אישור קונסטרוקטור לפרגולה

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

כל בית צריך מרפסת וכמעט כל מרפסת צריכה פרגולה. למעשה, פרגולה היא אחת מתוספות הבניה השכיחות והנפוצות ביותר בבתים בישראל. נעצור רגע כאן לגבי הפליאה שלכם: כן, פרגולה היא תוספת בניה. נכון, לא משתמשים בה בבטון, בלוקים והיא לא נעשית על ידי קבלן בניה, אבל היא בהחלט תוספת בניה ויתרה מכך, חשוב שיהיה לה אישור קונסטרוקטור לפרגולה. אבל עוד נגיע לזה.

בינתיים, כולנו רוצים פרגולות. מלבד היופי שהיא מוסיפה לבית היא מעניקה עוד אופציה למקום מוצל שניתן לשהות בו בנעימים. היא גם מוסיפה לשוויו וערכו של הבית. לכן, אין זה שמשפחות רבות, רוצות להוסיף פרגולה לביתם. בין אם זו פרגולה קטנה לכניסה של הבית, שאמורה להצל על הדלת ובין אם זו פרגולה גדולה למרפסת או ליציאה מהסלון לחצר.

פרגולה היא לא ענין פשוט.

לפרגולה מראה ומגע מעט מטעים. היא נראית קלה, כמה קונסטרוקציות קלות של עץ או אלומיניום. ואכן, האלומיניום הוא חומר קל יחסית. הכל בנוי פשוט וקל. אם כן, למה צריך אישור קונסטרוקטור לפרגולה? הסיבה היא שבפועל\הפרגולה עצמה היא מבנה שיש להרכיב נכון ומכיוון שאנחנו הולכים  לשבת שעות רבות מתחת לפרגולה, חשוב לנו שהיא תורכב ותוצב באופן נכון, חזק, יציב ובטוח ושלא תקרוס עלינו חס ושלום.  לכן, כדי לבנות פרגולה בישראל, צריך על פי חוק אישור של קונסטרוקטור. הקונסטרוקטור הוא מהנדס בנין שהוכשר לבדוק ולוודא ולתכנן את יציבותם של מבנים שונים. החל מכאלו גדולים מאוד כמו מחלפים וגשרים, עבור בבניינים ובמבנים פרטיים וכלה בדברים קטנים אך משמעותיים כמו פרגולות, הוספת מרפסות וכד'.

למעשה, ללא אישור קונסטרוקטור לפרגולה, אישור המהווה הוכחה ליציבותה, לא נוכל לקבל היתר סופי מטעם הרשות המקומית לבנייתה (וכידוע, כעת אין צורך בהיתר בניה מטעם הועדה אך אנחנו נדרשים להודיע על הבניה ולקבל היתר עליה). לכן לא רק שלא כדאי לזלזל בנושא אישור קונסטרוקטור לפרגולה מבחינת הבטיחות שלנו ושל היקרים לנו ביותר אלא גם שאי הצגת אישור שכזה, תביא אותנו לבעיות ועיכובים משפטיים, שסתם יבזבזו לנו כסף וזמן רב.

לבנות פרגולה בישראל

עד לא מכבר, כאשר רצינו לבנות או להוסיף פרגולה לבית, הינו צריכים לקבל היתר בניה מטעם הועדה הרלוונטית ברשות המקומית. הפרגולה נחשבה ל'תוספת בניה' ולכן היה צריך לעבור את כל אישורי המהנדסים הראשיים בוועדות השונות. כפי שמוכר לרבים מאתנו, ועדות אלו הן  מקומות מטילי מורא ועמוסי בירוקרטיה, שלא מעט פעמים מסתבכים מולם בחוקים ותקנות קלות ובהרבה "לך תבוא" ובזבוז זמן. הדבר גרם לכך שכאשר בנית בית מאפס – לא הייתה לך ברירה אלא לפנות לקבלת היתר מהועדה אבל כאשר רצית לשנות משהו קטן, להוסיף חדר, לסגור מרפסת או לבנות פרגולה, התעלמת מדרישה זו והבניה הייתה מתבצעת באופן לא חוקי.

קברניטי המדינה הבינו שהמגבלות והבירוקרטיה רק מביאים אנשים לכדי תסכול ושחמור מכך, הם גם גורמים לבניה לא חוקית, שמטבעה היא פחות בטוחה ולכן בשנת 2014 נכנסה לתוקפה "רפורמת הפרגולות". על פי הרפורמה, כל תוספת בניה הנחשבת קטנה, כמו סגירת מרפסת, בנית מחסן, גדרות וכד', אינן דורשות הוצאת היתר בניה מהועדה. גם הפרגולות נכנסו תחת הגדרת הבניה הקטנה של הרפורמה ובמידה וגודל הפרגולה נמוך מהגודל המקסימלי המופיע בתקנות הבניה ובמידה והגג שלה אינו אטום ושאין לה קירות ובנייתה נעשית מחומרים קלים, הרי שהיא אינה נחשבת כתוספת בניה המחייבת היתר בניה. למעשה, הפרגולה תהיה פטורה מהוצאת היתר בניה. אבל עדיין, נדרש אישור של הועדה המקומית ולצורך כך, נדרש עדיין לקבל אישור קונסטרוקטור לפרגולה המעיד על יציבותה.

חשיבות אישור קונסטרוקטור לפרגולה

אז אומנם כבר אין צורך לקבל היתר בניה לפרגולה אבל אישור יציבות – צריך גם צריך. ישנם כמה סיבות לדבר. הראשונה היא שבנית הפרגולה עצמה תיעשהקונסטרקטור פרגולה מחומרים טובים, בכמויות הנכונות ובצורה הנכונה, כדי שהיא תהיה יציבה ובטוחה ולא תסכן את היושבים תחתיה. הסיבה השנייה היא היציבות של המבנה הסמוך לפרגולה. רוב הפרגולות אינן עומדות על קורותיהן בלבד אלא מחוברות למבנה עצמו. וכאן נשאלת השאלה: האם המבנה או הקיר עליו הפרגולה נשענת חזק ויציב דיו? האם הוא נבנה כך שיוכל לשאת משקל גבוה כמו זה המתווסף כעת עם בנית הפרגולה הנשענת עליו? במידה ולא – הרי שקיים סיכוי גבוה שהקיר יתמוטט או יגרום לכל המבנה עצמו להתערער ומדובר בסכנת נפשות ממש. אנחנו מכירים את זה מתוספות מרפסות שבתכנון וביצוע לא נכונים קורסות וזה באותה מידה יכול לקרות גם עם פרגולות. אגב, יש לבדוק גם את יציבות הרצפה עליה תונח הפרגולה, במיוחד עם מדובר על מרפסת או פרגולה המונחת על רצפה שהיא תקרה של חלל אחר. מראה הפרגולה העדין יכול להטעות. עדיין מדובר במשקלים אדירים, שיש להם משמעות על יציבות המבנה.

אישור קונסטרוקטור לפרגולה

את אישור קונסטרוקטור לפרגולה מקבלים לאחר פניה לקונסטרוקטור מומחה (עדיף כזה שמתעסק בתוספות בניה. כל הקונסטרוקטורים טובים אבל לכל אחד התמחות משלו). הקונסטרוקטור יגיע ויבדוק  היכן ניתן להקים או למקם את הפרגולה, באילו חומרים מומלץ להשתמש בבנייתה, כמה משקל להעמיס על הקורות, איך לעגן אותה נכון וחזק לקיר הבית על מנת שתהיה יציבה ומנגד, כדי שההתנגדות והלחץ שהיא תפעיל על הקיר שהיא נתלית עליו יהיו סבירים עוד פרמטרים רבים נוספים. על פי ההמלצות של הקונסטרקטור, יוכל איש הפרגולות להתחיל ולבנות את הפרגולה על פי הדרישות שהקונסטרקטור הציב לו.

ככה תוכלו להיות בטוחים כי תקבלו את אישור הועדה לפרגולה אבל חשוב מכך, תדעו שבניתם את הפרגולה נכון ובצורה בטוחה, כך שלא תסכן אתכם ואת סביבתכם.

 

אולי יעניין אותך גם:
מידע על אינסטלציה ותחזוקה שוטפת
קראו את כל מה שחשוב לדעת על טופסי גמר
כל מה שחשוב לדעת על קוסטרקטור

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
הנדסאי בניין קונסטרוקטור
הנדסאי בניין קונסטרוקטור

אם אתם שואלים את עצמכם מיהו הנדסאי בניין ומיהו קונסטרוקטור, מהנדס בניין הינו תחום אשר עוסק בסוגיות תכנון הנדסי, בנייה של מבנים וכן ניהול תוכניות

קונסטרוקטור זול
קונסטרוקטור זול

בכל מקרה בו אתם מחפשים אחר קונסטרוקטור זול, אתם חייבים לזכור שלעיתים מחירים מאוד זולים באים על חשבון איכות העבודה והמקצועיות של אנשי המקצוע. ובכל

תכנית קונסטרוקציה
תכנית קונסטרוקציה

בנייה היא תחום שקיים מאז ומתמיד, וזו תעשייה שלעולם לא תדעך כי היא הכרחית לצמיחת החברה שלנו. במאמר זה, אנו הולכים לדבר על תוכניות בנייה

טופס אישור קונסטרוקטור
טופס אישור קונסטרוקטור

בין אם מדובר על פרויקט בנייה קטן או גדול יותר, ברוב המקרים תצטרכו טופס 4, שנקרא גם קבלת היתר אכלוס תוך השלמת הדגשים הבטיחותיים הרלוונטיים.

קונסטרוקטור לבריכה על גג
קונסטרוקטור לבריכה על גג

רוצים לבנות בריכה על הגג? בניה של בריכה על הגג מצריכה אישור קונסטרוקטור. בריכה על הגג מוסיפה עומס רב על המבנה ועל מנת להיות בטוחים

אישור קונסטרוקטור מחיר
אישור קונסטרוקטור מחיר

רוצים לשפץ את הבית? להוסיף מרפסת או בריכה? לשינויים רבים שמבצעים בבית יש צורך באישור קונסטרוקטור. מהו אישור קונסטרוקטור? כיצד מקבלים אישור קונסטרוקטור? כמה זה

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!