון לפני נטיעה או כריתה של עצים בגינה פרטית.

 

דברים שחייבים לדעת לפני כריתת עצים בבית פרטי

בניגוד למה שמקובל לחשוב, כריתת עצים בבית פרטי אינה פעולה פשוטה, או לפחות לא פשוטה כמו שרבים סבורים.

הסיבה לכך היא חוק שבמסגרתו אסור לכרות או לעקור עצים מכל סוג שהוא לרבות עצים בגינה פרטית.

כדי להמחיש את העניין, לא ניתן לכרות או לעקור אף עץ בוגר בלי קבלת אישור מקדים לכך, וכל ניסיון לעשות זאת מהווה עבירה על החוק וקושי במציאת כורת עצים מקצועי שיסכים בכלל לכרות עץ בלי אישור.

אז איך מתמודדים עם הסוגיה? מגישים בקשה לכריתת עץ לממונה על כך בעירייה באזור המגורים שלכם והוא זה שיגיע כדי לבחון אם היא צודקת ובמידה שכן, יאשר את הוצאת הכריתה אל הפועל.

ברור שבמקרים רבים תתקשו למצוא סיבה שתצדיק את הכריתה ולכן יש לכם כמה אפשרויות.

במידה שהבקשה שלכם נדחתה תוכלו להגיש ערעור על ההחלטה, אך ישנן שתי פעולות נוספות שכדאי לקחת בחשבון.

הראשונה היא העתקה של עץ קיים למקום אחר בגינה. הפעולה הזאת יכולה לסייע לכם להרוויח מכל הכיוונים כך שתסירו את המכשול מצד אחד אך תצילו את העץ ותמשיכו ליהנות ממנו מצד שני.

גם כדי להעתיק עצים צריכים להגיש בקשה לאישור בתהליך דומה אך אתם יכולים לתאר לעצמכם שכאן הסיכוי שלכם גם לקבל אישור הוא הרבה יותר גבוה.

אפשרות נוספת היא לגזום את העץ או העצים וכך לשלוט באופן וקצב הצימוח – שני דברים שיכולים לפתור בעיה קיימת ולאפשר לכם לחיות עם העץ בשלום.

בסופו של דבר ברוב המקרים אפשר להימנע מכריתת עצים על ידי העתקה שלהם או אפילו גיזום פשוט שהעלות שלו יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים.

 

השיקולים בנטיעת עצים חדשים

אם אינכם צריכים לכרות עצים ורק מעוניינים לנטוע חדשים, המצב שלכם הרבה יותר טוב מפני שכאן מדובר בתהליך שנשלט כולו על ידכם.

יחד עם זאת חשוב לבחור את העצים ואת המיקום שלהם מתוך חשיבה עתידית וידיעה שהעץ לא יישאר קטן ושעם השנים הוא יגבה והשורשים שלו יצמחו בהתאמה.

ריכזנו את השיקולים המרכזיים שיאפשרו לכם לנטוע את העצים המתאימים במקומות הנכונים.

  1. הימנעו מנטיעת דקלים בקרבה לקווי חשמל. זכרו שדקלים גדלים לגבהים די מהר,וכל מפגש עם חוטי חשמל עלול להביא לצורך לכרות את הדקל בהמשך.
  2. אל תנטעו עצים מתחת לחלונות מפני שהעץ עלול לשמש כמעבר בין הקרקע לביתכם עבור חרקים ומזיקים אחרים שנמצאים בחצר.
  3. בחרו את העצים בקפידה כך שיתאימו לתנאי האקלים לרבות חשיפה לשמש ולכמות ההשקיה הצפויה.
  4. עצי פיקוס יכולים להתאים כדי לבנות חוצץ ירוק וטבעי אך השורשים החזקים שלהם יכולים לחדור לביוב. לכן חשוב להיזהר מעצים עם שורשים אלימים ולנטוע אותם במרחק בטוח מצינורות הביוב.
  5. חשבו איך יראה העץ במקום שבו אתם נוטעים אותו, אבל לא בעוד שנה אלא בעוד 5 שנים. לעתים קרובות תגלו שהוא חוסם את המעבר או מפריע לכניסת אור טבעי.
  6. בדקו אם העצים ירוקי עד או שיש להם שלכת מוגזמת שיכולה לגרום לכם להשתעבד לניקוי הגינה.
  7. כל עץ בגינה פרטית צריך תחזוקה אך יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות. בחרו את העצים לפי מידת החוזק וההסתגלות שלהם וכן קחו בחשבון שצריך להשקיע בהם לרבות דישון וגיזום תקופתיים.

יישום הכללים האלה יבטיח לכם גינה פורחת ומיצוי מלא שלה על ידכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!