איך בוחרים קונסטרוקטור מומלץ ?

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

אם יש לכם עבודת בנייה משמעותית כגון: בניית בית חדש או תהליך שיפוץ הכולל בו בין היתר הוספת מרפסת או הוספת חדר, אתם בוודאי מחפשים איש מקצוע בשם: קונסטרוקטור. מדובר על איש מקצוע חשוב מאוד בתהליכי בנייה ושיפוצים שכרן, הוא אחראי על חוזק המבנה. חשוב מאוד לבחור את איש המקצוע המדובר בצורה הטובה ביותר, על מנת להבטיח שהבניין שלכם יהיה חזק, יציב ואיכותי ויאפשר לו מגורים בטוחים בו ללא סכנה כלשהי.

מיהו קונסטרוקטור?

אם אתם תוהים מיהו בעצם קונסטרוקטור? האי שמדובר על מילה גדולה, אך בסופו של דבר מדובר בעצם על מהנדס בניין המתמחה בקונסטרוקציה. כלומר, מדובר על איש המקצוע שאחראי על תכנון החזון של האדריכל מבחינה פרקטית. הוא דואג לכל מה שקשור ליציבות של המבנה, לחוזק שלו ועוד. האדריכל הוא איש המקצוע שעוסק בתכנון מבנה הבית מבחנה אסתטית ומבחינת הנוחות שלו ואילו הקונסטרוקטור מתכנן את הדברים מבחינה פרקטית. הוא דואג למיקום העמודים בצורה נכונה, לעובי בטון הרצפה, למבנה הברזלים ולכל מה שקשור כאמור לחוזק המבנה.

גם כאשר מדובר על תוספות בנייה למבנה קיים, הוא איש המקצוע שאחראי על תכנון התוספת באופן שלא תכביד מדי על התשתית הקיימת של המבנה והוא דואג שהיא תבנה בצורה נכונה וראויה. ניתן לומר שבמהלך עבודות הבנייה הוא איש המקצוע המשמש כמפקח העליון על העבודה כולה. על אף שהוא לא נמצא בכל יום בשטח, הוא יגיע לעבודות גדולות כגון: יציקת תקרה ורצפה על מנת לוודא שהקבלן מבצע אותן בצורה נכונה ובטוחה.

איך תבחרו קונסטרוקטור מומלץ?

אם אתם תוהים כיצד תבחרו קונסטרוקטור, חשוב מאוד שתזכרו שמדובר על איש מקצוע שיש לבחור בקפידה שכן, בסופו של דבר הוא זה שאחראי על היציבות והבטיחות של המבנה שלכם. לכן, הנה כמה דברים שעליכם לבחון טרם אתם בוחרים בו:

ראשית כל, יש לוודא מהו הניסיון של איש המקצוע. בתחום של אנשי המקצוע המדוברים, פחות מ3 שנות וותק בתחום מעידות כי מדובר על איש מקצוע חדש ועל כן, פחות כדאי לבחור בו. יש לבחור באיש מקצוע שיש לו ניסיון עשיר בתחום והוא ידוע כוותיק ומנוסה, סטטיקה הנדסה יכולים לעזור לכם בזה. כמו כן, חשוב לוודא שאותו איש מקצוע עשה לא מעט עבודות מהסוג שאתם עתידים לעשות.

לאחר שמוודאים שאיש המקצוע המדובר הוא בעל ניסיון רב בתחום, חשוב מאוד לבדוק עם לקוחות קודמים מה הם חשובים על איש המקצוע. בייחוד לקוחות שעבדו איתו לפני כמה שנים והם יכולים להעיד על עמידות המבנה שלהם, על איכות העבודה, על האמינות ועוד.

לכל קונסטרוקטור חייב להיות רישיון. מדובר על דבר הכרחי מאוד שבלתי אפשרי לוותר עליו. לכן, חשוב מאוד שתוודעו כי לאיש המקצוע יש רישיון שמעיד כי הוא הוכשר כפי שצריך לעבודה. מדובר כאמור על עבודה בסיסית, יסודית וחשובה שהתפשרות על איש המקצוע הנוגע אליה, יכולה לעלות לכם בפגיעה בבטיחות המבנה שלכם.

קונסטרוקטור מומלץתהליך הבנייה הוא תהליך ארוך שמורכב ממגוון אנשי מקצוע שונים שלכל אחד התרומה שלו לתהליך. אחד מאנשי המקצוע הנדרשים בתהליך הבניה הוא קונסטרוקטור. קונסטרוקטור הוא למעשה איש מקצוע שמנצח על רוב תהליכי הבניה. אך כיצד נבחר קונסטרוקטור מומלץ? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

מהו קונסטרוקטור?

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין או הנדסאי בניין שמתמחה בקונסטרוקציה. הקונסטרוקטור צריך לשרת את חזון האדריכל מבחינה פרקטית ובטוחה. תפקידו של האדריכל הוא לעצב את המבנה באופן אסתטי מבפנים ומבחוץ ולבנות תוכנית בניה. קונסטרוקטור לעומת זאת, מתכנן את כל הפרקטיקה, את עובי המבנה, תוכנית עבודה וכדומה.  

כמו כן, הקונסטרוקטור מהווה כמפקח עליון של העבודה בשטח. בתקופת הבניה, הקונסטרוקטור צריך להגיע מדי פעם ולפקח שתהליכי הבניה מתבצעים באופן נכון, בטוח ושהבניה עומדת בלוח הזמנים שנקבע. לאחר כל שלב שבוצע בתהליך הבניה יש לבצע בדיקת תקינות בה מוודאים שהמבנה תקין ולא מסוכן. 

אישור קונסטרוקטור

מלבד פיקוח על תהליך הבניה, אחד התפקידים של קונסטרוקטור הוא להעניק אישור קונסטרוקטור. אישור קונסטרוקטור נדרש לפני בניה, שיפוץ או כל שינוי חיצוני במבנה. 

אישור קונסטרוקטור הוא אלמנט חשוב מאוד והוא מהווה אישור שהשינוי במבנה ניתן לביצוע והוא לא פוגע ביציבות המבנה או בביטחון השוהים בו. לכן, על מנת לשמור על בטיחות המבנה ולא לחרוג מתו התקן חשוב לקבל אישור קונסטרוקטור על כל שינוי חיצוני במבנה. 

לפני קבלת אישור קונסטרוקטור, הקונסטרוקטור יגיע למקום, יבדוק את המבנה, יבדוק את הגבלת העומס על המבנה והאם ניתן להוסיף או לשנות אלמנטים במבנה בלי לחרוג מהגבלת העומס. יש לקחת בחשבון שללא בדיקת חישוב עומסים הבקשה לאישור קונסטרוקטור לא תתקבל. 

החשיבות של קונסטרוקטור מומלץ

כפי שהבנו לקונסטרוקטור תפקידים רבים ומגוונים והוא אחראי לקבוע האם המבנה בטיחותי מספיק או לא. בלי קונסטרוקטור לא ניתן להתקדם בתהליך הבניה. שלבי הבניה צריכים להיות מוקפדים ולהתבצע כראוי, בזמן הנדרש ובקצב הנכון. חשוב מאוד שהעבודה תתבצע באופן מקצועי במיוחד בשלבים הראשונים של התהליך שיאפשרו המשך התקדמות תקינה ונכונה. 

מדובר בתפקיד חשוב מאוד עם אחריות רבה שמצריך בדיקה של העובדים ושל תהליך הבניה בשלבים השונים שלו. כמו כן הקונסטרוקטור אחראי לוודא שהכל מתבצע בהתאם לנהלי הבטיחות ולתקנים הנדרשים. לכן חשוב מאוד לבחור בקונסטרוקטור מומלץ, מקצועי, בעל ניסיון ואמין שיבצע את התפקיד באופן נכון. 

כיצד נבחר קונסטרוקטור מומלץ?

לקונסטרוקטור חשיבות רבה בתהליך הבניה ולכן חשוב מאוד לבחור בקונסטרוקטור מומלץ ומקצועי. קודם כל יש לקחת בחשבון שניתן לבחור בין קונסטרוקטור עצמאי לבין קונסטרוקטור שעובד במסגרת חברה. מלבד זאת יש לקחת בחשבון פרמטרים נוספים שיעזרו לכם לבחור קונסטרוקטור מומלץ. 

  • ניסיון- אחד הפרמטרים החשובים בבחירת קונסטרוקטור מומלץ הוא הניסיון שלו. מדובר בתפקיד עם אחריות רבה ולכן חשוב לבחור בקונסטרוקטור עם ניסיון. קונסטרוקטור עם פחות שלוש ניסיון נחשב לחדש בתחום. בדרך כלל הקונסטרוקטורים החדשים צוברים ניסיון בחברות. על מנת לבחון את הניסיון של הקונסטרוקטור בקשו לראות עבודות קודמות. 
  • חוות דעת- חוות דעת והמלצות הן דרך מצוינת לבחור קונסטרוקטור מומלץ. אם אין לכם המלצות ממקור אישי אתם יכולים לחפש באינטרנט המלצות וחוות דעת. כך תוכלו לקבל מידע כמו תחום התמחות, אזורים בהם הקונסטרוקטור עובד וחוות דעת של לקוחות קודמים. שימו לב שאתם מתייחסים לביקורות הפרקטיות ולוקחים בחשבון גם את הביקורות השליליות. 
  • הכשרה- ההכשרה של קונסטרוקטור ותחום ההתמחות שלו צריכים להיות הנדסת בניין או הנדסאי בניין. יש לקחת בחשבון שלהנדסאי בניין יש הגבלה של פרויקטים עד ארבע קומות או עד סכום מסוים. לעומת זאת למהנדס בניין אין את ההגבלות הללו. לכן, חשוב לוודא האם הכשרת הקונסטרוקטור מתאימה לפרויקט שלכם. 
  • רישיון- פרמטר נוסף שיעזור לכם לבחור קונסטרוקטור מומלץ הוא רישיון. תחום הבניה הוא תחום פרוץ ועוסקים בו אנשים רבים אשר חלקם לא אמינים ולא מיומנים לביצוע העבודה. חשוב מאוד לוודא שלקונסטרוקטור יש רישיון. כמו כן וודאו שהרישיון בתוקף ולא בשלילה. במקרים בהם לקונסטרוקטור אין רישיון הוא לא יוכל להעניק את האישורים הנדרשים ולעבודה שלו אין אחריות. לכן, חשוב מאוד לוודא כי לקונסטרוקטור אכן יש רישיון. 

כמה עולה קונסטרוקטור מומלץ?

קשה לענות כמה עולה קונסטרוקטור מומלץ באופן חד משמעי מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו סוג הפרויקט, מורכבות העבודה, האם הקונסטרוקטור מהנדס או הנדסאי בניין, האם הקונסטרוקטור עצמאי או שכיר מטעם חברה, האם הקונסטרוקטור מורשה או לא ועוד. יש לקחת בחשבון שכמו שיש לקונסטרוקטור השפעה על המחיר כך הפרויקט ישפיע על המחיר. יש פרויקטים יקרים יותר ויש פחות והמחיר נקבע בהתאם לכך. 

שימו לב שהמחיר יכול להקבע לפי אחוז מסוים שעליכם להפריש לבעל המקצוע או לפי סכום שנקבע מראש. כמו כן ניתן לבקש אישור קונסטרוקטור אשר כרוך בבדיקה.

באופן ממוצע המחירים יכולים לנוע בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים, בהתאם לגורמים שציינו קודם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יצרו איתכם קשר בהקדם!

כתבות
ליקויי בנייה

כניסה לבית חדש היא אבן דרך מרגשת בחיים ורבים מחכים לרגע הזה במשך שנים רבות, אבל היא עלולה להפוך במהירות לסיוט כאשר ליקויי בנייה מרימים

החשיבות של מערכות גילוי אש

אנחנו חיים בעולם בו כל הזמן משהו יכול לקרות ולשנות את כל התמונה. לא חסרים בתי העסק שמצאו את עצמם בבעיה משמעותית ברגע בו הבינו

1700-70-90-30
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!