כל הפרטים על טופס 5

הבית הוא המקדש שלכם! מחירים זולים שיגשימו לכם חלום!

לצד שלל הפעולות הפיזיות המתבצעות בתהליך הבניה, ישנן גם החלטות של ועדות מקומיות. הועדה מלווה כל פרויקט בשלבים שונים שלו. לאחר ביצוע התוכניות יש לגשת איתן לאישור ורק לאחר שזה מתקבל אפשר להתחיל לבנות. בסיום הפרויקט, יש לבקש שוב אישור מהועדה והפעם, אישור אכלוס. רובנו מכירים את האישור בתור טופס 4, אך בנוסף אליו ישנו גם טופס 5. בכתבה זו נעשה סדר בין הטפסים השונים והפעולות הבירוקרטיות שנדרשות במהלך הדרך.

הטפסים השונים שמקושרים לתהליך הבניה

לאורך פרויקט הבניה יש להוציא מספר טפסים. כולם יסופקו על פי בקשה על ידי הועדה לתכנון ובניה ברשות או המועצה המקומית וכולם יינתנו במידה והתנאים הנדרשים להפקת הטופס אכן התקיימו. טופס ראשון שחשוב לקבל הוא טופס 2. הוא מאפשר לך לקבל חיבור זמני לחשמל ואיתו ניתן להגיע לחברת חשמל. המטרה של הטופס היא לאפשר לתהליך ולעשות זאת תוך שלוש שנים. חברת חשמל תרצה לקבל את הטופס לפני שהיא תגיע לבצע חיבור זמני למבנה.

בסיום תהליך הבניה יש לבצע שתי פעולות, להתחבר לחשמל קבוע ולאכלס את המבנה. האישור המצביע על כך שניתן לבצע את שתי הפעולות הללו הוא טופס 4. טופס זה יינתן במידה והועדה והאחראיים ברשות המקומית מצאו כי המבנה ראוי לאכלוס ולמגורים וכי הוא אינו מהווה כל סכנה ליושביו ולסביבה. טופס זה יינתן רק לאחר ביקור במקום של מפקח מטעם הרשות ולאחר שנעשתה בדיקת תקינות לממ"ד.
ראו גם: מפקח בניה פרטית

ברגע שיש בידך טופס 4 ניתן לפנות לחברת החשמל ולחברת המים ולהתחבר למערכות באופן קבוע. הטופס הסופי שמגיע לאחר מכן הוא טופס 5 והוא יינתן לאחר שהתקבלו כל האישורים שנדרשו לצורך הפקת קודמו. למעשה, הוא מרכז את כל החתימות והאישורים שהושגו במהלך הדרך.

רישום הבית בטאבו

אחת השאלות שיכולה לעלות בקרב בונים רבים היא מדוע יש צורך בכל כך הרבה פעולות בירוקרטיות. אי הבנה וחוסר סדר בין הטפסים השונים, יכולים באמת לבלבל. חשוב להבין כי בבסיסו של דבר המטרה של הרשות ושל המדינה היא לאפשר לאנשים לגור בבתים מתאימים למחייה. הרשות המקומית אחראית לתושביה והדרך שלה להבטיח מרחב בטוח עוברת במתן אישורים לאורך הפרויקט.

בתחילת הדרך יינתן אישור אשר מסמל שהתוכניות של הבית נבדקו על ידי גורמים הנדסיים ואומר שאם הבית ייבנה על פי התוכניות, הוא יהיה תקין. בסיום התהליך יגיע למקום מפקח שישווה בין התוכניות שאושרו לבין מה שנבנה בפועל. במידה ונמצא כי הבית תקין ואין כל ליקויי בניה (יש לציין כי לא תמיד זהו המצב) אז ניתן לקבל טופס 5.

עם טופס 5 ניתן לגשת ולרשום את הבית בטאבו. הרישום בטאבו מוכיח כי הבית הוא שלך והוא זה שיאפשר לך להגן על עצמך וכן בעתיד למכור את הנכס, אם תהיה לך כוונה לעשות זאת. כפי שניתן להבין, כל שלב בתהליך הכרחי והמטרה בסופו של דבר היא לחיות בבית בטוח, משלך, שרשום על שמך.

להפיק את הטופס

תהליך הבניה טומן בתוכו משימות, אתגרים וגם תהליכים בירוקרטיים. רבים מאלו שנכנסים לפרויקט לא מכירים את כל הדרישות ולשם כך ישנם בעלי מקצוע שעומדים לרשותם. את הטפסים השונים ניתן להפיק באופן עצמאי או בעזרת אנשי המקצוע ובהם האדריכלים, המפקח ואם יש צורך גם עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין.

כאן, באתר המרכז לבניה פרטית מחכים לך בעלי מקצוע מומחים בתחום שישמחו לעזור לך לעבור את התהליך בקלות. כל שעליך לעשות הוא לבחור מתוך רשימת הספקים באתר את הספק הנחוץ עבורך.

אז מה היה לנו בכתבה:

בלוג

סליקת אשראי – איזו חברה לבחור?

מאת מומחי אתר www.expert.co.il אמצעי התשלום המועדף על לקוחות רבים הוא שימוש בכרטיסי האשראי שונים. נתח השימוש בהם הוא למעלה מחמישים אחוז מכלל העסקאות שמתבצעות

החזון שלנו

המרכז הישראלי לבניה פרטית מבצע בניית בתים פרטיים ווילות יוקרה בעזרת קישור בין טובי הקבלנים בישראל!
באפשרותכם לבחור מגוון בעלי מקצוע וספקים מתוך האתר או ליצור קשר איתנו לקבלת הצעת מחיר משתלמת ומותאמת אישית לבניית בית החלומות שלכם.
מאות משפחות כבר זכו לעבוד איתנו ולהגשים חלום!

-המרכז הישראלי לבניה פרטית-